Barter Klub – miejsce dla poszukujących
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Szukasz inspiracji, ścieżki rozwoju dla siebie lub swojego biznesu? A może potrzebujesz inwestora, tylko nie bardzo wiesz, skąd go wziąć? Barter Klub jest odpowiedzią na twoje potrzeby.
Pojęcie barteru zna chyba każdy – wymiana usługi za usługę lub towaru za towar. Czym więc jest Barter Klub?
„Jest klubem netwokingowym, więc tutaj spotykają się prywatni przedsiębiorcy. Organizujemy spotkania w bardzo atrakcyjnych miejscach w hotelach, restauracjach albo w kamienicach. Klub działa już ponad 8 lat. Na pomysł wpadł obecny prezes, pan Rafał Matuszczyk, który swego czasu po prostu szukał pewnego rozwiązania na rozpoczęcie swojej działalności gospodarczej i niestety nie miał funduszy. Próbował pozyskać kredyt od banków, ale banki powiedziały mu, żeby przyszedł za rok, kiedy będzie miał historię - dopiero wtedy otrzyma finansowanie. Tak oto zamyka się koło - nie masz finansowania, bo nie masz historii, a nie masz historii, bo nie masz finansowania”. – wyjaśnia akcjonariusz Barter Klubu Arkadiusz Kłusek, po czym dodaje – „Rafał postanowił połączyć dwa elementy - system barterowy, w którym klubowicze mogą między sobą wymieniać swoje usługi, towary, produkty, oraz networking, czyli systematyczne, co dwutygodniowe spotkania przedsiębiorców po to, żeby nawiązywać relacje i rekomendować isprawdzone produkty i usługi”.
Kontakty kluczem do sukcesu
Barter Klub to przede wszystkim miejsce spotkań. Spotkań różnych ludzi, na różnych etapach drogi w biznesie, którzy jednocześnie chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz potrzebują czegoś konkretnego od drugiej osoby. Sposobem na realizację swoich założeń i planów jest dać się poznać i poznać innych. Do tego dochodzi możliwość wymiany barterowej w systemie barteru wielostronnego. „Wszystko jest legalne, nie ma żadnej szarej czy ciemnej strony mocy. Na każdą transakcję wystawiamy faktury i zasada jest bardzo prosta - jeżeli mamy możliwość zapłacenia w naszych barter-złotówkach, w systemie barterowym, to tak robimy. Zasada jest taka, że kwotę netto możemy zapłacić w systemie barterowym, a podatek VAT płacimy już normalnie przelewem najlepiej na konto VAT kontrahenta. Są to tak naprawdę wzajemne rozliczenia pomiędzy klubowiczami czy to w barterze, czy w złotówkach. Nie ma obowiązku, że jeżeli jeden z klubowiczów potrzebuje jakiejś usługi, to drugi Klubowicz o podobnej wartości musi mu dać produkt albo usługę, żeby ta transakcja zaistniała. U nas każdy, kiedy potrzebuje jakiejś usługi albo produktu innego klubowicza, kupuje tę usługę, a tamten z drugiej strony wystawia fakturę i rozliczenie jest normalnie księgowo plus w naszym wewnętrznym systemie”. – wyjaśnia mechanizm działania Barter Klubu Arkadiusz Kłusek.
Członkiem Barter Klubu wystarczy być
Rzecz jasna członkiem Barter Klubu można się stać poprzez podpisanie umowy. Umowę można podpisać, jeśli ma się rekomendacje od klubowiczów lub innych przedsiębiorców, kondycja firmy jest sprawdzona i w danej grupie nie ma innej konkurencyjnej firmy. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby pójść na jedno spotkanie i zobaczyć jak to się odbywa. „Networking polega na tym, że trzeba bywać systematycznie na spotkaniach. Jeżeli nie będziemy spotykać się z przedsiębiorcami, nie będziemy poszerzać swoich kontaktów - to networkingu nie ma”. – podkreśla Arkadiusz Kłusek, po czym dodaje: „Oczywiście kluczowym elementem networkingu jest spotykanie indywidualne po to, abyśmy mogli poznać każdego klubowicza - czym się zajmuje, jakie ma wyzwania? W czym możemy mu pomóc? Czy możemy przekazać jakieś rekomendacje? Bo właśnie głównie o rekomendacje i tzw. pocztę pantoflową tu chodzi”.
„Spotkania Barter Klubu odbywają się co dwa tygodnie w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu oraz online. Nie jest to więc duży wysiłek i wydatek czasowy, zwłaszcza w stosunku do możliwości, jakie się przed nami otwierają. Możemy bowiem czerpać z doświadczenia innych, uczyć się na cudzych błędach, a często także zawiązywać przyjaźnie na długie lata” – podsumowuje Arkadiusz Kłusek, akcjonariusz Barter Klubu.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.