Komunikaty PR

7 powodów, dla których reklama zewnętrzna nadal jest ważna w erze cyfrowej

2023-08-24  |  01:00
Biuro prasowe

Prawie 70 proc. marketerów jest zdania, że trudne warunki ekonomiczne mają wpływ na planowanie wydatków, mimo to, aż 64 proc. z nich spodziewa się wzrostu budżetów reklamowych w nadchodzącym czasie[1]. Wniosek? Nadal ogromną rolę przywiązuje się do reklamy i przeznacza się na nią spore sumy. Marketerzy są zgodni, ważny jest zasięg reklamy. OOH takie zasięgi generuje, przy tym zwiększając obszar dotarcia do grupy docelowej.

Trudna sytuacja ekonomiczna w Polsce i na świecie powoduje, że reklamodawcy stawiają na pewne oraz skuteczne rozwiązania. Choć kanały online silnie się rozwijają, a sporo osób wybiera zakupy w e-commerce kosztem stacjonarnych – nadal wielu marketerów i reklamodawców stawia na reklamy w OOH. Dlaczego?

Reklamy w outdoorze dają dużą widoczność i docierają do szerokiej grupy odbiorców

Reklamy w outdoorze są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, umożliwiającym osiągnięcie dużej widoczności i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Plakaty, billboardy, czy banery umieszczone w strategicznych miejscach, takich jak ruchliwe ulice, skrzyżowania, czy centra handlowe, przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

 – Dzięki swojej obecności na otwartym terenie, reklamy outdoorowe działają przez całą dobę, dostarczając przekazu reklamowego nawet wtedy, gdy inne media mogą być niedostępne. To sprawia, że są one szczególnie efektywne dla firm i marek, które chcą utrzymać stałą obecność w świadomości konsumentów – uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Trwałość reklamy outdoorowej

Reklamy outdoorowe doskonale sprawdzają się w przypadku budowania długotrwałych relacji z konsumentami. W miarę upływu czasu odbiorcy mogą stać się bardziej świadomi marki i produktów, co przekłada się na większe zaufanie do nich i wpływa na decyzje zakupowe.

Różnorodność formatów

 Jednym z popularnych formatów dostępnych na rynku są billboardy. To duże, wyraziste konstrukcje reklamowe, które umieszcza się przy ruchliwych ulicach i autostradach, czy w pobliżu skrzyżowań. Ze względu na swoje rozmiary, billboardy przyciągają uwagę i są efektywne w przekazywaniu prostych, zwięzłych komunikatów. Citylight (CTL) oraz Smart Citylight to kolejne popularne formaty. Citylighty, czyli podświetlane konstrukcje umieszczane na przystankach komunikacji miejskiej, umożliwiają dotarcie do przechodniów, a także osób oczekujących na autobusy, czy tramwaje. Natomiast smart Citylight to potrójny nośnik reklamowy wykorzystywany w ciągach komunikacyjnych takich jak metro, czy galerie handlowe. Ekonomiczne rozwiązanie, umożliwiające np. wynajęcie tylko jednej części nośnika. Firmy wybierają także reklamę na drzwiach sklepów, czyli tzw. billdoor. To reklama, która jest blisko odbiorców, na wysokości ich wzroku. Styk z przekazem reklamowym występuje bezpośrednio przed zakupem. Wyróżnić należy jeszcze reklamę tranzytową, czyli nośnik reklamowy, który umożliwia umieszczenie treści na pojazdach komunikacji miejskiej, np. na autobusach.

Ekonomiczna forma reklamy

Aspekt ekonomiczny jest kluczowy przy planowaniu kampanii reklamowej w outdoorze. Koszt takiej kampanii zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja, rodzaj nośnika, czas trwania kampanii, wielkość reklamy czy dostępność konkretnych miejsc ekspozycji. Wybór odpowiedniego nośnika jest ważny, jeśli chcemy osiągnąć maksymalną widoczność przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów. W tym kontekście, Smart CTL jest rozwiązaniem ekonomicznym i efektywnym.

