Komunikaty PR

„Innowacyjność to łączenie kropek, tak żeby stworzyć nową wartość” . Na czym pol

2024-04-15  |  01:00
Biuro prasowe

- Innowacja nie musi być najnowszym rozwiązaniem technicznym z zastosowaniem AI czy innych zaawansowanych narzędzi. To czasem dostrzeżenie, że brakuje jakiegoś drobnego rozwiązania i wypełnienie tej luki  -  mówi Ewa Kraińska, twórczyni When U Buy – start-upu nagradzanego właśnie za innowacyjność.

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji (World Creativity and Innovation Day) obchodzony jest 21 kwietnia każdego roku. Został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych, aby promować kreatywność i innowacje jako kluczowe czynniki rozwoju społecznego, gospodarczego i technologicznego.  I choć innowacyjność często utożsamiamy z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, to w rzeczywistości  może mieć ona różne formy i niekoniecznie musi być związana z technologią. Istnieje wiele obszarów, w których można być innowacyjnym, niezależnie od dziedziny, w której działa się firma czy organizacja.

- Innowacyjność to łączenie kropek, tak żeby stworzyć nową wartość  –  tłumaczy Ewa Kraińska. Założony przez nią start-up When U Buy to innowacyjne rynkowe rozwiązanie, które pozwala agregować zakupy on-line w jednej wygodnej aplikacji. Rozwiązanie to zostało docenione i zdobyło główne nagrody w takich konkursach jak: Start up powered by Invest in Łódź, SAR w kategorii Innowacja Roku czy nominacja w konkursie Invest Cuffs w kategorii „Start up roku 2023”. 

- Pomyślałam, że warto, by było zrobić takie narzędzie, które zdejmie ze mnie obowiązek pamiętania, co zamówiłam w Internecie, w jakim sklepie, kiedy przyjdzie przesyłka, kto i jak ją dostarczy i w jaki sposób, do kiedy mam czas na zwrot. Kiedy większość zakupów przenosimy do sieci ogarnianie tej logistyki staje się bowiem jeszcze jednym, czasem przytłaczającym, obowiązkiem. A jako mama, jako osoba pracująca nie potrzebuję kolejnego ciężaru na swoich barkach. Chcę, żeby ktoś mnie wyręczył, bo to o miało być uławieniem, czyli łatwiejszym kupowaniem w sieci, nagle staje się problemem.  I tak się zrodził pomysł na WhenUBuy.

 

Innowacyjna aplikacja When U Buy

Takiego rozwiązania – osobistego asystenta zakupowego w formie aplikacji - wcześniej na rynku nie było, choć nie brakuje na nim świetnie działających sklepów internetowych. Aplikacja WhenUBuy zwalnia jednak konsumentów z pamiętania o całej zakupowej logistyce  zwłaszcza  ważnych terminach zapisanych w licznych mailach z poszczególnych sklepów, agregując wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.

 - Aplikacja informuje mnie także o zdarzeniach negatywnych, czyli jeśli coś dzieje się z przesyłką, sprzedawca nie zrealizował zwrotu, albo właśnie mija termin na zwrot, albo karta podarunkowa za chwilę straci ważność  wyjaśnia Ewa Kraińska z When U Bauy, wskazując, że zauważenie tej potrzeby i dostarczenie narzędzia, które ją zaspokaja jest właśnie istota innowacyjności w biznesie.

Istotą innowacyjności jest bowiem podejmowanie ryzyka, poszukiwanie nowych możliwości i ciągłe dążenie do doskonałości, niezależnie od obszaru działania. 

 

Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce

 

Polska znajduje się w grupie krajów europejskich o średnim poziomie innowacyjności. Według Europejskiego Rankingu Innowacyjności (European Innovation Scoreboard) zwykle plasuje się w środkowej części rankingu wśród krajów UE.

Jednak, jak wynika z badania "Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2020-2022" przeprowadzonego przez GUS, w ostatnich latach  systematycznie wzrasta liczba firm w Polsce, które angażują się w działalność innowacyjną i rozwijają nowe produkty, usługi lub procesy. W latach 2020–2022 aktywne innowacyjnie przedsiębiorstwa przemysłowe oraz usługowe stanowiły odpowiednio 36,1 proc. oraz 34,2 proc. ogólnej liczby tych podmiotów. To znacznie więcej niż w latach 2019–2021, kiedy to wprowadziło je odpowiednio 22,0 proc. i 19,7 proc. badanych przedsiębiorstw. Istnieje także rosnące zainteresowanie start-upami i przedsiębiorczością innowacyjną.

 

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji (World Creativity and Innovation Day) został stworzony rezolucją ONZ 71/284 przy wsparciu 80 krajów w celu podniesienia świadomości na temat znaczenia kreatywności i innowacji w rozwiązywaniu problemów w odniesieniu do realizacji celów zrównoważonego rozwoju, znanych również jako “cele globalne”. Pierwszy Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji obchodzono 21 kwietnia 2018 r.

Innowacyjność może mieć różne formy i skale, od drobnych ulepszeń procesów wewnątrz firmy po rewolucyjne zmiany w branżach i społeczeństwach. Jest to istotny czynnik napędzający postęp i rozwój, który wymaga ciągłej uwagi, inwestycji w badania i rozwój oraz sprzyjającego środowiska organizacyjnego sprzyjającego eksperymentom i kreatywności.

Oto kilka przykładów innowacyjności poza obszarem technicznym, z którym zazwyczaj kojarzymy to pojęcie:

  • Innowacje produktowe: polegają na wprowadzaniu nowych produktów na rynek lub udoskonalaniu istniejących produktów. Innowacyjność produktowa może dotyczyć zarówno funkcji produktu, jak i jego designu, opakowania czy doświadczenia użytkownika.
  • Innowacje usługowe: obejmują opracowywanie nowych usług lub modyfikowanie istniejących usług w celu lepszego zaspokojenia potrzeb klientów. Może to obejmować nowe modele biznesowe, strategie dystrybucji czy sposoby obsługi klienta.
  • Innowacje społeczne: mogą polegać na opracowywaniu nowych rozwiązań społecznych, które mają na celu poprawę jakości życia lub rozwiązanie problemów społecznych.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024 Biuro prasowe
2024-11-28 | 13:00

Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024

Maxi Zoo, lider w branży zoologicznej, zostało wyróżnione prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z
Firma Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
2024-11-28 | 09:30

Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.

26 listopada br. Rada Nadzorcza FBSerwis S.A. podjęła decyzję o poszerzeniu składu Zarządu FBSerwis S.A. – spółki należącej do Grupy Budimex, zajmującej się gospodarką
Firma Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
2024-11-27 | 12:00

Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?

OPEX, CAPEX, ROI, ROE, ROCE, narzut, marża – znajomość finansowej terminologii nie powinna być zarezerwowana w firmie dla dyrektora finansowego czy członków zarządu. Finanse są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.