Komunikaty PR

CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?

2023-08-26  |  01:00
Biuro prasowe

Corporate Social Responsibility - odgrywa coraz ważniejszą rolę w biznesie, w branży reklamowej również. Reklama ma znaczący wpływ na społeczeństwo, kształtuje przekazy i wpływa na kulturę masową. Istotne jest, aby podejmować odpowiedzialne działania, które przyczynią się do pozytywnych zmian społecznych, środowiskowych i ekonomicznych. A jakie to działania?

Corporate Social Responsibility (CSR) to koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, która zakłada, że poza samym celem osiągania zysku, firmy powinny brać pod uwagę także aspekty ekonomiczne swojej działalności i to jaki wpływ wywierają na społeczeństwo i środowisko.

CSR to trend, który zdobywa w Polsce coraz większą popularność

Jeszcze do niedawna Polacy nie znali pojęć CSR, czy ESG. Jak wynika z najnowszych badań[1], obecnie ponad połowa konsumentów, gdy wybiera usługę lub produkt - bierze pod uwagę to, czy przedsiębiorstwo podejmuje działania z tego obszaru. O CSR najczęściej pytają osoby młode w wieku od 23 do 35 lat. Ponadto, Polacy są skłonni płacić więcej za produkty ekologiczne i przyjazne planecie, a przestrzeganie przez firmy zasad CSR jest ważne dla ponad 66% z nas.

 – Trendy proekologiczne w reklamie widoczne są od dawna. Dane jasno pokazują, że mamy do czynienia ze świadomym konsumentem, który wie, czego chce i czego szuka. Wybiera towary produkowane z poszanowaniem środowiska naturalnego. Jeśli dana firma chce być postrzegana jako ekologiczna musi zadbać o wiele aspektów: od jakości produktów, po sposób wytwarzania i pakowania, a także zwracać uwagę na formę reklamowania i na to, z kim współpracuje.– uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Reklama drukowana w sposób ekologiczny

Firmy reklamowe powinny wybierać materiały, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko, warto postawić na te biodegradowalne, nadające się do recyklingu lub pochodzące z odnawialnych źródeł energii.

Ważne jest, by zrezygnować z toksycznego druku solwentowego. W branży reklamowej, solwent jest często używany w procesach druku i produkcji reklam, ale jego stosowanie może prowadzić do negatywnych skutków dla zdrowia pracowników i otoczenia. Toksyczne działanie niektórych tuszy to realne zagrożenie dla osób, które mają bezpośredni kontakt z tymi substancjami podczas produkcji.

 – Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, co jako branża reklamowa możemy zrobić. Odpowiedź zdawała się być prosta, choć wciąż mało popularna - zamieniliśmy solwent na tusze wodne. Te są nieszkodliwe dla środowiska, nie mają toksycznych rozpuszczalników, ale dają doskonałą trwałość wydruków. I co najważniejsze, nie stanowią zagrożenia dla zdrowia pracowników – dodaje Dąbrowski.

Niestety nadal wiele firm stosuje greenwashing, czyli przedstawia swoje działania jako bardziej ekologiczne lub zrównoważone, niż są w rzeczywistości. Aż 50 proc. pracowników przyznaje, że ich firmy wykorzystywały greenwashing – tak wskazują badania Google Cloud.

Jak jeszcze realizować działania z obszaru CSR?

Zdaniem ekspertów konieczne jest posiadanie innowacyjnego parku maszynowego, oszczędzanie wody i energii, a także postawienie na odnawialne źródła energii takie jak np. fotowoltaika.

Ponadto firmy reklamowe mogą zachęcić pracowników do wspierania ich działań. Programy dla nich, w tym szeroko rozumiany employer branding, są niezwykle istotnym narzędziem w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Ważnym narzędziem CSR są kampanie społeczne – mogą się w nie angażować firmy reklamowe, ale nie tylko. Poprzez czynny udział w promowanie społecznie ważnych tematów, przedsiębiorstwa mogą wywierać pozytywny wpływ na społeczeństwo. Ważne, aby kampanie współgrały z wartościami firmy i niosły za sobą autentyczny przekaz.

CSR daje firmom możliwość angażowania się w społeczne i ekologiczne inicjatywy, co przyczynia się do budowania ich pozytywnego wizerunku i zaufania społecznego. Kampanie społeczne, programy dla pracowników, rezygnacja z toksycznych substancji w procesie produkcji, to tylko przykłady rozwiązań, które pozwalają firmom działać w odpowiedzialny i zrównoważony sposób.

 


[1] UCE RESEARCH dla Gazety Wyborczej

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Praca

Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób

Baza magazynowa zbóż w Witoldowie to obiekt zarządzany od 30 lat przez spółkę Top Farms Wielkopolska, która prowadzi działalność na gruntach dzierżawionych z Zasobów Skarbu Państwa. Teraz baza ma zostać rozebrana, a wydzierżawiona ziemia – trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka Top Farms wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich strategicznych obiektów rolniczych. Brak decyzji KOWR jest zagrożeniem dla stabilności dużych, nowoczesnych gospodarstw towarowych, a tym samym również dla bezpieczeństwa żywnościowego Polski.

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Bankowość

Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne

Na podstawie ostatnich wypowiedzi prof. Adama Glapińskiego, przewodniczącego Rady Polityki Pieniężnej, ekonomiści oczekują, że już na posiedzeniu 7 maja może zapaść pierwsza od ponad półtora roku decyzja o zmianie poziomu stóp procentowych w dół. RPP dostosuje się w ten sposób do polityki głównych banków centralnych oraz słabnącej presji inflacyjnej. Zdaniem prezesa Q Value będzie to działanie w dobrym kierunku, choć spóźnione i być może spowodowane czynnikami politycznymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.