Dwadzieścia lat na słodko. Colian świętuje jubileusz wejścia w biznes słodyczowy
Grupa Colian świętuje jubileusz 20-lecia włączenia bydgoskiej Jutrzenki – zakładu z długoletnią tradycją cukierniczą w produkcji ciastek, wafli i żelków – w struktury organizacji. Decyzja ta zapoczątkowała rozwój firmy w segmencie słodyczy i na przestrzeni lat przyniosła ponad ośmiokrotny wzrost przychodów. Obecnie Grupa Colian zatrudnia 2500 osób, posiada 12 silnych marek, prężnie rozwija się i planuje ekspansję na rynki zagraniczne. W ubiegły weekend 2000 osób, pracowników z rodzinami, spotkało się podczas jubileuszowego pikniku w Bydgoszczy.
Na przełomie lat 2003 i 2004, w wyniku przejęcia większościowego pakietu akcji Jutrzenki SA, bydgoski zakład wszedł w struktury Colian, a z początkiem czerwca 2004 roku Jan Kolański został prezesem zarządu spółki. Jutrzenka była pierwszą marką słodką, jaka pojawiła się w portfolio firmy Ziołopex, która do tego momentu specjalizowała się w produkcji ziół i przypraw.
Gdy sięgam pamięcią 20 lat wstecz, jako pierwsze przychodzą mi na myśl towarzyszące nam wtedy emocje – radość i ekscytacja; wszyscy czuliśmy podniosłą atmosferę. Zdawaliśmy sobie sprawę ze spoczywającej na nas odpowiedzialności – marka Jutrzenka była doskonale znana. Zależało nam na dalszym jej budowaniu, chcieliśmy też, by bydgoski zespół poczuł się dobrze w szeregach naszej organizacji. Z perspektywy czasu uważam, że udało nam się tego dokonać – mówi Jan Kolański, Prezes Zarządu Colian. Dziękuję wszystkim pracownikom, współpracownikom i parterom za nieustanne zaangażowanie – bez fantastycznego zespołu sukces naszej firmy nie byłby możliwy. To ludzie tworzą jej historię i sprawiają, że skala działalności jest tak imponująca. Jestem dumny, że zapoczątkowana w 2004 r. tradycja cukiernicza w Colian jest nadal pielęgnowana, a polskie produkty konkurują jakością i odważnie wychodzą na rynki zagraniczne – dodaje Jan Kolański.
Colian jest dzisiaj jednym z czołowych graczy na polskim rynku słodyczy; w portfolio posiada 10 marek słodkich, takich jak: Jutrzenka, Jeżyki, Familijne, Akuku!, Goplana, Grześki, Solidarność, Śliwka Nałęczowska oraz brytyjska Elizabeth Shaw i irlandzka Lily O’Brien’s. W ramach dywizji kulinarno-napojowej z sukcesem rozwija brandy Oranżada Hellena i Appetita.
Aktualnie w Bydgoszczy produkowane są m.in. wafle Familijne, ciastka Jeżyki a także herbatniki Petit Beurre, bakalie w czekoladzie i galaretki Mella, znane konsumentom w całym kraju. Konsolidacja pięciu przejętych wówczas zakładów przyniosła wymierne efekty – uproszczono łańcuchy dostaw, usprawniono procesy, co przełożyło się na poprawę efektywności i ponad ośmiokrotny wzrost przychodów całej organizacji. Produkty z bydgoskiego oddziału są dostępne również za granicą, a Colian prowadzi szeroko zakrojone działania eksportowe i stawia na rozwój w tym obszarze.
Okrągły jubileusz jest doskonałą okazją do wspólnego świętowania. W ubiegłą sobotą, 15 czerwca, na rodzinnym pikniku pod hasłem „20 lat na słodko” w bydgoskim parku Myślęcinek, spotkało się ok. 2000 osób – pracowników Grupy Colian i ich bliskich. Podczas wydarzenia m.in. wyróżniono osoby z najdłuższym, ponad 40-letnim, stażem pracy w organizacji. Doskonałą zabawę zapewnił koncert zespołu Czerwone Gitary.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.