Komunikaty PR

CBRTP nawiązuje współpracę z ASP w Krakowie

2023-07-17  |  01:00
Biuro prasowe

28 czerwca br. Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu (CBRTP) oraz Akademia Sztuk Pięknych (ASP) w Krakowie podpisały umowę o współpracy. Celem jest budowanie wspólnych przedsięwzięć badawczych i rozwojowych, zmierzających do tworzenia nowych standardów wspierających transfer technologii.

 

Piękno w parze z innowacyjnością

 

Uroczyste zawarcie długoterminowej umowy współpracy miało miejsce w rektoracie ASP. Jej sygnatariuszami byli: ze strony CBRTP Prezes Zarządu Grzegorz Putynkowski, a ze strony ASP prof. dr hab. sztuk plastycznych Andrzej Bednarczyk.

 

Celem współpracy jest budowanie wspólnych przedsięwzięć naukowo-badawczych, rozwojowych i badawczo-wdrożeniowych. Zakres działań obejmuje w szczególności obszar automatyzacji przemysłu i związanego z nim wzornictwa przemysłowego. Planowane jest również prowadzenie współpracy w obszarze poprawy ergonomii użytkowania, komunikacji wizualnej, a także aktywna kooperacja dla budowy standardów komercjalizacji wyników badań, w tym kreacji modeli biznesowych oraz rozwiązań prawno-organizacyjnych wspierających właściwie transfer technologii.

 

Współpraca CBRTP z ASP ma na celu przede wszystkim wspólną wymianę wiedzy i kompetencji, niezbędnych do budowania zasobów dla procesów dydaktycznych oraz realizacji działań badawczo-rozwojowych. Jesteśmy przekonani, że doświadczenie i umiejętności obu podmiotów przełożą się na efekty związane ze wsparciem transferu technologii – mówi Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu CBRTP.

 

CBRTP jest jednostką badawczo-wdrożeniową zajmującą się zarządzaniem i wykonawstwem innowacyjnych projektów badawczo-rozwojowych związanych z przemysłem oraz nowoczesnymi technologiami. ASP w Krakowie w swojej strategii stawia na partnerstwo – zarówno między kadrą i studentami, jak i Akademią a innymi podmiotami. Efektywna współpraca obu stron pozwoli stworzyć rozwiązania umożliwiające zachowanie równowagi między sztuką oddziaływania społecznego a badaniami naukowymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.