Komunikaty PR

BIZNES W CZASACH ZARAZY

2020-03-16  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Do pobrania MG ( 0.1 MB )

JAK WYKORZYSTAĆ KORONAWIRUSA DO WZMOCNIENIA SWOJEJ FIRMY

Odcięcie się od informacji o postępujących zaostrzeniach związanych z koronawirusem jest już niemożliwe. Przedsiębiorcy z paniką myślą o nadchodzących tygodniach i próbują na szybko stworzyć poduszkę bezpieczeństwa, która pozwoli im zminimalizować straty.

Skrajne sytuacje są doskonałym nauczycielem i wskazują, gdzie znajduje się najsłabszy punkt naszego biznesu. Obecny moment pozwala przedsiębiorcom wyciągnąć kilka wartościowych lekcji. Przede wszystkim należy zrozumieć, że takie sytuacje jak ta nie są do przewidzenia i zarazem – że choć pojawiają się nieregularnie, to jednak nawracająco.

Świat wirtualny na ratunek firmie

Niezależnie od podejścia przedsiębiorcy do cyfrowej rewolucji, nie możemy z niej zrezygnować. Zmiana modelu biznesowego i urozmaicenie działalności przez wprowadzenie jej do świata wirtualnego w obecnej sytuacji byłaby zbawienna dla firm, które do tej pory unikały wkroczenia w świat e-commerce. Ale Internet to nie tylko sprzedaż towarów, przyjmowane rezerwacji czy promocja w social mediach. To również cały system pracy w wyjątkowych warunkach, takich jak trwająca kwarantanna a nawet ubiegłoroczny strajk nauczycieli, który zmusił rodziców do zostania w domu. W firmie niezbędne jest posiadanie sprawnego planu dystrybucji zadań pomiędzy pracującymi zdalnie członkami zespołu, przygotowanie ich do korzystania z programów rozliczania czasu pracy, narzędzia raportowania pomagające zweryfikować ich zaangażowanie i postępy. Rezygnacja z kontaktu osobistego budzi dyskomfort pracodawcy i poczucie utraty kontroli, ale coraz częściej okazuje się niezbędna, również ze względu na oczekiwania kandydatów. Część pracowników dziś po raz pierwszy w życiu spędza w domu pełen ośmiogodzinny dzień pracy. Czy otrzymali jasne instrukcje dotyczące oczekiwanej wydajności, raportowania i ścieżki komunikacji? Jeśli nie, niezbędne jest jak najszybsze stworzenie planu działania.

Czarna godzina – czyli która?

Zabezpieczenie finansów firmy wystarczające na utrzymanie płynności w momentach kryzysu wydaje się być banałem, ale wymagającym stałego powtarzania. Niechęć do lokat i oszczędności, bo tylko pieniądz, który pracuje, zarabia, dobiła niejedną firmę. Dziś bardzo wyraźnie widzimy, że dysponując oszczędnościami nie tylko ratujemy posady naszych pracowników, ale stajemy przez doskonałą okazją do zarobku. Ostatnie dni są prawdziwą manną z nieba dla właścicieli magazynów, dystrybutorów, sklepów i producentów leków i żywności. Czy słusznie ludzie wykupują towary, na które jeszcze miesiąc temu nawet nie spoglądali? Każdy może to ocenić według swoich standardów. Niemniej jednak jesteśmy świadkami sytuacji, w której szybka i trafna inwestycja (jak chociażby w jednorazowe maseczki) pozwoliła zwrócić się nie w tysiącach, a milionach złotych. Nie byłoby to możliwe bez trzech filarów – wolnych środków na inwestycję, celnego dostrzeżenia okazji i reputacji, która pozwoliła szybko nabyć produkty i znaleźć kupców.

W obecnej nietypowej sytuacji, kiedy wszystko funkcjonuje w niemal karykaturalnym powiększeniu, wyraźnie widzimy powtarzające się wzory, które istnieją od pierwszego uścisku dłoni między dwiema osobami dobijającymi handlu. W biznesie nie ma miejsca na sprzątanie statku gdy zbliża się góra lodowa – jeśli firma nie jest gotowa na kryzys przed nim, z pewnością przegapi krytyczny moment, kiedy za późno będzie na skutecznie działanie. Dlatego najbliższe tygodnie to doskonały czas na opracowanie nowej strategii funkcjonowania, zdywersyfikowanie usług i stworzenie sprawnego sposobu zarządzania, ale także na rozwinięcie swojej sieci zaufanych kontaktów, które mogą być kluczowe dla przetrwania firmy w krytycznym momencie.

 

Maciej Gnyszka urodził się w 1986 roku w Warszawie. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Instytutu Socjologii Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium. Autor książki "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by zaczął”. Od 2010 r. prezes Towarzystw Biznesowych.

Towarzystwa Biznesowe S.A. – jedna z największych ogólnopolskich organizacji networkingowych, która zrzesza ponad 400 członków: przedsiębiorców, właścicieli i profesjonalistów z różnych branż. Podczas spotkań networkingowych członkowie zdobywają doświadczenie, nawiązują cenne relacje biznesowe i prezentują swoje usługi. W ramach budowania przestrzeni przyjaznej przedsiębiorcom odbywają się także prelekcje ekspertów różnych dziedzin, członkowie mają także szanse rozwijać własne umiejętności ogólnobiznesowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.