Komunikaty PR

Jak budować rozpoznawalność członków swojego zespołu?

2024-06-11  |  01:00
Biuro prasowe

Aż 86 proc. osób przyznaje, że nie ubiegałoby się o pracę w firmie, która ma złą reputację na rynku wśród pracowników i odbiorców marki[1]. To ważny sygnał dla właścicieli przedsiębiorstw, by dbali o opinię. W jaki sposób budować reputację? Za pomocą swojego zespołu. Podpowiadamy, jakie działania w ramach employer brandingu podjąć, by nasza firma była postrzegana jako dobry kontrahent i solidny pracodawca.

Wiele firm zapomina o tym, jak dużą rolę odgrywa zespół. Członkowie teamu nie tylko mają wpływ na nasz biznes, ale także na reputację przedsiębiorstwa. W jaki sposób budować eksperckość poszczególnych członków zespołu i ich rozpoznawalność? Jest na to kilka sprawdzonych metod.

Warto postawić na networking

Networking to proces budowania i utrzymywania relacji z innymi ludźmi w celu wymiany informacji, doświadczeń, pomocy oraz możliwości zawodowych lub biznesowych. Może to obejmować spotkania osobiste, uczestnictwo w wydarzeniach branżowych, korzystanie z mediów społecznościowych, rozmowy telefoniczne i wiele innych form komunikacji. W jaki sposób nasi pracownicy mogą budować pozycję firmy za pomocą networking? O tym Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace.

 - We współczesnym świecie networking może przybierać różne formy. Jedną z najskuteczniejszych jest obecność firmy na targach oraz ważnych wydarzeniach branżowych. To doskonała okazja do tego, by zaprezentować produkty marki, ale także pokazać eksperckość pracowników – wyjaśnia. – Udział w wydarzeniach może wiązać się z debatami, gdzie wybrani specjaliści będą dyskutować na temat trendów rynkowych, czy tego, co obecnie dzieje się w branży.

A jakie są trendy w networkingu? Ze względu na rosnącą cyfryzację, coraz więcej spotkań odbywa się online za pośrednictwem platform społecznościowych, aplikacji do wideokonferencji i specjalistycznych portali networkingowych. To jeden ze sposobów, by niskim nakładem czasu poszerzać swoje sieci kontaktów.

Team powinien mieć silną markę własną

Networking to jeden ze sposobów budowania marki własnej. Jakie jeszcze działania warto podjąć? Konieczne jest prowadzenie social mediów. W Polsce najpopularniejszym portalem biznesowym jest LinkedIn. Dlaczego właśnie ten?

 – LinkedIn to miejsce, gdzie skupia się wiele osób poszukujących rozwiązań biznesowych, partnerów do współpracy czy nowych możliwości zawodowych. Dlatego właśnie warto aktywnie uczestniczyć w dyskusjach, publikować wartościowe treści i budować relacje z innymi profesjonalistami. To nie tylko tworzy naszą markę osobistą, ale także otwiera drzwi do nowych możliwości biznesowych i zawodowych.  – dodaje ekspert z Commplace.

Regularne publikowanie treści związanych z branżą, w której pracujemy ugruntuje pozycję na rynku i sprawia, że zyskamy zaufanie. Warto zatem tworzyć artykuły, a także udostępniać porady i wskazówki dla naszego audytorium.

Stań się pracodawcą z wyboru

Jak jeszcze budować eksperckość teamu? Świetnie sprawdzą się wywiady w mediach i komentarze eksperckie. Nasi pracownicy powinni wypowiadać się w kluczowych dla branży tematach, by byli rozpoznawalni. Należy także pamiętać, by strona internetowa firmy zawierała kluczowe informacje o pracownikach i ich kompetencjach. Nie zapominajmy o nagłaśnianiu osiągnięć członków zespołu, takich jak nagrody, czy wyróżnienia.

A co robić, by członkowie zespołu chcieli się promować? Nie ma jednej recepty na sukces. Ważne jest, by czuli się częścią firmy, a także każdego dnia byli doceniani, za swój wkład w jej rozwój. Jak pokazuje badanie „„Docenianie pracowników 2023” – dla co drugiego Polaka ogromne znaczenie ma to, czy ich szef jest dumny z pracy i czy potrafi za nią podziękować w innej formie niż wynagrodzenie.

Aż 69% ankietowanych pracowników uważa, że ​​niezwykle/bardzo ważne jest, aby ich pracodawca miał markę, którą z dumą wspiera[2]. Im lepiej potrafisz budować markę pracodawcy, tym większe prawdopodobieństwo, że zatrzymasz i przyciągniesz swoje największe talenty.

 

 


[1] https://blog.hubspot.com/marketing/employer-branding

[2] https://blog.hubspot.com/marketing/employer-branding

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.