Komunikaty PR

„Innowacyjność to łączenie kropek, tak żeby stworzyć nową wartość” . Na czym pol

2024-04-15  |  01:00
Biuro prasowe

- Innowacja nie musi być najnowszym rozwiązaniem technicznym z zastosowaniem AI czy innych zaawansowanych narzędzi. To czasem dostrzeżenie, że brakuje jakiegoś drobnego rozwiązania i wypełnienie tej luki  -  mówi Ewa Kraińska, twórczyni When U Buy – start-upu nagradzanego właśnie za innowacyjność.

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji (World Creativity and Innovation Day) obchodzony jest 21 kwietnia każdego roku. Został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych, aby promować kreatywność i innowacje jako kluczowe czynniki rozwoju społecznego, gospodarczego i technologicznego.  I choć innowacyjność często utożsamiamy z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, to w rzeczywistości  może mieć ona różne formy i niekoniecznie musi być związana z technologią. Istnieje wiele obszarów, w których można być innowacyjnym, niezależnie od dziedziny, w której działa się firma czy organizacja.

- Innowacyjność to łączenie kropek, tak żeby stworzyć nową wartość  –  tłumaczy Ewa Kraińska. Założony przez nią start-up When U Buy to innowacyjne rynkowe rozwiązanie, które pozwala agregować zakupy on-line w jednej wygodnej aplikacji. Rozwiązanie to zostało docenione i zdobyło główne nagrody w takich konkursach jak: Start up powered by Invest in Łódź, SAR w kategorii Innowacja Roku czy nominacja w konkursie Invest Cuffs w kategorii „Start up roku 2023”. 

- Pomyślałam, że warto, by było zrobić takie narzędzie, które zdejmie ze mnie obowiązek pamiętania, co zamówiłam w Internecie, w jakim sklepie, kiedy przyjdzie przesyłka, kto i jak ją dostarczy i w jaki sposób, do kiedy mam czas na zwrot. Kiedy większość zakupów przenosimy do sieci ogarnianie tej logistyki staje się bowiem jeszcze jednym, czasem przytłaczającym, obowiązkiem. A jako mama, jako osoba pracująca nie potrzebuję kolejnego ciężaru na swoich barkach. Chcę, żeby ktoś mnie wyręczył, bo to o miało być uławieniem, czyli łatwiejszym kupowaniem w sieci, nagle staje się problemem.  I tak się zrodził pomysł na WhenUBuy.

 

Innowacyjna aplikacja When U Buy

Takiego rozwiązania – osobistego asystenta zakupowego w formie aplikacji - wcześniej na rynku nie było, choć nie brakuje na nim świetnie działających sklepów internetowych. Aplikacja WhenUBuy zwalnia jednak konsumentów z pamiętania o całej zakupowej logistyce  zwłaszcza  ważnych terminach zapisanych w licznych mailach z poszczególnych sklepów, agregując wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.

 - Aplikacja informuje mnie także o zdarzeniach negatywnych, czyli jeśli coś dzieje się z przesyłką, sprzedawca nie zrealizował zwrotu, albo właśnie mija termin na zwrot, albo karta podarunkowa za chwilę straci ważność  wyjaśnia Ewa Kraińska z When U Bauy, wskazując, że zauważenie tej potrzeby i dostarczenie narzędzia, które ją zaspokaja jest właśnie istota innowacyjności w biznesie.

Istotą innowacyjności jest bowiem podejmowanie ryzyka, poszukiwanie nowych możliwości i ciągłe dążenie do doskonałości, niezależnie od obszaru działania. 

 

Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce

 

Polska znajduje się w grupie krajów europejskich o średnim poziomie innowacyjności. Według Europejskiego Rankingu Innowacyjności (European Innovation Scoreboard) zwykle plasuje się w środkowej części rankingu wśród krajów UE.

Jednak, jak wynika z badania "Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2020-2022" przeprowadzonego przez GUS, w ostatnich latach  systematycznie wzrasta liczba firm w Polsce, które angażują się w działalność innowacyjną i rozwijają nowe produkty, usługi lub procesy. W latach 2020–2022 aktywne innowacyjnie przedsiębiorstwa przemysłowe oraz usługowe stanowiły odpowiednio 36,1 proc. oraz 34,2 proc. ogólnej liczby tych podmiotów. To znacznie więcej niż w latach 2019–2021, kiedy to wprowadziło je odpowiednio 22,0 proc. i 19,7 proc. badanych przedsiębiorstw. Istnieje także rosnące zainteresowanie start-upami i przedsiębiorczością innowacyjną.

 

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji (World Creativity and Innovation Day) został stworzony rezolucją ONZ 71/284 przy wsparciu 80 krajów w celu podniesienia świadomości na temat znaczenia kreatywności i innowacji w rozwiązywaniu problemów w odniesieniu do realizacji celów zrównoważonego rozwoju, znanych również jako “cele globalne”. Pierwszy Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji obchodzono 21 kwietnia 2018 r.

Innowacyjność może mieć różne formy i skale, od drobnych ulepszeń procesów wewnątrz firmy po rewolucyjne zmiany w branżach i społeczeństwach. Jest to istotny czynnik napędzający postęp i rozwój, który wymaga ciągłej uwagi, inwestycji w badania i rozwój oraz sprzyjającego środowiska organizacyjnego sprzyjającego eksperymentom i kreatywności.

Oto kilka przykładów innowacyjności poza obszarem technicznym, z którym zazwyczaj kojarzymy to pojęcie:

  • Innowacje produktowe: polegają na wprowadzaniu nowych produktów na rynek lub udoskonalaniu istniejących produktów. Innowacyjność produktowa może dotyczyć zarówno funkcji produktu, jak i jego designu, opakowania czy doświadczenia użytkownika.
  • Innowacje usługowe: obejmują opracowywanie nowych usług lub modyfikowanie istniejących usług w celu lepszego zaspokojenia potrzeb klientów. Może to obejmować nowe modele biznesowe, strategie dystrybucji czy sposoby obsługi klienta.
  • Innowacje społeczne: mogą polegać na opracowywaniu nowych rozwiązań społecznych, które mają na celu poprawę jakości życia lub rozwiązanie problemów społecznych.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.