Komunikaty PR

CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?

2023-08-26  |  01:00
Biuro prasowe

Corporate Social Responsibility - odgrywa coraz ważniejszą rolę w biznesie, w branży reklamowej również. Reklama ma znaczący wpływ na społeczeństwo, kształtuje przekazy i wpływa na kulturę masową. Istotne jest, aby podejmować odpowiedzialne działania, które przyczynią się do pozytywnych zmian społecznych, środowiskowych i ekonomicznych. A jakie to działania?

Corporate Social Responsibility (CSR) to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, która zakłada, że poza samym celem osiągania zysku, firmy powinny brać pod uwagę także aspekty ekonomiczne swojej działalności i to jaki wpływ wywierają na społeczeństwo i środowisko.

CSR to trend, który zdobywa w Polsce coraz większą popularność

Jeszcze do niedawna Polacy nie znali pojęć CSR, czy ESG. Jak wynika z najnowszych badań[1], obecnie ponad połowa konsumentów, gdy wybiera usługę lub produkt - bierze pod uwagę to, czy przedsiębiorstwo podejmuje działania z tego obszaru. O CSR najczęściej pytają osoby młode w wieku od 23 do 35 lat. Ponadto, Polacy są skłonni płacić więcej za produkty ekologiczne i przyjazne planecie, a przestrzeganie przez firmy zasad CSR jest ważne dla ponad 66% z nas.

 – Trendy proekologiczne w reklamie widoczne są od dawna. Dane jasno pokazują, że mamy do czynienia ze świadomym konsumentem, który wie, czego chce i czego szuka. Wybiera towary produkowane z poszanowaniem środowiska naturalnego. Jeśli dana firma chce być postrzegana jako ekologiczna musi zadbać o wiele aspektów: od jakości produktów, po sposób wytwarzania i pakowania, a także zwracać uwagę na formę reklamowania i na to, z kim współpracuje.– uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Reklama drukowana w sposób ekologiczny

Firmy reklamowe powinny wybierać materiały, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko, warto postawić na te biodegradowalne, nadające się do recyklingu lub pochodzące z odnawialnych źródeł energii.

Ważne jest, by zrezygnować z toksycznego druku solwentowego. W branży reklamowej, solwent jest często używany w procesach druku i produkcji reklam, ale jego stosowanie może prowadzić do negatywnych skutków dla zdrowia pracowników i otoczenia. Toksyczne działanie niektórych tuszy to realne zagrożenie dla osób, które mają bezpośredni kontakt z tymi substancjami podczas produkcji.

 – Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, co jako branża reklamowa możemy zrobić. Odpowiedź zdawała się być prosta, choć wciąż mało popularna - zamieniliśmy solwent na tusze wodne. Te są nieszkodliwe dla środowiska, nie mają toksycznych rozpuszczalników, ale dają doskonałą trwałość wydruków. I co najważniejsze, nie stanowią zagrożenia dla zdrowia pracowników – dodaje Dąbrowski.

Niestety nadal wiele firm stosuje greenwashing, czyli przedstawia swoje działania jako bardziej ekologiczne lub zrównoważone, niż są w rzeczywistości. Aż 50 proc. pracowników przyznaje, że ich firmy wykorzystywały greenwashing – tak wskazują badania Google Cloud.

Jak jeszcze realizować działania z obszaru CSR?

Zdaniem ekspertów konieczne jest posiadanie innowacyjnego parku maszynowego, oszczędzanie wody i energii, a także postawienie na odnawialne źródła energii takie jak np. fotowoltaika.

Ponadto firmy reklamowe mogą zachęcić pracowników do wspierania ich działań. Programy dla nich, w tym szeroko rozumiany employer branding, są niezwykle istotnym narzędziem w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Ważnym narzędziem CSR są kampanie społeczne – mogą się w nie angażować firmy reklamowe, ale nie tylko. Poprzez czynny udział w promowanie społecznie ważnych tematów, przedsiębiorstwa mogą wywierać pozytywny wpływ na społeczeństwo. Ważne, aby kampanie współgrały z wartościami firmy i niosły za sobą autentyczny przekaz.

CSR daje firmom możliwość angażowania się w społeczne i ekologiczne inicjatywy, co przyczynia się do budowania ich pozytywnego wizerunku i zaufania społecznego. Kampanie społeczne, programy dla pracowników, rezygnacja z toksycznych substancji w procesie produkcji, to tylko przykłady rozwiązań, które pozwalają firmom działać w odpowiedzialny i zrównoważony sposób.

 


[1] UCE RESEARCH dla Gazety Wyborczej

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.