Komunikaty PR

Czy w planie strategicznym firm z sektora IT jest miejsce marketing online?

2021-10-13  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.01 MB )

Jak pokazują dane firmy analitycznej Gartner, wartość światowego rynku IT w 2019 roku wynosiła ponad 2,4 bln dolarów. W latach 2012-19 rosła o 3,4% rocznie. A epidemia wcale nie spowolniła tego trendu. Sektor IT wciąż nie jest nasycony produktami i usługami, które wspierają pracę lub codzienne funkcjonowanie firm. Nie oznacza to jednak braku konkurencji w branży. Plan strategiczny to wyznaczenie celu, którego realizacja pozwoli walczyć o pozycję lidera w branży. Wdrożenie działań z obszaru marketingu internetowego z pewnością w tym pomoże.

W IT liczy się nie tylko wiedza

Podstawowym założeniem zarządzania strategicznego jest dążenie do poznania bieżącej sytuacji firmy. Kluczowa jest znajomość czynników, które mają na nią wpływ oraz szans i zagrożeń. Na podstawie tej wiedzy określa się cele działania oraz sposoby ich osiągnięcia. Plan strategiczny powinien obejmować zarówno globalną wizję przedsiębiorstwa, jak i cele dla poszczególnych obszarów jej działalności. Istotą jest wskazanie konkretnie zdefiniowanych wskaźników. Biznes lubi liczby, bo liczby nigdy nie kłamią. Mierzalne są także działania w zakresie marketingu internetowego. – tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace.

Wśród obowiązkowych wskaźników powinny znaleźć się:

•             Unikatowi użytkownicy strony internetowej

•             Liczba odsłon strony internetowej

•             Pozycja domeny w wynikach wyszukiwania

•             Liczba kliknięć w zakładkę „kontakt” lub „zamów teraz” na stronie internetowej

•             Liczba zapytań ofertowych i ich wartość

•             Liczba klientów

•             ROI kampanii reklamowych

•             Marka vs. Konkurencja (udział w rynku, wzrost, przewagi)

•             Liczba podpisanych umów   

Wdrożenie strategii marketingowej wymaga uszczegółowienia planu i narzędzi, określających sposób realizowania działań prowadzących do osiągnięcia zakładanego celu. Plan strategiczny powinien także zakładać szczegółowy budżet i ocenę opłacalności zastosowania poszczególnych narzędzi marketingu online.

Jakich narzędzi marketingowych potrzebuje plan strategiczny firmy z branży IT?

Firmy z branży IT zmuszone są do nieustannego wdrażania różnego rodzaju innowacji. Często współpracują z uczelniami i jednostkami badawczo-rozwojowymi w tworzeniu unikalnych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych. Zatrudniają wysoko wykwalifikowaną kadrę i przykładają dużą uwagę do stałego podnoszenia kwalifikacji. Współpracują także ze specjalistami w obszarze PR i marketingu. Strategia w przypadku tych działań powinna opierać się o specyficzną kulturę przedsiębiorstw z branży IT. Promującej osiągnięcia, innowacje, ryzyko i rozwój oparty na wiedzy.

- Plan strategiczny firmy z branży IT powinien uwzględniać wszystkie dostępne narzędzia marketingu internetowego w sposób efektywny i spójny. Nie wszystkie przedsiębiorstwa potrafią szybko dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych, a te w przypadku branży nowych technologii zmieniają się czasem z dnia na dzień. – zauważa Sebastian Kopiej.

Wśród działań z obszaru marketingu internetowego, które warto na stałe wpisać do planu strategicznego, powinny się znaleźć:

- obszar SEO

- kampanie Google Ads

- autorski content hub

- pozyskiwanie referencji

- E-PR

- Marketing Conversion

- Employer branding (zwłaszcza w przypadku problemów z rekrutacją nowych pracowników).

Obecny kierunek rozwoju firm z branży IT wyznacza rosnąca popularność outsourcingu różnego rodzaju działań. Także tych z obszaru PR i marketingu. Taka taktyka pozwala im nie tylko na obniżenie kosztów, ale również na koncentrowanie się na pozostałych celach biznesowych. Podstawą sukcesu tej strategii powinny być zawsze wzajemna współpraca, zaufanie i partnerstwo.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Trzy oblicza natury – kolekcje Cersanit oddające piękno otaczającego nas świata Biuro prasowe
2021-10-22 | 13:14

