Komunikaty PR

Barter Klub – miejsce dla poszukujących

2024-06-11  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Szukasz inspiracji, ścieżki rozwoju dla siebie lub swojego biznesu? A może potrzebujesz inwestora, tylko nie bardzo wiesz, skąd go wziąć? Barter Klub jest odpowiedzią na twoje potrzeby.

Pojęcie barteru zna chyba każdy – wymiana usługi za usługę lub towaru za towar. Czym więc jest Barter Klub?

Jest klubem netwokingowym, więc tutaj spotykają się prywatni przedsiębiorcy. Organizujemy  spotkania w bardzo atrakcyjnych miejscach w hotelach,  restauracjach albo w kamienicach. Klub działa   już ponad 8 lat. Na pomysł wpadł obecny prezes, pan Rafał Matuszczyk, który swego czasu po prostu szukał pewnego rozwiązania na rozpoczęcie swojej działalności gospodarczej i niestety nie miał funduszy. Próbował pozyskać kredyt od banków, ale banki powiedziały mu, żeby przyszedł za rok, kiedy będzie miał historię - dopiero wtedy otrzyma finansowanie. Tak oto zamyka się koło - nie masz finansowania, bo nie masz historii, a nie masz historii, bo nie masz finansowania”. – wyjaśnia akcjonariusz Barter Klubu Arkadiusz Kłusek, po czym dodaje – „Rafał postanowił połączyć dwa elementy -  system barterowy, w którym klubowicze mogą między sobą wymieniać swoje usługi, towary, produkty, oraz networking, czyli systematyczne, co dwutygodniowe spotkania przedsiębiorców po to, żeby  nawiązywać relacje i rekomendować isprawdzone produkty i usługi”.

Kontakty kluczem do sukcesu

Barter Klub to przede wszystkim miejsce spotkań. Spotkań różnych ludzi, na różnych etapach drogi w biznesie, którzy jednocześnie chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz potrzebują czegoś konkretnego od drugiej osoby. Sposobem na realizację swoich założeń i planów jest dać się poznać i poznać innych. Do tego dochodzi możliwość wymiany barterowej w systemie barteru wielostronnego. „Wszystko jest legalne, nie ma żadnej szarej czy ciemnej strony mocy. Na każdą transakcję wystawiamy faktury i zasada jest bardzo prosta - jeżeli mamy możliwość zapłacenia w  naszych barter-złotówkach, w systemie barterowym, to tak robimy. Zasada jest taka, że kwotę netto możemy zapłacić w systemie barterowym, a podatek VAT płacimy już normalnie przelewem najlepiej na konto VAT kontrahenta. Są to tak naprawdę wzajemne rozliczenia pomiędzy klubowiczami czy to w barterze, czy w złotówkach. Nie ma obowiązku, że jeżeli jeden z klubowiczów potrzebuje jakiejś usługi, to drugi Klubowicz o podobnej wartości musi mu dać  produkt albo usługę, żeby ta transakcja zaistniała. U nas każdy, kiedy potrzebuje jakiejś usługi albo produktu innego klubowicza, kupuje tę usługę, a tamten z drugiej strony wystawia fakturę i rozliczenie jest normalnie księgowo plus w naszym wewnętrznym systemie”. – wyjaśnia mechanizm działania Barter Klubu Arkadiusz Kłusek.

Członkiem Barter Klubu wystarczy być

Rzecz jasna członkiem Barter Klubu można się stać poprzez podpisanie umowy. Umowę można podpisać, jeśli ma się rekomendacje od klubowiczów lub innych przedsiębiorców, kondycja firmy jest sprawdzona i w danej grupie nie ma innej konkurencyjnej firmy. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby pójść na jedno spotkanie i zobaczyć jak to się odbywa. „Networking polega na tym, że trzeba bywać systematycznie na spotkaniach. Jeżeli nie będziemy spotykać się z przedsiębiorcami, nie będziemy poszerzać swoich kontaktów - to networkingu nie ma”. – podkreśla Arkadiusz Kłusek, po czym dodaje: „Oczywiście kluczowym elementem  networkingu jest spotykanie indywidualne po to, abyśmy mogli poznać każdego klubowicza - czym się zajmuje, jakie ma wyzwania? W czym możemy mu pomóc? Czy możemy przekazać jakieś rekomendacje? Bo właśnie głównie o rekomendacje i tzw. pocztę pantoflową tu chodzi”.

Spotkania Barter Klubu odbywają się co dwa tygodnie w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu oraz online. Nie jest to więc duży wysiłek i wydatek czasowy, zwłaszcza w stosunku do możliwości, jakie się przed nami otwierają. Możemy bowiem czerpać z doświadczenia innych, uczyć się na cudzych błędach, a często także zawiązywać przyjaźnie na długie lata” – podsumowuje Arkadiusz Kłusek, akcjonariusz Barter Klubu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa? Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich
Firma Konferencja Kadry Bez Granic vol.7
2024-07-24 | 11:00

Konferencja Kadry Bez Granic vol.7

Czy zastanawialiście się, jak bezpiecznie i świadomie działać w dynamicznie zmieniającym się świecie? Jakie zagrożenia i mity związane z zatrudnianiem cudzoziemców oraz
Firma Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców
2024-07-24 | 11:00

Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców

Wzorem lat ubiegłych Soudal znalazł się w gronie laureatów rankingu Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2024. Wykonawcy zadecydowali o przyznaniu firmie nagród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.