Grupa Muszkieterów z ponad 6,5 miliardami złotych obrotów po trzech kwartałach
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Przez pierwsze 9 miesięcy br. Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie ponad 6,5 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o prawie 739 milionów złotych (12,8 proc.) w stosunku do tego samego okresu w 2020 roku. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw kształtowały się na poziomie blisko 4 miliardów złotych (wzrost o 10,6 proc.). Z kolei obroty Bricomarché wyniosły ponad 2,5 miliarda złotych (wzrost o 13 proc.). Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) łącznie wzrosły o prawie 11 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
– Po trudnym dla wszystkich 2020 roku widzimy mocną dynamikę wzrostu, zwłaszcza sieci Intermarché. Grupa Muszkieterów odnotowuje dobre wyniki, a nasz obrót kwartalny po pierwszych 9 miesiącach br. wyniósł rekordowe 6,5 miliarda złotych, będąc jednocześnie najlepszym wynikiem w historii Grupy w Polsce. To dla nas potwierdzenie, że obraliśmy dobry kierunek zmian, a przeprowadzane działania, w tym rozwój nowych konceptów, są efektywne i generują oczekiwane zyski – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz sytuację na rynku, stale rozwijamy kanał e-commerce zarówno poprzez inwestycje w zakresie IT, jak i wdrażanie naszych rozwiązań do zakupów online w kolejnych lokalizacjach. Chcemy, by usługi wspierające e-commerce dostępne były wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Powrót do rozwoju sieci Intermarché
Obroty supermarketów spożywczych Intermarché wraz ze stacjami paliw wzrosły o 10,6 proc. i wyniosły blisko 4 miliardy złotych. Pierwsze trzy kwartały stały pod znakiem powrotu do rozwoju sieci, w tym m.in. usługi Intermarché Drive umożliwiającej klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed sklepem. Rozwiązanie jest obecnie dostępne w 54 miejscowościach w całej Polsce.
Zwiększa się także liczba sklepów sieci. Kolejny supermarket uruchomiono w Miliczu, a w nadchodzących miesiącach planowane są otwarcia w Strzelcach Opolskich oraz Bielsku-Białej. Dodatkowo w bieżącym roku w ramach Grupy Muszkieterów utworzono Fundusz Stacji Paliw Intermarché. Jest to inicjatywa oddolna, stworzona i zarządzana w całości przez franczyzobiorców Grupy Muszkieterów. Celem utworzenia Funduszu jest wsparcie rozwoju sieci handlowej Intermarché w zakresie finansowania budowy nowych stacji paliw. Ponadto Grupa Muszkieterów systematycznie wdraża w placówkach Intermarché nowy koncept Power, poszerzając tym samym ofertę produktów świeżych, bio, fit i dań gotowych oraz zapewniając klientom jeszcze bardziej intuicyjny układ sklepów.
Bricomarché ze stałym wzrostem
Sieć Bricomarché odnotowała dwucyfrowy wzrost obrotów, które po trzech kwartałach br. wyniosły ponad 2,5 miliarda złotych. Supermarkety Muszkieterów z kategorii „dom i ogród” również rozwijają udogodnienia z zakresu e-commerce. Na sieć Bricomatów – czyli autorskich boksów, które pozwalają na odbiór artykułów zamówionych online o dowolnej porze dnia, w tym również wielogabarytowych – składa się już 79 maszyn.
Podobnie jak w przypadku sieci spożywczej, portfolio sklepów Bricomarché stale się powiększa. Od początku 2021 roku otwarto już 3 placówki: w Tomaszowie Mazowieckim, Miliczu oraz Olkuszu, a do końca roku dołączą do nich kolejne lokalizacje, w tym Olecko, Pyrzyce i Ostrowiec Świętokrzyski.
Atrakcyjna ścieżka dla pracowników
W związku z dalszą ekspansją, Grupa Muszkieterów oferuje swoim pracownikom specjalną ścieżkę biznesową i wspiera ich w otwarciu własnego supermarketu spod szyldu Intermarché lub Bricomarché. Program skierowany jest do osób zatrudnionych w centrali, posiadających minimum trzyletni staż pracy. Postulujący pracownicy mogą liczyć na dodatkowe benefity pozafinansowe i finansowe.
– Nasze cele na kolejne miesiące są ambitne, jednak uzyskiwane w ostatnim czasie wyniki pozwalają nam wierzyć, że je osiągniemy. Planujemy dalszą ekspansję obu sieci. W tym roku proces rekrutacji przeszli już przyszli franczyzobiorcy 3 placówek Intermarché oraz 6 Bricomarché, a pełne szkolenie przygotowujące do otwarcia własnego punktu sprzedaży odbyło 8 franczyzobiorców Bricomarché. Biznes Grupy Muszkieterów nabiera znowu dynamiki. Nasze sklepy chcą otwierać zarówno obecni franczyzobiorcy, pracownicy centrali, kierownicy supermarketów, jak również kandydaci z zewnątrz organizacji. Jedno jest pewne – będziemy nieustająco dążyć do zwiększania naszej obecności na rynku – podsumowuje Marc Dherment.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.