DATEV, niemiecki gigant z branży IT poszukuje programistów
Warszawa, 29.05.2023
DATEV, niemiecki gigant z branży IT poszukuje programistów
DATEV, niemiecki dostawca specjalistycznych usług w chmurze, tworzy zespół programistów w Polsce. Jak ma wyglądać praca dla jednej z największych firm z branży IT w Europie?
DATEV, wywodzący się z Norymbergi dostawca specjalistycznych rozwiązań informatycznych już od 20 lat obecny jest na polskim rynku oferując narzędzia dla wybranych grup zawodowych. Niedawno firma podjęła decyzję o znaczącym poszerzeniu swojej obecności w Polsce poprzez budowę nowych zespołów programistycznych. W Niemczech DATEV jest od wielu lat zaliczany do najatrakcyjniejszych pracodawców. W serwisach takich jak kunununu.com i glassdoor.com, pracownicy regularnie przyznają DATEV najwyższe oceny. Firma zatrudnia ponad 8 500 osób w Niemczech, obsługuje ponad 550 000 klientów a w 2022 roku jej obrót przekroczył pułap 1,3 mld euro. To sprawia, że DATEV znajduje się w gronie największych graczy w branży IT w Europie. Teraz rozpoczyna w Warszawie rekrutację do elastycznych zespołów programistów, w skład których do końca roku wejdzie łącznie 25 nowych pracowników.
Niezależność i wysoki poziom samodzielności
Budowany w Warszawie zespół programistów będzie wspierał tworzenie rozwiązań w chmurze dla rynku niemieckiego. Współpraca nowego polskiego zespołu z centrum rozwojowym w Niemczech będzie oparta na stosowanym od lat modelu FlexHub – kilkuosobowe zespoły specjalistów będą prowadziły projekty w metodologii scrum, pracując nad nimi niezależnie i samodzielnie organizując swoją pracę.
– Bardzo nas cieszy, że budowa zespołu DevOps w Polsce pozwoli wnieść do DATEV wkład w postaci świetnych specjalistów, którzy poza kompetencjami technicznymi nadadzą naszej organizacji jeszcze bardziej międzynarodowy charakter – podkreśla Lars Riedel, Dyrektor Zarządzający DATEV. – Dodatkowe kwalifikacje i możliwości będą istotnym impulsem w dalszej rozbudowie naszego portfolio rozwiązań w chmurze.
Kultura uczenia się przez współpracę w DATEV
Głównymi elementami kultury korporacyjnej DATEV są ciągła nauka i poszerzanie kompetencji. Firma oferuje paletę centralnie organizowanych szkoleń oraz wspiera mniej formalne sposoby uczenia się, takie jak BarCampy i Coding Dojo. Ponadto ponad 50 zespołów „Communities of Practice” zapewnia stały przepływ wiedzy między różnymi działami i usprawnia współpracę na poziomie całej firmy.
Dynamika digitalizacji w Niemczech
Dzięki dominującej pozycji w segmencie niemieckich MŚP DATEV ze swoim portfolio produktów i we współpracy ze specjalistycznymi grupami zawodowymi, takimi jak doradcy podatkowi i audytorzy napędza cyfrową transformację procesów biznesowych w niemieckiej gospodarce. O pozycji i roli DATEV w tym procesie świadczy m.in. to, że w centrum danych DATEV w Norymberdze co miesiąc nalicza się pensje dla przeszło 14 milionów niemieckich pracowników.
O DATEV eG
DATEV eG jest trzecim największym dostawcą oprogramowania biznesowego w Niemczech (IDC Ranking 2020) i jednym z głównych europejskich dostawców usług IT. W roku obrotowym 2022 firma DATEV osiągnęła obrót w wysokości 1,3 mld euro. Firma z siedzibą w Norymberdze dba o fundamenty cyfrowej współpracy małych i średnich przedsiębiorstw z doradcami podatkowymi, którzy wspierają je w zarządzaniu – dzięki oprogramowaniu DATEV, rozwiązaniom w chmurze i know-how. W centrum danych DATEV w Norymberdze co miesiąc nalicza się pensje dla przeszło 14 milionów osób. Zatrudniając ponad 8 500 pracowników, firma świadczy usługi dla ok. 550 000 klientów, zapewniając im wsparcie w procesie budowy cyfrowych systemów przetwarzania danych. Najwyższym priorytetem dla DATEV pozostaje niezmiennie ochrona danych, bezpieczeństwo danych oraz przestrzeganie przepisów podatkowych.
Dane kontaktowe dla mediów
LABCON Agencja PR
Monika Dobaj
tel. +48 532 411 344
e-mail: m.dobaj@labcon.pl
DATEV eG
Carolin Nillert
tel. +49(911)319-40201
e-mail: carolin.nillert|datev.de| |carolin.nillert|datev.de
DATEV-News (English)

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.