Komunikaty PR

DATEV, niemiecki gigant z branży IT poszukuje programistów

2023-06-02  |  16:00
Biuro prasowe

 

Warszawa, 29.05.2023

 

DATEV, niemiecki gigant z branży IT poszukuje programistów

 


DATEV, niemiecki dostawca specjalistycznych usług w chmurze, tworzy zespół programistów w Polsce. Jak ma wyglądać praca dla jednej z największych firm z branży IT w Europie?

 

 

DATEV, wywodzący się z Norymbergi dostawca specjalistycznych rozwiązań  informatycznych już od 20 lat obecny jest na polskim rynku oferując narzędzia dla wybranych grup zawodowych. Niedawno firma podjęła decyzję o znaczącym poszerzeniu swojej obecności w Polsce poprzez budowę nowych zespołów programistycznych. W Niemczech DATEV jest od wielu lat zaliczany do najatrakcyjniejszych pracodawców. W serwisach takich jak kunununu.com i glassdoor.com, pracownicy regularnie przyznają DATEV najwyższe oceny. Firma zatrudnia ponad 8 500 osób w Niemczech, obsługuje ponad 550 000 klientów a w 2022 roku jej obrót przekroczył pułap 1,3 mld euro. To sprawia, że DATEV znajduje się w gronie największych graczy w branży IT w Europie. Teraz rozpoczyna w Warszawie rekrutację do elastycznych zespołów programistów, w skład których do końca roku wejdzie łącznie 25 nowych pracowników. 

 

 

Niezależność i wysoki poziom samodzielności

Budowany w Warszawie zespół programistów będzie wspierał tworzenie rozwiązań w chmurze dla rynku niemieckiego. Współpraca nowego polskiego zespołu z centrum rozwojowym w Niemczech będzie oparta na stosowanym od lat modelu FlexHub – kilkuosobowe zespoły specjalistów będą prowadziły projekty w metodologii scrum, pracując nad nimi niezależnie i samodzielnie organizując swoją pracę.

 

– Bardzo nas cieszy, że budowa zespołu DevOps w Polsce pozwoli wnieść do DATEV wkład w postaci świetnych specjalistów, którzy poza kompetencjami technicznymi  nadadzą naszej organizacji jeszcze bardziej międzynarodowy charakter – podkreśla Lars Riedel, Dyrektor Zarządzający DATEV. – Dodatkowe kwalifikacje i możliwości będą istotnym impulsem w dalszej rozbudowie naszego portfolio rozwiązań w chmurze.

 

Kultura uczenia się przez współpracę w DATEV

Głównymi elementami kultury korporacyjnej DATEV są ciągła nauka i poszerzanie kompetencji. Firma oferuje paletę centralnie organizowanych szkoleń oraz wspiera mniej formalne sposoby uczenia się, takie jak BarCampy i Coding Dojo. Ponadto ponad 50 zespołów „Communities of Practice” zapewnia stały przepływ wiedzy między różnymi działami i usprawnia współpracę na poziomie całej firmy. 

 

Dynamika digitalizacji w Niemczech

Dzięki dominującej pozycji w segmencie niemieckich MŚP DATEV ze swoim portfolio produktów i we współpracy ze specjalistycznymi grupami zawodowymi, takimi jak doradcy podatkowi i audytorzy napędza cyfrową transformację procesów biznesowych w niemieckiej gospodarce. O pozycji i roli DATEV w tym procesie świadczy m.in. to, że w centrum danych DATEV w Norymberdze co miesiąc nalicza się pensje dla przeszło 14 milionów niemieckich pracowników.

 

 

O DATEV eG

DATEV eG jest trzecim największym dostawcą oprogramowania biznesowego w Niemczech (IDC Ranking 2020) i jednym z głównych europejskich dostawców usług IT. W roku obrotowym 2022 firma DATEV osiągnęła obrót w wysokości 1,3 mld euro. Firma z siedzibą w Norymberdze dba o fundamenty cyfrowej współpracy małych i średnich przedsiębiorstw z doradcami podatkowymi, którzy wspierają je w zarządzaniu – dzięki oprogramowaniu DATEV, rozwiązaniom w chmurze i know-how. W centrum danych DATEV w Norymberdze co miesiąc nalicza się pensje dla przeszło 14 milionów osób. Zatrudniając ponad 8 500 pracowników, firma świadczy usługi dla ok. 550 000 klientów, zapewniając im wsparcie w procesie budowy cyfrowych systemów przetwarzania danych. Najwyższym priorytetem dla DATEV pozostaje niezmiennie ochrona danych, bezpieczeństwo danych oraz przestrzeganie przepisów podatkowych.

 

 

Dane kontaktowe dla mediów

 

LABCON Agencja PR 

 

Monika Dobaj

tel. +48 532 411 344
e-mail: m.dobaj@labcon.pl

 

 

DATEV eG

Carolin Nillert

tel. +49(911)319-40201
e-mail: carolin.nillert|datev.de| |carolin.nillert|datev.de

DATEV-News (English)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.