Komunikaty PR

Czy wszystkie reklamy mogą być spersonalizowane?

2023-06-15  |  01:00
Biuro prasowe

4 na 5 klientów twierdzi, że doświadczenie oferowane przez firmę jest równie ważne jak jej produkty i usługi, zaś 76 proc. z nich oczekuje od przedsiębiorstw, że zrozumieją ich potrzeby[1]. Odpowiedzią na oczekiwania konsumentów jest personalizacja reklam, czyli dostosowanie przekazu do wymagań odbiorców. Jak dotrzeć z przekazem do konkretnych grup docelowych? Czy wszystkie reklamy mogą być spersonalizowane?

Personalizacja w reklamie zewnętrznej to proces tworzenia przekazu reklamowego dostosowanego do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Dzięki personalizacji reklamy zewnętrznej marki mogą osiągnąć lepsze efekt i skuteczność kampanii.

Jak personalizować billboardy?

Istnieje kilka sposobów personalizacji billboardów, które pozwalają na dostosowanie przekazu reklamowego do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Umieszczenie lokalnej nazwy miasta, nazwy ulicy lub symbolu charakterystycznego dla danej okolicy na billboardzie przyciąga uwagę przechodniów, którzy czują się bardziej związani z reklamą.

 – Tu świetnie się sprawdzi gra słów związana z daną miejscowością albo ulicą w konkretnym mieście. Istotną kwestię odgrywa zatem przekaz słowny. Ewentualnie wykorzystanie w grafice elementów wizualnych związanych z danym miejscem – wyjaśnia Robert Dąbrowski, prezes zarządu Recevent.

W jaki sposób personalizować bilbordy? Konieczne jest odpowiedzenie sobie na pytanie: do kogo mówimy i jaki jest cel naszych działań. Np. jeśli chcemy pozyskać pracowników w danej branży, to stwórzmy reklamę dostosowaną do ich potrzeb i dobierzmy lokalizację do tego, gdzie faktycznie bywają takie osoby.

Zrozumieć potrzeby klientów

Rynek reklamy zewnętrznej, który według prognoz ma być wart 34,4 miliarda dolarów do 2027 roku, jest główną areną marketingową dla firm wykorzystujących dane do usprawnienia swoich działań reklamowych[2]. Aby wdrożyć kampanię OOH, marketerzy potrzebują dogłębnej wiedzy na temat odbiorców, rozpoznania preferencji co do kanału medialnego preferowanego przez klienta oraz zrozumienia zachowań konsumentów dotyczących produktu.

 – Analityka danych odgrywa ogromne znaczenie w procesie dobierania odpowiedniej reklamy i jej późniejszej skuteczności. W personalizacji reklam na pewno pomogą nam nowe technologie – dodaje Robert Dąbrowski. – W ciągu ostatnich kilku lat w branży reklamy zewnętrznej nastąpiło szybkie przyjęcie nowych technologii. W ciągu najbliższych 3-5 lat spodziewamy się, że trend transformacji cyfrowej w branży outdoorowej jeszcze przyspieszy.

Reklamę zewnętrzną można spersonalizować za pomocą podstawowych cech demograficznych, takich jak wiek i płeć, czy ze względu na geolokalizację reklam. Poza podstawowymi danymi demograficznymi i gestami wykorzystuje się obecnie aparaty i technologię sztucznej inteligencji, które mogą identyfikować wyjątkowe cechy. Przykładem może być reklama w Stanach Zjednoczonych. Jeśli do nośnika podejdzie mężczyzna, który posiada brodę – wówczas wyświetli mu się reklama olejków do pielęgnacji brody.

– W Stanach pojawiają się już nowoczesne technologie angażujące w reklamę samych odbiorców. Al na stałe wkracza do świata reklamy między innymi po to, by skutecznej dobierać przekaz do grup docelowych – kończy Dąbrowski.

 


[1] https://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/state-of-the-connected-customer-report/

[2] https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/the-importance-of-data-in-outdoor-advertising/446185

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.