Komunikaty PR

Dwadzieścia lat na słodko. Colian świętuje jubileusz wejścia w biznes słodyczowy

2024-06-19  |  14:40
Biuro prasowe

Grupa Colian świętuje jubileusz 20-lecia włączenia bydgoskiej Jutrzenki – zakładu z długoletnią tradycją cukierniczą w produkcji ciastek, wafli i żelków – w struktury organizacji. Decyzja ta zapoczątkowała rozwój firmy w segmencie słodyczy i na przestrzeni lat przyniosła ponad ośmiokrotny wzrost przychodów. Obecnie Grupa Colian zatrudnia 2500 osób, posiada 12 silnych marek, prężnie rozwija się i planuje ekspansję na rynki zagraniczne. W ubiegły weekend 2000 osób, pracowników z rodzinami, spotkało się podczas jubileuszowego pikniku w Bydgoszczy.

Na przełomie lat 2003 i 2004, w wyniku przejęcia większościowego pakietu akcji Jutrzenki SA, bydgoski zakład wszedł w struktury Colian, a z początkiem czerwca 2004 roku Jan Kolański został prezesem zarządu spółki. Jutrzenka była pierwszą marką słodką, jaka pojawiła się w portfolio firmy Ziołopex, która do tego momentu specjalizowała się w produkcji ziół i przypraw.

Gdy sięgam pamięcią 20 lat wstecz, jako pierwsze przychodzą mi na myśl towarzyszące nam wtedy emocje – radość i ekscytacja; wszyscy czuliśmy podniosłą atmosferę. Zdawaliśmy sobie sprawę ze spoczywającej na nas odpowiedzialności – marka Jutrzenka była doskonale znana. Zależało nam na dalszym jej budowaniu, chcieliśmy też, by bydgoski zespół poczuł się dobrze w szeregach naszej organizacji. Z perspektywy czasu uważam, że udało nam się tego dokonać mówi Jan Kolański, Prezes Zarządu Colian. Dziękuję wszystkim pracownikom, współpracownikom i parterom za nieustanne zaangażowanie – bez fantastycznego zespołu sukces naszej firmy nie byłby możliwy. To ludzie tworzą jej historię i sprawiają, że skala działalności jest tak imponująca. Jestem dumny, że zapoczątkowana w 2004 r. tradycja cukiernicza w Colian jest nadal pielęgnowana, a polskie produkty konkurują jakością i odważnie wychodzą na rynki zagraniczne dodaje Jan Kolański.

Colian jest dzisiaj jednym z czołowych graczy na polskim rynku słodyczy; w portfolio posiada 10 marek słodkich, takich jak: Jutrzenka, Jeżyki, Familijne, Akuku!, Goplana, Grześki, Solidarność, Śliwka Nałęczowska oraz brytyjska Elizabeth Shaw i irlandzka Lily O’Brien’s. W ramach dywizji kulinarno-napojowej z sukcesem rozwija brandy Oranżada Hellena i Appetita.

Aktualnie w Bydgoszczy produkowane są m.in. wafle Familijne, ciastka Jeżyki a także herbatniki Petit Beurre, bakalie w czekoladzie i galaretki Mella, znane konsumentom w całym kraju. Konsolidacja pięciu przejętych wówczas zakładów przyniosła wymierne efekty – uproszczono łańcuchy dostaw, usprawniono procesy, co przełożyło się na poprawę efektywności i ponad ośmiokrotny wzrost przychodów całej organizacji. Produkty z bydgoskiego oddziału są dostępne również za granicą, a Colian prowadzi szeroko zakrojone działania eksportowe i stawia na rozwój w tym obszarze.

Okrągły jubileusz jest doskonałą okazją do wspólnego świętowania. W ubiegłą sobotą, 15 czerwca, na rodzinnym pikniku pod hasłem „20 lat na słodko” w bydgoskim parku Myślęcinek, spotkało się ok. 2000 osób pracowników Grupy Colian i ich bliskich. Podczas wydarzenia m.in. wyróżniono osoby z najdłuższym, ponad 40-letnim, stażem pracy w organizacji. Doskonałą zabawę zapewnił koncert zespołu Czerwone Gitary.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.