BETFAN z 354 mln zł obrotów i 3,5 mln zł zysku netto w 2021
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
BETFAN to jeden z najmłodszych rodzimych bukmacherów legalnie działających w Polsce. Firma pierwsze zakłady zaoferowała w kwietniu 2019 r., prowadząc biznes wyłącznie w Internecie. Od tego czasu konsekwentnie rozwija skalę działalności. Jednocześnie, mimo wynikających z pandemii restrykcji w zakresie organizacji rozgrywek sportowych, firma wypracowała rentowność netto w rekordowo krótkim czasie, bo po niecałych trzech latach działalności – nie osiągnął tego dotąd żaden bukmacher na polskim rynku.
Wzrostowi wyników finansowych za 2021 r. towarzyszyło zwiększenie liczby klientów o 85 % r/r oraz znaczny rozwój oferty. W ubiegłym roku gracze mieli w BETFAN niemal 1 mld możliwości obstawienia zakładów, co oznaczało 20-procentowy wzrost rok do roku liczby zakładów przygotowanych przez dział bukmacherski. Rozwijając ofertę, BETFAN kładzie duży nacisk na przestrzeganie zasad odpowiedzialnej gry
i regularnie szkoli swoich pracowników w tym zakresie.
- Ruszając z działalnością trzy lata temu mieliśmy bardzo ambitne plany i te założenia konsekwentnie realizujemy. Sprzyja nam rosnący rynek zakładów, który w ubiegłym roku zwiększył się o około 50%, a w tym jego dynamika ma wynieść między 15% a 20%. BETFAN rośnie jednak znacznie szybciej niż branża i będziemy dążyć do utrzymania tego trendu także w kolejnych latach. Jednocześnie naszą solidną przewagą jest biznesowa skuteczność i efektywność kosztowa. Nie jest sztuką wlać ogromny strumień pieniędzy w marketing i sponsoring, żeby rozwijać sprzedaż i przy tym ciągle dopłacać do biznesu. A tak właśnie wygląda praktyka na polskim rynku. My mamy zupełnie inną strategię – bardzo uważnie planujemy wydatki i sięgamy wyłącznie po mierzalne narzędzia marketingowe o odpowiedniej stopie zwrotu. Jednocześnie duży nacisk kładziemy na rozwój technologiczny. Nasza strategia od początku koncentruje się na segmencie mobilnym, który ma coraz większe znaczenie i jest głównym motorem napędzającym naszą sprzedaż. Dzięki takiemu podejściu obecnie plasujemy się wśród głównych graczy rynku bukmacherskiego, mimo że konkurujemy z wieloma markami o dłuższym niż my stażu i znacznie większym kapitale – mówi Łukasz Łazarewicz, współwłaściciel i przewodniczący rady nadzorczej BETFAN.
Większe potrzeby kapitałowe BETFAN będzie mieć w 2022 r. Firma inwestuje w nowoczesne technologie – wprowadziła nowy zintegrowany system CRM, całkowicie zmienia swój produkt mobilny i desktopowy, a równolegle buduje naziemną sieć tzw. betting corners. To punkty z samoobsługowymi innowacyjnymi terminalami bukmacherskimi, które umożliwiają oglądanie wydarzeń i obstawianie zakładów. Jednocześnie bukmacher w kilku lokalizacjach testuje nowy koncept pubów bettingowo-sportowych.
- W minionym roku inwestycje w segment detaliczny dociążyły nasz wynik, ale w 2022 r. planujemy urentownienie także tego obszaru działalności. Chcemy stawiać przede wszystkim na terminale bukmacherskie, które są przyszłością kanału stacjonarnego. Mamy już 60 otwartych punktów betting corners i w tym roku planujemy uruchomić dodatkowych 90 – zapowiada Łukasz Łazarewicz.
Na koniec 2021 r., tj. po niespełna trzech latach od startu, BETFAN z blisko 3,5 proc. udziałów w polskim rynku bukmacherskim uplasował się na 6. miejscu wśród 19 firm działających legalnie w branży. Po trzech latach działalności, BETFAN odprowadził do budżetu państwa 86 mln zł w ramach podatku od gier. Firma zamierza nadal rosnąć, korzystając z innowacyjnych narzędzi marketingu internetowego i pozytywnych trendów na rynku bukmacherskim.
- Sytuacja na rynku legalnych zakładów bukmacherskich w Polsce jest niezwykle ciekawa, zwłaszcza to, co dzieje się za plecami dwóch największych firm. Konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a dodatkowo pandemia obnażyła wiele problemów w modelach biznesowych firm. W BETFAN stosujemy różne sposoby, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał rosnącego i wciąż zmieniającego się rynku – dodaje Łukasz Łazarewicz.
BETFAN jest polskim legalnym bukmacherem działającym online i stacjonarnie. Firmę wyróżniają innowacyjne rozwiązania i szeroki zakres proponowanych zakładów. Obok możliwości obstawiania wyników sportowych, zakładów na sporty wirtualne i gry karciane, BETFAN udostępnia zakłady na rozrywkę, obejmujące tematy okołosportowe, a także z obszaru mediów, polityki, show-biznesu czy nawet pogody. BETFAN jest w gronie największych polskich bukmacherów i w ciągu trzech lat działalności odprowadził do budżetu państwa 86 mln zł z tytułu podatku od gier.
Analizy BETFAN są podstawą wielu trafnych prognoz. Tylko w 2021 i 2022 r. BETFAN przewidział wynik szeregu istotnych wydarzeń politycznych, społecznych, kulturalnych czy sportowych. Między innymi zgodnie z typowaniem analityków BETFAN prezesem PZPN został Cezary Kulesza, tytuł sportowca roku w plebiscycie PS zdobył Robert Lewandowski, dziennikarzem roku w konkursie Grand Press wybrano Andrzeja Poczobuta, zaś prezydentem Rzeszowa został Konrad Fijołek. BETFAN prognozował także, że KRRiT przedłuży TVN7 koncesję na nadawanie, a Krystian Ochman będzie reprezentował Polskę na Eurowizji. BETFAN kładzie duży nacisk na przestrzeganie zasad odpowiedzialnej gry. Wszyscy pracownicy są przeszkoleni w tym zakresie, a ich wiedza jest regularnie aktualizowana poprzez kolejne warsztaty edukacyjne.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.