Komunikaty PR

„Innowacyjność to łączenie kropek, tak żeby stworzyć nową wartość” . Na czym pol

2024-04-15  |  01:00
Biuro prasowe

- Innowacja nie musi być najnowszym rozwiązaniem technicznym z zastosowaniem AI czy innych zaawansowanych narzędzi. To czasem dostrzeżenie, że brakuje jakiegoś drobnego rozwiązania i wypełnienie tej luki  -  mówi Ewa Kraińska, twórczyni When U Buy – start-upu nagradzanego właśnie za innowacyjność.

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji (World Creativity and Innovation Day) obchodzony jest 21 kwietnia każdego roku. Został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych, aby promować kreatywność i innowacje jako kluczowe czynniki rozwoju społecznego, gospodarczego i technologicznego.  I choć innowacyjność często utożsamiamy z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, to w rzeczywistości  może mieć ona różne formy i niekoniecznie musi być związana z technologią. Istnieje wiele obszarów, w których można być innowacyjnym, niezależnie od dziedziny, w której działa się firma czy organizacja.

- Innowacyjność to łączenie kropek, tak żeby stworzyć nową wartość  –  tłumaczy Ewa Kraińska. Założony przez nią start-up When U Buy to innowacyjne rynkowe rozwiązanie, które pozwala agregować zakupy on-line w jednej wygodnej aplikacji. Rozwiązanie to zostało docenione i zdobyło główne nagrody w takich konkursach jak: Start up powered by Invest in Łódź, SAR w kategorii Innowacja Roku czy nominacja w konkursie Invest Cuffs w kategorii „Start up roku 2023”. 

- Pomyślałam, że warto, by było zrobić takie narzędzie, które zdejmie ze mnie obowiązek pamiętania, co zamówiłam w Internecie, w jakim sklepie, kiedy przyjdzie przesyłka, kto i jak ją dostarczy i w jaki sposób, do kiedy mam czas na zwrot. Kiedy większość zakupów przenosimy do sieci ogarnianie tej logistyki staje się bowiem jeszcze jednym, czasem przytłaczającym, obowiązkiem. A jako mama, jako osoba pracująca nie potrzebuję kolejnego ciężaru na swoich barkach. Chcę, żeby ktoś mnie wyręczył, bo to o miało być uławieniem, czyli łatwiejszym kupowaniem w sieci, nagle staje się problemem.  I tak się zrodził pomysł na WhenUBuy.

 

Innowacyjna aplikacja When U Buy

Takiego rozwiązania – osobistego asystenta zakupowego w formie aplikacji - wcześniej na rynku nie było, choć nie brakuje na nim świetnie działających sklepów internetowych. Aplikacja WhenUBuy zwalnia jednak konsumentów z pamiętania o całej zakupowej logistyce  zwłaszcza  ważnych terminach zapisanych w licznych mailach z poszczególnych sklepów, agregując wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.

 - Aplikacja informuje mnie także o zdarzeniach negatywnych, czyli jeśli coś dzieje się z przesyłką, sprzedawca nie zrealizował zwrotu, albo właśnie mija termin na zwrot, albo karta podarunkowa za chwilę straci ważność  wyjaśnia Ewa Kraińska z When U Bauy, wskazując, że zauważenie tej potrzeby i dostarczenie narzędzia, które ją zaspokaja jest właśnie istota innowacyjności w biznesie.

Istotą innowacyjności jest bowiem podejmowanie ryzyka, poszukiwanie nowych możliwości i ciągłe dążenie do doskonałości, niezależnie od obszaru działania. 

 

Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce

 

Polska znajduje się w grupie krajów europejskich o średnim poziomie innowacyjności. Według Europejskiego Rankingu Innowacyjności (European Innovation Scoreboard) zwykle plasuje się w środkowej części rankingu wśród krajów UE.

Jednak, jak wynika z badania "Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2020-2022" przeprowadzonego przez GUS, w ostatnich latach  systematycznie wzrasta liczba firm w Polsce, które angażują się w działalność innowacyjną i rozwijają nowe produkty, usługi lub procesy. W latach 2020–2022 aktywne innowacyjnie przedsiębiorstwa przemysłowe oraz usługowe stanowiły odpowiednio 36,1 proc. oraz 34,2 proc. ogólnej liczby tych podmiotów. To znacznie więcej niż w latach 2019–2021, kiedy to wprowadziło je odpowiednio 22,0 proc. i 19,7 proc. badanych przedsiębiorstw. Istnieje także rosnące zainteresowanie start-upami i przedsiębiorczością innowacyjną.

 

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji (World Creativity and Innovation Day) został stworzony rezolucją ONZ 71/284 przy wsparciu 80 krajów w celu podniesienia świadomości na temat znaczenia kreatywności i innowacji w rozwiązywaniu problemów w odniesieniu do realizacji celów zrównoważonego rozwoju, znanych również jako “cele globalne”. Pierwszy Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji obchodzono 21 kwietnia 2018 r.

Innowacyjność może mieć różne formy i skale, od drobnych ulepszeń procesów wewnątrz firmy po rewolucyjne zmiany w branżach i społeczeństwach. Jest to istotny czynnik napędzający postęp i rozwój, który wymaga ciągłej uwagi, inwestycji w badania i rozwój oraz sprzyjającego środowiska organizacyjnego sprzyjającego eksperymentom i kreatywności.

Oto kilka przykładów innowacyjności poza obszarem technicznym, z którym zazwyczaj kojarzymy to pojęcie:

  • Innowacje produktowe: polegają na wprowadzaniu nowych produktów na rynek lub udoskonalaniu istniejących produktów. Innowacyjność produktowa może dotyczyć zarówno funkcji produktu, jak i jego designu, opakowania czy doświadczenia użytkownika.
  • Innowacje usługowe: obejmują opracowywanie nowych usług lub modyfikowanie istniejących usług w celu lepszego zaspokojenia potrzeb klientów. Może to obejmować nowe modele biznesowe, strategie dystrybucji czy sposoby obsługi klienta.
  • Innowacje społeczne: mogą polegać na opracowywaniu nowych rozwiązań społecznych, które mają na celu poprawę jakości życia lub rozwiązanie problemów społecznych.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Nowe podejście do rekrutacji w dobie zmieniającego się rynku pracy Biuro prasowe
2024-08-22 | 01:00

Nowe podejście do rekrutacji w dobie zmieniającego się rynku pracy

W dzisiejszych czasach rekrutacja ulega dynamicznym zmianom, a potrzeby pracowników stają się coraz bardziej zróżnicowane. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-08-21 | 09:30

Wpływ ESG na postrzeganie firm w Polsce

Autor: Paweł Matwiejczuk, Digital Marketing Director, Lazarski University of Technology Temat ESG to stosunkowo nowa sprawa w przestrzeni publicznej. W sferze biznesowej już mniej, ale ciągle to nowość dla wielu. W ostatnich latach ESG
Firma Łukasz Robert Włodarczyk członkiem zarządu Big Cheese Studio
2024-08-19 | 09:00

Łukasz Robert Włodarczyk członkiem zarządu Big Cheese Studio

Łukasz Robert Włodarczyk - współzałożyciel spółki Silk Road Games, europejskiego dystrybutora gier na licencjonowanym rynku chińskim, objął stanowisko członka zarządu w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.