Komunikaty PR

Czy sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje rynek pracy tymczasowej?

2023-07-27  |  15:00
Biuro prasowe

Rozwój sztucznej inteligencji widoczny jest już niemalże w każdym sektorze gospodarki i w każdej branży, także na rynku pracy tymczasowej. Tradycyjne procesy rekrutacyjne stają się coraz bardziej czasochłonne i kosztowne, zarówno dla pracodawców, jak i agencji pracy. Uczestnicy tego rynku poszukują bardziej efektywnych rozwiązań, zwłaszcza logistyka, produkcja sezonowa w FMCG oraz przemysł. Na ile zastosowanie AI, narzędzi analitycznych i uczenia maszynowego zmieni rynek pracy tymczasowej? Czego mogą spodziewać się pracodawcy a czego pracownicy? Odpowiada Piotr Rafalski, prezes Formiki Agencji Pracy Tymczasowej.

Automatyzacja procesów

Algorytmy AI analizują duże ilości danych, takie jak umiejętności, doświadczenie, referencje i preferencje, co umożliwia szybkie i precyzyjne dopasowanie odpowiednich kompetencji do wymogów. Dzięki temu firmy osiągają efektywniejsze dopasowanie kandydatów do stanowisk. Szczególnie istotne jest to, kiedy w grę wchodzą rekrutacje masowe z ograniczonym w czasie procesem rekrutacji. Aby jednak AI mogło zadziałać, potrzebuje bazy danych kandydatów.

- Bez własnej platformy i bazy danych kandydatów, sztuczna inteligencja wydaje się być bezużyteczna. Jeśli natomiast posiadamy własne bazy, na bieżąco aktualizowane, to narzędzie w postaci algorytmów AI daje ogromne możliwości obsługi procesów masowych rekrutacji – mówi Piotr Rafalski, prezes Formiki Agencji Pracy Tymczasowej. – Jestem zwolennikiem implementowania nowoczesnych technologii do świata rynku pracy. Na bazie swoich doświadczeń zbudowałem własne narzędzie - platformę EAC Solution, która nie tylko jest platformą bazy kandydatów, ale też upraszcza procesy związane z masowym zatrudnianiem pracowników tymczasowych obniżając koszty rekrutacji nawet o 60%. To swoisty marketplace pracy tymczasowej w Polsce. Ta innowacyjna platforma jest bazą dostosowaną do zamieniającego się otoczenia technologicznego, a także do czasów poszukiwania oszczędności i optymalizacji. Służy producentom, operatorom logistycznym a także firmom z branży FMCG – wymienia Piotr Rafalski.

Wdrożenie sztucznej inteligencji przyspiesza. Jak wskazuje raport ManpowerGroup Global Insights (IT World of Work 2023) już ponad 50% organizacji twierdzi, że wdrożyło sztuczną inteligencję, co stanowi 2,5-krotny wzrost w porównaniu z 2017 r. To wiąże się też z automatyzacją oraz robotyzacją pracy i procesów. Globalny rynek robotyki wzrośnie z około 25 mld USD w 2021 roku do 160-260 mld USD do 2030 roku, przy czym sprzedaż robotów przemysłowych i logistycznych wyniesie około 80 mld USD. Według raportów Gartnera do 2024 roku organizacje obniżą koszty operacyjne o 30% poprzez połączenie automatyzacji z procesami operacyjnymi. Z kolei  UiPath obliczyło, że automatyzacja procesów robotyki pozwoli firmom zaoszczędzić 55 mld USD rocznie do 2025 r. Oznacza to całkowitą zmianę rynku pracy i procesów rekrutacyjnych.

Elastyczność i dostępność dla kandydata

Dzięki automatycznym systemom zarządzania i planowania, procesy rekrutacyjne a później kontrola czasu pracy i procesu zatrudnienia stają się bardziej efektywne. Z drugiej strony AI oraz inne pokrewne technologie umożliwiają pracownikom tymczasowym dostęp do bardziej różnorodnych ofert pracy.

- Platformy internetowe łączą pracodawców z dostępnymi kandydatami, umożliwiając im swobodne korzystanie z różnych źródeł pracy i wybór projektów odpowiadających ich umiejętnościom i preferencjom. To zwiększa elastyczność i możliwość pracy na czas określony, co jest atrakcyjne dla wielu osób poszukujących różnorodności i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym – wyjaśnia Piotr Rafalski.

Wyzwania

Choć AI i nowoczesne technologie wprowadzają wiele korzyści na rynek pracy tymczasowej, warto pamiętać też o pewnych wyzwaniach. Wielu pracowników może obawiać się o utratę pracy z powodu robotyzacji i automatyzacji.

- Ważne jest, aby wdrażać te zmiany w sposób odpowiedzialny i zapewnić wsparcie dla pracowników przechodzących przez proces transformacji. AI i nowoczesne technologie odgrywają kluczową rolę w zmianach na rynku pracy tymczasowej. Pracodawcy i agencje rekrutacyjne mogą cieszyć się zwiększoną efektywnością, a pracownicy tymczasowi z większych możliwości wyboru i elastyczności. Jednakże zawsze kluczowym elementem będzie odpowiednie zarządzanie tymi zmianami – podsumowuje Piotr Rafalski, prezes Formiki Agencji Pracy Tymczasowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.