Komunikaty PR

Banery w kampaniach wyborczych. Dlaczego wciąż mają moc?

2023-10-25  |  01:00
Biuro prasowe

Wybory parlamentarne to gorący czas. Emocje sięgają zenitu. Kandydaci na posłów i senatorów, a nawet całe partie polityczne prześcigają się w pomysłach, jak dotrzeć do wyborców i przekonać nieprzekonanych. Agitacja wyborcza przybiera różne formy: od nowoczesnych kampanii w Internecie, przez radio i prasę, a także intensywne działania w social mediach. Jednak nadal główną rolę odgrywa baner – klasyczna forma reklamy.

15 października to ważna data, wtedy w Polsce odbędą się wybory parlamentarne. Czasu zostało niewiele, a cały kraj usłany jest reklamami poszczególnych partii politycznych. W jaki sposób organizowane są kampanie? Coraz częściej politycy wybierają działania 360 stopni, czyli są obecni w Internecie, mediach i outdoorze. Firma Recevent, specjalizująca się w reklamie zewnętrznej, zauważa, że nadal najprostsze i znane od dawna metody są… najskuteczniejsze. Jako przykład podaje baner. Dlaczego banery są tak popularne? Są relatywnie tanie w porównaniu do innych form reklamy, proste w montażu i widoczne.

Ścieżki komunikacyjne, czyli gdzie widać banery w mniejszych miejscowościach

Dlaczego banery w kampanii wyborczej odgrywają tak dużą rolę w mniejszych miejscowościach? Ścieżki komunikacyjne w tych regionach, takie jak chodniki, przystanki autobusowe czy miejsca publiczne, stają się idealnym miejscem do ich umieszczania. To tam lokalni mieszkańcy oraz przejezdni spotykają reklamy na co dzień. A te stają się nie tylko nieodłączną częścią krajobrazu, ale wpływają również na świadomość wyborczą.

Robert Dąbrowski, CEO Recevent tłumaczy: "W małych miastach banery są niezwykle ważnym narzędziem w kampanii wyborczej. Lokalizacje strategicznie umieszczone przy głównych drogach i w miejscach o dużym natężeniu ruchu stanowią doskonały sposób na dotarcie do wyborców na poziomie lokalnym. Banery wywołują emocje i zostają w pamięci."

A po kampanii wyborczej- wielkie sprzątanie

Po zakończeniu gorącego okresu kampanii wyborczej nadchodzi czas na wielkie sprzątanie. Obowiązek usunięcia materiałów wyborczych leży po stronie komitetów, mają one na to 30 dni od jej zakończenia. To okres, w którym ulice miast powinny wrócić do swojego pierwotnego wyglądu. Niestety, po wyborach często mamy do czynienia z problemem związanym z pozostałościami po kampanii. Banery, plakaty i materiały promocyjne pozostawione na słupach czy ogrodzeniach nie są sprzątane. Nie dość, że wygląda to nieestetyczne, to jeszcze  stanowi problem dla mieszkańców, którzy prędzej czy później za takie sprzątanie zapłacić muszą. Dlatego też, istotne jest, aby partie polityczne oraz lokalne władze skupiły się na odpowiedzialnym podejściu do sprzątania po kampanii, dbając nie tylko o środowisko, lecz także o estetykę naszych miast i miasteczek, a także o kieszenie ich mieszkańców.

Warto zauważyć, że banery na wsiach i mniejszych miejscowościach docierają do dużej liczby osób, zwłaszcza jeśli zostaną odpowiednio umieszczone. W małych miasteczkach i na wsiach dzieje się znacznie mniej, niż w dużych aglomeracjach. Życie płynie wolniej, a każda zmiana w krajobrazie jest od razu zauważana przez mieszkańców. Nie dziwi fakt, że kandydaci do Sejmu i Senatu tak wiele czasu poświęcają na wieszanie banerów w mniejszych aglomeracjach

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.