Komunikaty PR

DOBRY SZEF CZYLI JAKI? – POTĘGA FEEDBACKU

2023-09-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Szef, kierownik, manager – jak powinien zachowywać się wobec pracownika, by obie strony były zadowolone? Czego wymagać od przełożonego? I jakie są sposoby na to, by pracownik czuł się zadowolony i pracował wydajnie? Feedback, czyli informacja zwrotna od lidera na temat wykonywania zadań okazuje się kluczowa dla obu stron. Jak zbudować korzystną relację szef-pracownik tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego i biznesu.

Komunikacja szef-pracownik – jak powinna wyglądać?

W 2014 roku ukazały się wyniki badań przeprowadzone dla Harvard Business Review zarówno na pracownikach jak i na ich przełożonych, na temat właśnie feedbacku. Okazało się, że pracodawca dwa razy częściej udziela pozytywnej informacji zwrotnej niż tej negatywnej czy korygującej. Praktycznie każdy pracownik w organizacjach chciał więcej informacji zwrotnych. W ankiecie prawie dwie trzecie zgodziło się, że ich wyniki i możliwości odniesienia sukcesu w karierze wzrosłyby znacznie, gdyby otrzymywali więcej informacji zwrotnych, także tych korygujących. Aż 64% uważało, że nie są wystarczająco chwaleni i doceniani. Przełożeni w równym stopniu podzielili się na tych, którzy wolą jedynie chwalić lub po prostu unikać negatywnego feedbacku. Pracownicy uznali także, że nawet korygująca informacja zwrotna jest dla nich wartościowa i poprawia pracę, gdy jest odpowiednio przekazana.[1] Co to oznacza?

- Badanie to jest szalenie ciekawe, mimo, że ma już 9 lat. Można je rewelacyjnie odnieść do obecnych czasów i wykorzystać do poprawy w relacjach z pracownikami. Okazuje się, że liderzy w różnym wieku (zarówno Millenialsi, jak i starsi oraz kobiety i mężczyźni), mieli problem z feedbackiem, zwłaszcza negatywnym (korygującym), jeśli już to wolą po prostu chwalić. Jednak, nawet negatywny/korygujący feedback jest kluczowy dla pracownika. Tutaj bardzo ważne jest to, w jaki sposób taka informacja zwrotna dotrze do pracownika. Pamiętajmy, że obecnie na rynek wchodzi pokolenie Z, niezwykle wrażliwe na krytykę. W pracy także oni potrzebują wskazówek, aby po prostu wykonywać ją dobrze, jak należy. Dlatego tak istotne jest, by szefowie, managerowie, liderzy wiedzieli w jaki sposób rozmawiać z pracownikami. Bo okazuje się, że brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej jest gorszy niż nawet ta korygująca – tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego.

Feedback kluczem do sukcesu dla obu stron

- Tak jak w każdej zdrowej relacji kluczowa jest komunikacja, tak samo jest na linii szef – pracownik. Rolą przełożonego jest dawanie informacji zwrotnej w odpowiedni sposób, a rolą pracownika jest wykorzystanie jej do poprawy jakości pracy. Wszyscy wolelibyśmy być chwaleni, ale jak się okazuje, informacje negatywne o tym co mamy poprawić, usprawniają naszą pracę. Dzięki nim się uczymy i doskonalimy. Jest to pozytywne zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. Ja na szkoleniach z lidershipu, tłumaczę tę zależność, bo jako naród mamy jeszcze problem z wyważonym feedbackiem. Albo nie ma go wcale, albo jest tak negatywny, że nie wnosi nic dobrego do relacji, wręcz przeciwnie. A dobra atmosfera w zespole jest bardzo ważna, bo wpływa na jego zaangażowanie i realizację celów. Dlatego warto doskonalić się w komunikacji i dawaniu feedbacku, przynosi to korzyść obu stronom – dodaje Fryderyk Karzełek.

 

Fryderyk Karzełek: ekspert, mentor i doświadczony szkoleniowiec z dziedziny rozwoju osobistego. Pomysłodawca i założyciel firmy Heksagon Group oraz twórca koncepcji sprzedaży naturalnej. Od 2018 roku prowadzi Klub 555 – codziennie o godzinie 5:55 spotyka się na żywo z tysiącami osób, aby wspierać ich w budowaniu dobrych nawyków i wzmacnianiu samodyscypliny. Jest autorem wielu książek, takich jak: „Problemy są dobre”, „Sprzedaż naturalna” czy „Obudź się!”, która stanowi autobiograficzny poradnik z zakresu finansów i rozwoju osobistego. Jest również autorem Heksagonu Szczęścia – koncepcji, która zakłada, że źródłem szczęścia i satysfakcji w życiu jest zachowanie równowagi w sześciu najważniejszych obszarach życia. Jako doświadczony przedsiębiorca, prowadzi liczne szkolenia, zarówno z zakresu rozwoju osobistego, biznesu, jak i sprzedaży.

 

 

[1] https://hbr.org/2014/01/your-employees-want-the-negative-feedback-you-hate-to-give?fbclid=IwAR1CwORiZMYXcLwVRMW16Xl8QrdE1jbQzpHv_pvIpalGo2J8KnEkPWWUPMI

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Praca

Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób

Baza magazynowa zbóż w Witoldowie to obiekt zarządzany od 30 lat przez spółkę Top Farms Wielkopolska, która prowadzi działalność na gruntach dzierżawionych z Zasobów Skarbu Państwa. Teraz baza ma zostać rozebrana, a wydzierżawiona ziemia – trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka Top Farms wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich strategicznych obiektów rolniczych. Brak decyzji KOWR jest zagrożeniem dla stabilności dużych, nowoczesnych gospodarstw towarowych, a tym samym również dla bezpieczeństwa żywnościowego Polski.

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Bankowość

Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne

Na podstawie ostatnich wypowiedzi prof. Adama Glapińskiego, przewodniczącego Rady Polityki Pieniężnej, ekonomiści oczekują, że już na posiedzeniu 7 maja może zapaść pierwsza od ponad półtora roku decyzja o zmianie poziomu stóp procentowych w dół. RPP dostosuje się w ten sposób do polityki głównych banków centralnych oraz słabnącej presji inflacyjnej. Zdaniem prezesa Q Value będzie to działanie w dobrym kierunku, choć spóźnione i być może spowodowane czynnikami politycznymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.