Komunikaty PR

„Fundacja Rodzinna – między nadzieją a rzeczywistością”

2023-03-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dagmara Krakówka
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego

ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl

Po ponad 7 latach prac wewnętrznych, 3 latach od ogłoszenia Zielonej Księgi, dziś możemy realnie mówić o przededniu możliwości, jaką daje fundacja rodzinna. Ustawa podpisana 7 lutego przez Prezydenta RP oznacza rewolucyjne zmiany w prawie dotyczącym sukcesji - dlatego oczywisty stał się temat wiodący najbliższego wydarzenia Instytutu Biznesu Rodzinnego.

- Ustawa budzi nadzieję na budowę firmy wielopokoleniowej. Tam, gdzie idzie nowe, buduje się też nowy rynek. Jesteśmy jako IBR w oczywisty sposób zaangażowani w pełen monitoring mediów oraz tego, jak komunikowana i promowana jest fundacja rodzinna przez tych, którzy chętni są ją tworzyć. A że wiele w tych obietnicach nadużyć, będziemy je konsekwentnie demaskować! Fundacji rodzinnej nie można spłycać wyłącznie do zabezpieczenia majątkowego i traktować jej tylko jak lokaty inwestycyjnej! – wyjaśnia potrzebę zorganizowania Kongresu oraz tegoroczny temat przewodni dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. Zarys obszaru tematycznego oraz agendy powstał podczas kreatywnego warsztatu z udziałem Ekspertów IBR, którzy nad wyzwaniami strategii i sukcesji na co dzień pracują z rodzinami właścicielskimi w procesach doradczych i do których właściciele firm rodzinnych przychodzą z pytaniami o fundację rodzinną.

Gościem specjalnym Kongresu jest Johannes Kärcher – Prezes Rady Nadzorczej Kärcher, syn założyciela firmy - Alfreda Kärchera. Do prelekcji i dyskusji o fundacjach rodzinnych dołączą także: książę Michael von Liechtenstein - Prezes Zarządu Industrie - und Finanzkontor Etablissement. Zaproszenie przyjęli także: dr Adam Mokrysz (Mokate), Ewald Raben (Grupa Raben), Leszek Kaszuba (Jamalex), Marcin Ochnik (Ochnik), Rodzina Wypychewicz (ZPUE), Filip Makowski (YORK), Krzysztof Domarecki (Selena). Przedsiębiorcy będą rozmawiali m.in. o: radach nadzorczych, sukcesji i budowaniu struktur korporacyjnych w firmie rodzinnej, inwestycjach, aktualnych wyzwaniach w rozwoju, ścieżce rozwoju sukcesora, współpracy z kadrą managerską spoza rodziny oraz sukcesji zewnątrzrodzinnej, komunikacji w sytuacjach trudnych i kryzysowych, obszarach ESG. Podczas Kongresu Instytut przyzna także coroczną nagrodę „Firma Rodzinna Roku” dla przedsiębiorstw szczególnie zaangażowanych i odpowiedzialnych społecznie.

Instytut Biznesu Rodzinnego od dekady spotyka się w Poznaniu w gronie polskich i zagranicznych rodzin biznesowych i firm rodzinnych, by rozmawiać o profesjonalizacji i dążeniu do długowieczności. Trudno uwierzyć, że tegoroczna edycja to edycja jubileuszowa. 10 lat spotkań i 10 edycji to łącznie 20 dni pełnych wrażeń, merytoryki i spotkań, łącznie 200 unikalnych prelegentów i łącznie ponad 2500 uczestników!

Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych to wydarzenie nieszablonowe nie tylko z uwagi na prelegentów i uczestników, jakich przyciąga. Instytut Biznesu Rodzinnego proponuje udział w interaktywnym spotkaniu: w trakcie wystąpień gości z Polski i zagranicy: przedsiębiorców rodzinnych, a także ekspertów i praktyków biznesowych, uczestnicy zasiądą przy okrągłych stołach dyskusyjnych. Po prelekcji będzie czas na moderowaną przez Ekspertów Instytutu Biznesu Rodzinnego (m.in. Szymona Trzebiatowskiego, Romana Wieczorka, Katarzynę Barcińską, Michała Gniatkowskiego, Grażynę Marciniak, Wiesławę Machalicę, Iwonę Rostkowską, Annę Bielak – Dworską, Alicję Hadryś i Ewę Więcek-Janka) rozmowę i wymianę poglądów z pozostałymi uczestnikami Kongresu - taka forma wydarzenia sprzyja integracji oraz umożliwia gorącą dyskusję w gronie „błyskotliwych umysłów” - przedsiębiorców. Ponadto uczestnicy będą mieli możliwość indywidualnych konsultacji z Ekspertami IBR w obszarach związanych z budowaniem wielopokoleniowej firmy rodzinnej. Z wydarzenia każdy wyjedzie z własną, częściowo samodzielnie napisaną książką „FUNDACJA RODZINNA – W KIERUNKU DŁUGOWIECZNOŚCI” i odpowiedzią na pytanie: Czy fundacja rodzinna jest dla mnie?

Instytut Biznesu Rodzinnego to centrum usług edukacyjnych i doradczych dla rodzin biznesowych. Celem działalności jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych, m.in. w planach SUKCESJI i przygotowywaniu dobrej zmiany pokoleniowej. Skupia się nie tylko na przetrwaniu firmy do kolejnego pokolenia, ale również na zapewnieniu równowagi w rodzinie biznesowej, by ta mogła rozwijać i przekazywać gen przedsiębiorczości. Eksperci IBR są specjalistami w sukcesji, strategii międzypokoleniowej, moderują prace nad konstytucjami firm rodzinnych, są mentorami dla kolejnego pokolenia wzmacniając ich kompetencje przywódcze. IBR szerzy wiedzę, dobre praktyki, organizuje badania naukowe i publikuje wyniki, ma własne wydawnictwo. Jest organizatorem Akademii Sukcesora - programu managerskiego dla przyszłych kadr zarządzających firmą rodzinną, Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych, Family Business Week oraz Kongresu Next Generation.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.