Komunikaty PR

Dobre praktyki Avon docenione w corocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznes

2023-04-18  |  09:00
Biuro prasowe

Program edukacyjny dla dziewcząt „Normalne, że ich dotykam”, Gabinety z Różową Wstążką, aplikacja Avon Alert, Polityka Wsparcia Menopauzalnego i Program Wolontariatu dla Pracowników – te działania w obszarze CSR marki Avon znalazły się w opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki”.

Wydawany od 2002 roku Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), największej i najdłużej działającej organizacji zajmującej się tematyką CSR i ESG. Główną część publikacji stanowi podsumowanie działań z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju, realizowanych przez firmy w poprzednim roku. W aktualnej, 21. edycji, zaprezentowano inicjatywy zgłoszone przez 272 firmy. Wśród docenionych praktyk znalazło się aż sześć realizowanych przez firmę Avon.

Swoją misję tworzenia lepszego świata dla kobiet i dla nas wszystkich, Avon realizuje od lat przez różne działania i programy. Marka jest powszechnie znana ze swojej Kampanii Avon Kontra Rak Piersi, którą prowadzi w Polsce od 1998 r. oraz wyróżnionych w raporcie FOB Gabinetów z Różową Wstążką. W ramach tej akcji, prowadzonej od 15 lat, Avon dofinansował 63 tysiące badań USG piersi, przekazując na ten cel każdego roku ok. 500 tys. zł i angażując setki gabinetów w całej Polsce.

W raporcie FOB znalazł się także program edukacyjny „Normalne, że ich dotykam”, którego celem jest budowanie wśród dziewcząt po 16-tym roku życia pozytywnego nawyku regularnego potwierdzania zdrowia swoich piersi. W pierwszej edycji programu wzięło udział 100 szkół i ponad 8 tysięcy dziewcząt, które podczas specjalnie opracowanych i poprowadzonych przez ekspertki Avon lekcji otrzymało dawkę wiedzy i inspiracji o tym, dlaczego warto i jak dbać o zdrowie swoich piersi od wczesnych lat.

Kolejne inicjatywy, które znalazły się w raporcie FOB, firma realizuje w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Kapituła zwróciła uwagę na aplikację Avon Alert - pierwszą przeciwprzemocową aplikacja w Polsce, stworzoną w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w bezpieczny i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystało z niej ponad 54 tysiące osób.

Kolejne dobre praktyki zauważone prze FOB, to działania, które marka realizuje od 2004 r. w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Uwagę kapituły zwróciła aplikacja Avon Alert - pierwsza przeciwprzemocowa aplikacja w Polsce, stworzona w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w prosty i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystał z niej ponad 54 tysiące osób.

Wewnętrzny Protokół Antyprzemocowy, uruchomiony w 2020 r. jako wyraz wsparcia dla osób doświadczających przemocy, to inicjatywa, która również zdobyła uznanie FOB. W ramach protokołu odbywają się regularne szkolenia zwiększające wśród pracowników świadomość problemu przemocy. Osoby doświadczające przemocy mogą natomiast liczyć na bezpośrednie wsparcie – kontakt z fundacją w celu zapewnienia profesjonalnej pomocy oraz dodatkowe dni wolne.

Inną dobrą praktyką Avon, skierowaną do pracowników, która znalazła się w raporcie FOB, jest Program Wolontariatu. W ramach tej inicjatywy każdy zatrudniony w firmie otrzymuje dodatkowe 3 dni płatnego urlopu do przeznaczenia na wolontariat na rzecz wybranej instytucji. Program nie tylko promuje dobre postawy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, ale także wspiera budowanie społeczności pracowników, którzy poprzez swoje zaangażowanie realnie tworzą lepszy świat.

FOB docenił także wprowadzoną w 2022 r. w Avon Politykę Wsparcia Menopauzalnego, której celem jest tworzenie sieci wsparcia, budowanie pozytywnego środowiska pracy i przestrzeni na rozmowy o własnych doświadczeniach. W ramach przyjętej polityki każdy ma możliwość skorzystania z "urlopu menopauzalnego" w wymiarze do 5 dni roboczych jako wsparcie w dni niezdolności do pracy z powodu objawów okołomenopauzalnych lub menopauzalnych Co niezwykle istotne, uprawnienia te przysługują wszystkim doświadczającym menopauzy, perimenopauzy i ich objawów, co dotyczy również kobiet cisgender, mężczyzn transpłciowych, osób transseksualnych i niebinarnych, bez względu na rodzaj i wymiar czasu pracy.

Z treścią całego raportu można się zapoznać na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.