Komunikaty PR

DOBRY SZEF CZYLI JAKI? – POTĘGA FEEDBACKU

2023-09-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Szef, kierownik, manager – jak powinien zachowywać się wobec pracownika, by obie strony były zadowolone? Czego wymagać od przełożonego? I jakie są sposoby na to, by pracownik czuł się zadowolony i pracował wydajnie? Feedback, czyli informacja zwrotna od lidera na temat wykonywania zadań okazuje się kluczowa dla obu stron. Jak zbudować korzystną relację szef-pracownik tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego i biznesu.

Komunikacja szef-pracownik – jak powinna wyglądać?

W 2014 roku ukazały się wyniki badań przeprowadzone dla Harvard Business Review zarówno na pracownikach jak i na ich przełożonych, na temat właśnie feedbacku. Okazało się, że pracodawca dwa razy częściej udziela pozytywnej informacji zwrotnej niż tej negatywnej czy korygującej. Praktycznie każdy pracownik w organizacjach chciał więcej informacji zwrotnych. W ankiecie prawie dwie trzecie zgodziło się, że ich wyniki i możliwości odniesienia sukcesu w karierze wzrosłyby znacznie, gdyby otrzymywali więcej informacji zwrotnych, także tych korygujących. Aż 64% uważało, że nie są wystarczająco chwaleni i doceniani. Przełożeni w równym stopniu podzielili się na tych, którzy wolą jedynie chwalić lub po prostu unikać negatywnego feedbacku. Pracownicy uznali także, że nawet korygująca informacja zwrotna jest dla nich wartościowa i poprawia pracę, gdy jest odpowiednio przekazana.[1] Co to oznacza?

- Badanie to jest szalenie ciekawe, mimo, że ma już 9 lat. Można je rewelacyjnie odnieść do obecnych czasów i wykorzystać do poprawy w relacjach z pracownikami. Okazuje się, że liderzy w różnym wieku (zarówno Millenialsi, jak i starsi oraz kobiety i mężczyźni), mieli problem z feedbackiem, zwłaszcza negatywnym (korygującym), jeśli już to wolą po prostu chwalić. Jednak, nawet negatywny/korygujący feedback jest kluczowy dla pracownika. Tutaj bardzo ważne jest to, w jaki sposób taka informacja zwrotna dotrze do pracownika. Pamiętajmy, że obecnie na rynek wchodzi pokolenie Z, niezwykle wrażliwe na krytykę. W pracy także oni potrzebują wskazówek, aby po prostu wykonywać ją dobrze, jak należy. Dlatego tak istotne jest, by szefowie, managerowie, liderzy wiedzieli w jaki sposób rozmawiać z pracownikami. Bo okazuje się, że brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej jest gorszy niż nawet ta korygująca – tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego.

Feedback kluczem do sukcesu dla obu stron

- Tak jak w każdej zdrowej relacji kluczowa jest komunikacja, tak samo jest na linii szef – pracownik. Rolą przełożonego jest dawanie informacji zwrotnej w odpowiedni sposób, a rolą pracownika jest wykorzystanie jej do poprawy jakości pracy. Wszyscy wolelibyśmy być chwaleni, ale jak się okazuje, informacje negatywne o tym co mamy poprawić, usprawniają naszą pracę. Dzięki nim się uczymy i doskonalimy. Jest to pozytywne zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. Ja na szkoleniach z lidershipu, tłumaczę tę zależność, bo jako naród mamy jeszcze problem z wyważonym feedbackiem. Albo nie ma go wcale, albo jest tak negatywny, że nie wnosi nic dobrego do relacji, wręcz przeciwnie. A dobra atmosfera w zespole jest bardzo ważna, bo wpływa na jego zaangażowanie i realizację celów. Dlatego warto doskonalić się w komunikacji i dawaniu feedbacku, przynosi to korzyść obu stronom – dodaje Fryderyk Karzełek.

 

Fryderyk Karzełek: ekspert, mentor i doświadczony szkoleniowiec z dziedziny rozwoju osobistego. Pomysłodawca i założyciel firmy Heksagon Group oraz twórca koncepcji sprzedaży naturalnej. Od 2018 roku prowadzi Klub 555 – codziennie o godzinie 5:55 spotyka się na żywo z tysiącami osób, aby wspierać ich w budowaniu dobrych nawyków i wzmacnianiu samodyscypliny. Jest autorem wielu książek, takich jak: „Problemy są dobre”, „Sprzedaż naturalna” czy „Obudź się!”, która stanowi autobiograficzny poradnik z zakresu finansów i rozwoju osobistego. Jest również autorem Heksagonu Szczęścia – koncepcji, która zakłada, że źródłem szczęścia i satysfakcji w życiu jest zachowanie równowagi w sześciu najważniejszych obszarach życia. Jako doświadczony przedsiębiorca, prowadzi liczne szkolenia, zarówno z zakresu rozwoju osobistego, biznesu, jak i sprzedaży.

 

 

[1] https://hbr.org/2014/01/your-employees-want-the-negative-feedback-you-hate-to-give?fbclid=IwAR1CwORiZMYXcLwVRMW16Xl8QrdE1jbQzpHv_pvIpalGo2J8KnEkPWWUPMI

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Badania Jabra ujawniają wpływ dźwięków na wydajność i ogólną atmosferę w biurze Biuro prasowe
2024-07-22 | 18:00

Badania Jabra ujawniają wpływ dźwięków na wydajność i ogólną atmosferę w biurze

9 na 10 pracowników biurowych twierdzi, że dobre wykonywanie obowiązków w pracy jest równie ważne jak możliwość skupienia się na swoich zadaniach i dobre samopoczucie
Firma Kontri świętuje 18 lat sukcesów w e-commerce
2024-07-22 | 10:40

Kontri świętuje 18 lat sukcesów w e-commerce

Kontri specjalizuje się w produkcji i sprzedaży bielizny, odzieży damskiej, zabawek dla dzieci oraz akcesoriów dla zwierząt, obchodzi swoje urodziny. Kontri sp.
Firma Zbiorniki magazynowe dla rolnictwa. Kiedy warto o nich pomyśleć?
2024-07-22 | 01:00

Zbiorniki magazynowe dla rolnictwa. Kiedy warto o nich pomyśleć?

Rolnictwo jako branża staje się coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Popularność zyskuje zastosowanie nawigacji satelitarnej,  obrazowania multispektralnego oraz szeroko rozumiana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.