CSR nie tylko od święta, ale i przez cały rok. Jak to się robi?
Działania CSR pozwalają tworzyć wizerunek przedsiębiorstwa etycznego i godnego zaufania na wielu płaszczyznach. W ten sposób firma pokazuje, że nie czuje się odpowiedzialna jedynie za realizację założonych wyników, ale też pragnie mieć realny wpływ na otoczenie – lepsze samopoczucie pracowników, satysfakcję klientów, poprawę jakości życia społeczeństwa czy stan środowiska. Odpowiedzialność społeczna jest także jednym ze skutecznych sposobów na dbanie o konkurencyjną pozycję przedsiębiorstwa na rynku.
Odpowiedzialność popłaca – korzyści z prowadzenia polityki CSR
Działania CSR w biznesie są szansą na wykreowanie wizerunku odpowiedzialnego, etycznego i proaktywnego przedsiębiorstwa. Mają na celu stworzenie zakładu pracy przyjaznego pracownikom, klientom, społeczeństwu i środowisku. CSR to sposób na wykorzystanie przestrzeni biznesowej nie tylko do osiągania celów finansowych firmy, ale też zmiany otoczenia na lepsze.
– W audycie CSR Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przeprowadzonym przez firmę Thule sprawdzono działalność firmy Etisoft pod kątem bezpieczeństwa środowisk pracy, zarządzania zasobami ludzkimi, gospodarką odpadami oraz ochroną środowiska. Audyt zakończył się uzyskaniem najwyższego możliwego wyniku. Stanowi on potwierdzenie tego, że przedsiębiorstwo prowadzi owocne działania CSR na rzecz klientów, pracowników i bezpieczeństwa. Etisoft został również sklasyfikowany i uhonorowany brązowym medalem przez EcoVadis – to nagroda za skuteczne i poprawne działania realizowane w łańcuchu dostaw w zakresie środowiskowym, społecznym oraz etycznym. Działania wspierające zrównoważony rozwój wykorzystujemy w naszej firmie do budowania lepszej i bezpiecznej przyszłości, a także poprawy jakości oraz komfortu życia i pracy – mówi Joanna Heler-Kończakowska z działu marketingu firmy Etisoft.
Prowadzenie polityki CSR przynosi korzyści zarówno w przestrzeni wewnętrznej, jak i zewnętrznej firmy. Zachęcanie do udziału w aktywnościach ma wpływ na prowadzenie zdrowszego trybu życia, podejmowanie nowych wyzwań i angażowanie się w poprawienie stanu społeczeństwa oraz środowiska. Przynosi to fizyczne efekty w postaci profilaktyki zdrowotnej, zaspokojenia potrzeb danej jednostki czy też wzrostu świadomości dotyczącej konieczności prowadzenia działań ekologicznych.
Dbanie o jakość usług, komfort pracy i tworzenie wizerunku konkurencyjnego i etycznego przedsiębiorstwa przekłada się także na zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników, a także na pogłębienie relacji z klientami oraz wzrost zaufania u nowych, potencjalnych odbiorców.
Sposoby na realizację działań CSR w biznesie
Jednym z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych sposobów na realizację działań odpowiedzialności społecznej w biznesie jest angażowanie się w akcje społeczne, środowiskowe oraz sportowe.
– Raporty z akcji społecznych, w które regularnie się angażujemy, umieszczamy na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Uczestniczenie w tego typu wydarzeniach pomaga nam wprowadzić wśród pracowników ducha zdrowej rywalizacji, pracy zespołowej, a przede wszystkim – dobrej zabawy. Ogromną przyjemność sprawiają nam wyzwania związane z aktywnością sportową. Mieliśmy na przykład przyjemność zostać jednym z głównych sponsorów największego wyzwania rowerowego w regionie - RowerON. Regularnie podejmujemy działania promujące profilaktykę zdrowia wśród pracowników. Bierzemy także udział w akcjach związanych z pomocą bezdomnym zwierzętom – opowiada Joanna Heler-Kończakowska.
Okres przedświąteczny stanowi doskonały moment na zrealizowanie akcji CSR związanych z pomocą potrzebującym. Wiele firm angażuje się na przykład w przygotowywanie paczek z prezentami dla dzieci z domów dziecka lub osób przebywających w domach opieki społecznej. Zima to czas niesprzyjającej pogody, dlatego mile widziane są wszelkie akcje związane z pomocą tym, którzy są szczególnie narażeni na negatywny wpływ niskiej temperatury.
Przygotowywanie ciepłych posiłków i zbiórka koców chroniących bezdomnych przed chłodem, czy też zbiórki darów rzeczowych dla zwierząt przebywających w schroniskach to bardzo odpowiedzialne zadania – pozwalają nie tylko wykazać się wsparciem i proaktywną postawą, ale też mieć realny wpływ na zdrowie, a czasem nawet życie innych. Branie udziału w takich akcjach stanowi sposób na wyznaczanie trendów związanych z działaniami CSR, co stanowi dowód konkurencyjnej pozycji firmy na rynku.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.