Trzy oblicza natury – kolekcje Cersanit oddające piękno otaczającego nas świata

Piasek delikatnie ogrzewający nasze stopy na plaży, rodzinny wypad w góry, cichy szum wiatru w lesie – to właśnie obcowanie z naturą potrafi dostarczyć prawdziwego ukojenia i
Firma Zatory płatnicze w MŚP: te branże i regiony potrzebują skutecznej szczepionki
2021-10-20 | 08:00

Zatory płatnicze w MŚP: te branże i regiony potrzebują skutecznej szczepionki

Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów, największy problem z dyscypliną płatniczą partnerów biznesowych mają jednoosobowe działalności gospodarcze z branż: handlowej,
Firma Kiedy tradycyjny magazyn, a kiedy self storage?
2021-10-20 | 01:00

Kiedy tradycyjny magazyn, a kiedy self storage?

Self storage – czyli usługa „samoprzechowywania”, w Polsce wciąż mylnie jest porównywana do magazynów wielkopowierzchniowych. Chociaż wydawać się może, że

Więcej ważnych informacji

Handel

Rektor Uczelni Łazarskiego: Ustawa o cyberbezpieczeństwie wymaga ponownych konsultacji. Wątpliwości budzi zgodność z prawem części przepisów [DEPESZA]

– W tym projekcie ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa pojawiły się całkowicie nowe przepisy, dotyczące choćby spółki pod nazwą Polskie 5G czy funduszu celowego na rzecz strategicznej sieci bezpieczeństwa. Dlatego potrzebne są ponowne konsultacje – ocenia prof. Maciej Rogalski, rektor Uczelni Łazarskiego. Jak podkreśla, już przy poprzednich wersjach nowelizacji były zgłaszane liczne uwagi z rynku, ale zostały one uwzględnione tylko w niewielkim stopniu. Aktualna wersja projektu nadal zawiera więc szereg wad prawnych i jest wątpliwa pod kątem zgodności z międzynarodowym, unijnym, a nawet polskim prawem.

Bankowość

Kredytobiorcy rezygnują z procesów frankowych w obawie przed wysokimi kosztami. Teraz będą mogli je wytoczyć bez kosztów i opłat początkowych

– Orzecznictwo sądowe jest w tej chwili bardzo przyjazne sprawom konsumenckim – mówi Anna Lengiewicz z kancelarii LWB Lengiewicz Wrońska i Wspólnicy. W sprawach sądowych dotyczących tzw. polisolokat i kredytów frankowych szanse na wygraną sięgają nawet 80–90 proc. Jednak większość konsumentów nie podejmuje żadnych kroków, aby odzyskać swoje pieniądze, obawiając się utraty kolejnych środków na opłacenie prawników i kosztów sądowych. W tym miesiącu ruszył dedykowany im program RePlan, który zapewnia finansowanie takich spraw. Kredytobiorca może w nim liczyć na obsługę prawną i pełne pokrycie kosztów postępowania, a wynagrodzenie zapłaci tylko w przypadku wygranej sprawy.

Transport

Drony przyszłością rynku usług transportowych. Dzięki nim przesyłki mogą być tańsze nawet o 80 procent

Na lotniskach całego świata coraz częściej wykorzystywane są drony cargo. Użycie ich do transportu nawet kilkuset kilogramowych paczek  pozwala obniżyć koszt nawet o 80 proc. Bezzałogowce są już używane między innymi w Australii do dystrybucji leków dla mieszkańców terenów wiejskich. Spółka wyspecjalizowana w transporcie dronowym działa także w Polsce, na lotnisku w Katowicach. Zdaniem analityków rynek logistyki z użyciem dronów wzrośnie w ciągu kilku lat niemal trzykrotnie.

Problemy społeczne

Kolejna pandemia może się pojawić już za sześć–osiem lat. Obecna ujawniła braki w systemie zarządzania kryzysowego

Pandemia COVID-19 pokazała, że polski system ochrony zdrowia nie jest przygotowany na kolejny kryzys o takiej skali – wskazują eksperci Instytutu Jagiellońskiego i postulują systemowe reformy. W raporcie „Jak przygotować polską ochronę zdrowia na kolejne epidemie?” rekomendują wdrożenie 100 działań niezbędnych, żeby przygotować się na wypadek kolejnego zagrożenia epidemicznego. To m.in. efektywniejsze zarządzanie kadrami medycznymi, implementacja technologii mobilnych i rozwiązań IT przydatnych w walce z pandemią, ale i opracowanie odpowiednich strategii komunikacji na czas kryzysu, aby przeciwdziałać manipulacjom opinii publicznej.