Atrakcyjna forma przekazu

Kreatywność i atrakcyjność przekazu odgrywa znaczącą rolę w OOH. Reklamy, które przyciągają uwagę, mają znacznie większą szansę na skuteczne dotarcie do odbiorców. Proste, klarowne treści są niezwykle ważne. Odbiorcy mają tylko chwilę, aby przeczytać przekaz, a ten musi być jasny i zrozumiały. Zbyt skomplikowane, czy rozbudowane reklamy mogą zostać zignorowane przez przechodniów, a to znacznie wpływa na skuteczność kampanii. Ciekawe i zaskakujące rozwiązania graficzne, nieszablonowe ułożenie treści, czy używanie kolorów i kontrastów przyciąga uwagę i zapada w pamięć.

OOH daje wybór konsumentowi

Reklamy outdoorowe mają tę unikalną cechę - pozwalają klientowi na samodzielny wybór, ile czasu poświęci na przekaz reklamowy. Odbiorcy nie są zmuszani do oglądania reklamy, ani nie czują się atakowani treściami marketingowymi, tak jak może to się zdarzyć w przypadku reklam w innych mediach, np. telewizji, radiu, czy Internecie.

W przestrzeni publicznej odbiorcy mają pełną kontrolę nad swoimi działaniami. Mogą zatrzymać się, aby dokładnie przyjrzeć się reklamie, jeśli jej przekaz wzbudzi zainteresowanie. To pozwala na uniknięcie nachalności reklamy. Odbiorca sam decyduje, czy poświęca reklamie swój czas.

Możliwość wyboru zasięgu

Kampanie OOH mogą mieć zasięg ogólnopolski, bądź lokalny. Kampanie ogólnokrajowe pozwalają na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców na terenie całego kraju. Taki rodzaj kampanii może być szczególnie skuteczny w przypadku dużych marek, które chcą zbudować lub wzmocnić swój wizerunek. Z kolei kampanie skoncentrowane na określonym regionie, mieście lub mniejszych miejscowościach pozwalają na bardziej precyzyjne dotarcie do konkretnych grup odbiorców, dostosowanie przekazu do lokalnych potrzeb i preferencji oraz korzystne wykorzystanie budżetu.

Reklama OOH ma wiele zalet, których nie mają kampanie digitalowe. To ogólnodostępna forma przekazu, posiadająca elastyczny budżet dostosowany do możliwości reklamodawcy. Poza tym jest nienachalna i daje możliwość wyboru. Ze względu na swoją uniwersalność, dla wielu firm wybór reklamy outdoorowej będzie strzałem w dziesiątkę.

 


[1] https://www.nielsen.com/pl/insights/2023/need-for-consistent-measurement-2023-nielsen-annual-marketing-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Praca

Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób

Baza magazynowa zbóż w Witoldowie to obiekt zarządzany od 30 lat przez spółkę Top Farms Wielkopolska, która prowadzi działalność na gruntach dzierżawionych z Zasobów Skarbu Państwa. Teraz baza ma zostać rozebrana, a wydzierżawiona ziemia – trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka Top Farms wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich strategicznych obiektów rolniczych. Brak decyzji KOWR jest zagrożeniem dla stabilności dużych, nowoczesnych gospodarstw towarowych, a tym samym również dla bezpieczeństwa żywnościowego Polski.

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Bankowość

Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne

Na podstawie ostatnich wypowiedzi prof. Adama Glapińskiego, przewodniczącego Rady Polityki Pieniężnej, ekonomiści oczekują, że już na posiedzeniu 7 maja może zapaść pierwsza od ponad półtora roku decyzja o zmianie poziomu stóp procentowych w dół. RPP dostosuje się w ten sposób do polityki głównych banków centralnych oraz słabnącej presji inflacyjnej. Zdaniem prezesa Q Value będzie to działanie w dobrym kierunku, choć spóźnione i być może spowodowane czynnikami politycznymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.