Dobre praktyki Avon docenione w corocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznes
Program edukacyjny dla dziewcząt „Normalne, że ich dotykam”, Gabinety z Różową Wstążką, aplikacja Avon Alert, Polityka Wsparcia Menopauzalnego i Program Wolontariatu dla Pracowników – te działania w obszarze CSR marki Avon znalazły się w opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki”.
Wydawany od 2002 roku Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), największej i najdłużej działającej organizacji zajmującej się tematyką CSR i ESG. Główną część publikacji stanowi podsumowanie działań z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju, realizowanych przez firmy w poprzednim roku. W aktualnej, 21. edycji, zaprezentowano inicjatywy zgłoszone przez 272 firmy. Wśród docenionych praktyk znalazło się aż sześć realizowanych przez firmę Avon.
Swoją misję tworzenia lepszego świata dla kobiet i dla nas wszystkich, Avon realizuje od lat przez różne działania i programy. Marka jest powszechnie znana ze swojej Kampanii Avon Kontra Rak Piersi, którą prowadzi w Polsce od 1998 r. oraz wyróżnionych w raporcie FOB Gabinetów z Różową Wstążką. W ramach tej akcji, prowadzonej od 15 lat, Avon dofinansował 63 tysiące badań USG piersi, przekazując na ten cel każdego roku ok. 500 tys. zł i angażując setki gabinetów w całej Polsce.
W raporcie FOB znalazł się także program edukacyjny „Normalne, że ich dotykam”, którego celem jest budowanie wśród dziewcząt po 16-tym roku życia pozytywnego nawyku regularnego potwierdzania zdrowia swoich piersi. W pierwszej edycji programu wzięło udział 100 szkół i ponad 8 tysięcy dziewcząt, które podczas specjalnie opracowanych i poprowadzonych przez ekspertki Avon lekcji otrzymało dawkę wiedzy i inspiracji o tym, dlaczego warto i jak dbać o zdrowie swoich piersi od wczesnych lat.
Kolejne inicjatywy, które znalazły się w raporcie FOB, firma realizuje w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Kapituła zwróciła uwagę na aplikację Avon Alert - pierwszą przeciwprzemocową aplikacja w Polsce, stworzoną w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w bezpieczny i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystało z niej ponad 54 tysiące osób.
Kolejne dobre praktyki zauważone prze FOB, to działania, które marka realizuje od 2004 r. w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Uwagę kapituły zwróciła aplikacja Avon Alert - pierwsza przeciwprzemocowa aplikacja w Polsce, stworzona w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w prosty i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystał z niej ponad 54 tysiące osób.
Wewnętrzny Protokół Antyprzemocowy, uruchomiony w 2020 r. jako wyraz wsparcia dla osób doświadczających przemocy, to inicjatywa, która również zdobyła uznanie FOB. W ramach protokołu odbywają się regularne szkolenia zwiększające wśród pracowników świadomość problemu przemocy. Osoby doświadczające przemocy mogą natomiast liczyć na bezpośrednie wsparcie – kontakt z fundacją w celu zapewnienia profesjonalnej pomocy oraz dodatkowe dni wolne.
Inną dobrą praktyką Avon, skierowaną do pracowników, która znalazła się w raporcie FOB, jest Program Wolontariatu. W ramach tej inicjatywy każdy zatrudniony w firmie otrzymuje dodatkowe 3 dni płatnego urlopu do przeznaczenia na wolontariat na rzecz wybranej instytucji. Program nie tylko promuje dobre postawy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, ale także wspiera budowanie społeczności pracowników, którzy poprzez swoje zaangażowanie realnie tworzą lepszy świat.
FOB docenił także wprowadzoną w 2022 r. w Avon Politykę Wsparcia Menopauzalnego, której celem jest tworzenie sieci wsparcia, budowanie pozytywnego środowiska pracy i przestrzeni na rozmowy o własnych doświadczeniach. W ramach przyjętej polityki każdy ma możliwość skorzystania z "urlopu menopauzalnego" w wymiarze do 5 dni roboczych jako wsparcie w dni niezdolności do pracy z powodu objawów okołomenopauzalnych lub menopauzalnych Co niezwykle istotne, uprawnienia te przysługują wszystkim doświadczającym menopauzy, perimenopauzy i ich objawów, co dotyczy również kobiet cisgender, mężczyzn transpłciowych, osób transseksualnych i niebinarnych, bez względu na rodzaj i wymiar czasu pracy.
Z treścią całego raportu można się zapoznać na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.