Komunikaty PR

Dobre praktyki Avon docenione w corocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznes

2023-04-18  |  09:00
Biuro prasowe

Program edukacyjny dla dziewcząt „Normalne, że ich dotykam”, Gabinety z Różową Wstążką, aplikacja Avon Alert, Polityka Wsparcia Menopauzalnego i Program Wolontariatu dla Pracowników – te działania w obszarze CSR marki Avon znalazły się w opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki”.

Wydawany od 2002 roku Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), największej i najdłużej działającej organizacji zajmującej się tematyką CSR i ESG. Główną część publikacji stanowi podsumowanie działań z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju, realizowanych przez firmy w poprzednim roku. W aktualnej, 21. edycji, zaprezentowano inicjatywy zgłoszone przez 272 firmy. Wśród docenionych praktyk znalazło się aż sześć realizowanych przez firmę Avon.

Swoją misję tworzenia lepszego świata dla kobiet i dla nas wszystkich, Avon realizuje od lat przez różne działania i programy. Marka jest powszechnie znana ze swojej Kampanii Avon Kontra Rak Piersi, którą prowadzi w Polsce od 1998 r. oraz wyróżnionych w raporcie FOB Gabinetów z Różową Wstążką. W ramach tej akcji, prowadzonej od 15 lat, Avon dofinansował 63 tysiące badań USG piersi, przekazując na ten cel każdego roku ok. 500 tys. zł i angażując setki gabinetów w całej Polsce.

W raporcie FOB znalazł się także program edukacyjny „Normalne, że ich dotykam”, którego celem jest budowanie wśród dziewcząt po 16-tym roku życia pozytywnego nawyku regularnego potwierdzania zdrowia swoich piersi. W pierwszej edycji programu wzięło udział 100 szkół i ponad 8 tysięcy dziewcząt, które podczas specjalnie opracowanych i poprowadzonych przez ekspertki Avon lekcji otrzymało dawkę wiedzy i inspiracji o tym, dlaczego warto i jak dbać o zdrowie swoich piersi od wczesnych lat.

Kolejne inicjatywy, które znalazły się w raporcie FOB, firma realizuje w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Kapituła zwróciła uwagę na aplikację Avon Alert - pierwszą przeciwprzemocową aplikacja w Polsce, stworzoną w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w bezpieczny i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystało z niej ponad 54 tysiące osób.

Kolejne dobre praktyki zauważone prze FOB, to działania, które marka realizuje od 2004 r. w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Uwagę kapituły zwróciła aplikacja Avon Alert - pierwsza przeciwprzemocowa aplikacja w Polsce, stworzona w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w prosty i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystał z niej ponad 54 tysiące osób.

Wewnętrzny Protokół Antyprzemocowy, uruchomiony w 2020 r. jako wyraz wsparcia dla osób doświadczających przemocy, to inicjatywa, która również zdobyła uznanie FOB. W ramach protokołu odbywają się regularne szkolenia zwiększające wśród pracowników świadomość problemu przemocy. Osoby doświadczające przemocy mogą natomiast liczyć na bezpośrednie wsparcie – kontakt z fundacją w celu zapewnienia profesjonalnej pomocy oraz dodatkowe dni wolne.

Inną dobrą praktyką Avon, skierowaną do pracowników, która znalazła się w raporcie FOB, jest Program Wolontariatu. W ramach tej inicjatywy każdy zatrudniony w firmie otrzymuje dodatkowe 3 dni płatnego urlopu do przeznaczenia na wolontariat na rzecz wybranej instytucji. Program nie tylko promuje dobre postawy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, ale także wspiera budowanie społeczności pracowników, którzy poprzez swoje zaangażowanie realnie tworzą lepszy świat.

FOB docenił także wprowadzoną w 2022 r. w Avon Politykę Wsparcia Menopauzalnego, której celem jest tworzenie sieci wsparcia, budowanie pozytywnego środowiska pracy i przestrzeni na rozmowy o własnych doświadczeniach. W ramach przyjętej polityki każdy ma możliwość skorzystania z "urlopu menopauzalnego" w wymiarze do 5 dni roboczych jako wsparcie w dni niezdolności do pracy z powodu objawów okołomenopauzalnych lub menopauzalnych Co niezwykle istotne, uprawnienia te przysługują wszystkim doświadczającym menopauzy, perimenopauzy i ich objawów, co dotyczy również kobiet cisgender, mężczyzn transpłciowych, osób transseksualnych i niebinarnych, bez względu na rodzaj i wymiar czasu pracy.

Z treścią całego raportu można się zapoznać na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.