Grupa Muszkieterów z ponad 6,5 miliardami złotych obrotów po trzech kwartałach
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Przez pierwsze 9 miesięcy br. Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie ponad 6,5 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o prawie 739 milionów złotych (12,8 proc.) w stosunku do tego samego okresu w 2020 roku. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw kształtowały się na poziomie blisko 4 miliardów złotych (wzrost o 10,6 proc.). Z kolei obroty Bricomarché wyniosły ponad 2,5 miliarda złotych (wzrost o 13 proc.). Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) łącznie wzrosły o prawie 11 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
– Po trudnym dla wszystkich 2020 roku widzimy mocną dynamikę wzrostu, zwłaszcza sieci Intermarché. Grupa Muszkieterów odnotowuje dobre wyniki, a nasz obrót kwartalny po pierwszych 9 miesiącach br. wyniósł rekordowe 6,5 miliarda złotych, będąc jednocześnie najlepszym wynikiem w historii Grupy w Polsce. To dla nas potwierdzenie, że obraliśmy dobry kierunek zmian, a przeprowadzane działania, w tym rozwój nowych konceptów, są efektywne i generują oczekiwane zyski – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz sytuację na rynku, stale rozwijamy kanał e-commerce zarówno poprzez inwestycje w zakresie IT, jak i wdrażanie naszych rozwiązań do zakupów online w kolejnych lokalizacjach. Chcemy, by usługi wspierające e-commerce dostępne były wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Powrót do rozwoju sieci Intermarché
Obroty supermarketów spożywczych Intermarché wraz ze stacjami paliw wzrosły o 10,6 proc. i wyniosły blisko 4 miliardy złotych. Pierwsze trzy kwartały stały pod znakiem powrotu do rozwoju sieci, w tym m.in. usługi Intermarché Drive umożliwiającej klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed sklepem. Rozwiązanie jest obecnie dostępne w 54 miejscowościach w całej Polsce.
Zwiększa się także liczba sklepów sieci. Kolejny supermarket uruchomiono w Miliczu, a w nadchodzących miesiącach planowane są otwarcia w Strzelcach Opolskich oraz Bielsku-Białej. Dodatkowo w bieżącym roku w ramach Grupy Muszkieterów utworzono Fundusz Stacji Paliw Intermarché. Jest to inicjatywa oddolna, stworzona i zarządzana w całości przez franczyzobiorców Grupy Muszkieterów. Celem utworzenia Funduszu jest wsparcie rozwoju sieci handlowej Intermarché w zakresie finansowania budowy nowych stacji paliw. Ponadto Grupa Muszkieterów systematycznie wdraża w placówkach Intermarché nowy koncept Power, poszerzając tym samym ofertę produktów świeżych, bio, fit i dań gotowych oraz zapewniając klientom jeszcze bardziej intuicyjny układ sklepów.
Bricomarché ze stałym wzrostem
Sieć Bricomarché odnotowała dwucyfrowy wzrost obrotów, które po trzech kwartałach br. wyniosły ponad 2,5 miliarda złotych. Supermarkety Muszkieterów z kategorii „dom i ogród” również rozwijają udogodnienia z zakresu e-commerce. Na sieć Bricomatów – czyli autorskich boksów, które pozwalają na odbiór artykułów zamówionych online o dowolnej porze dnia, w tym również wielogabarytowych – składa się już 79 maszyn.
Podobnie jak w przypadku sieci spożywczej, portfolio sklepów Bricomarché stale się powiększa. Od początku 2021 roku otwarto już 3 placówki: w Tomaszowie Mazowieckim, Miliczu oraz Olkuszu, a do końca roku dołączą do nich kolejne lokalizacje, w tym Olecko, Pyrzyce i Ostrowiec Świętokrzyski.
Atrakcyjna ścieżka dla pracowników
W związku z dalszą ekspansją, Grupa Muszkieterów oferuje swoim pracownikom specjalną ścieżkę biznesową i wspiera ich w otwarciu własnego supermarketu spod szyldu Intermarché lub Bricomarché. Program skierowany jest do osób zatrudnionych w centrali, posiadających minimum trzyletni staż pracy. Postulujący pracownicy mogą liczyć na dodatkowe benefity pozafinansowe i finansowe.
– Nasze cele na kolejne miesiące są ambitne, jednak uzyskiwane w ostatnim czasie wyniki pozwalają nam wierzyć, że je osiągniemy. Planujemy dalszą ekspansję obu sieci. W tym roku proces rekrutacji przeszli już przyszli franczyzobiorcy 3 placówek Intermarché oraz 6 Bricomarché, a pełne szkolenie przygotowujące do otwarcia własnego punktu sprzedaży odbyło 8 franczyzobiorców Bricomarché. Biznes Grupy Muszkieterów nabiera znowu dynamiki. Nasze sklepy chcą otwierać zarówno obecni franczyzobiorcy, pracownicy centrali, kierownicy supermarketów, jak również kandydaci z zewnątrz organizacji. Jedno jest pewne – będziemy nieustająco dążyć do zwiększania naszej obecności na rynku – podsumowuje Marc Dherment.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.