Jak budować rozpoznawalność członków swojego zespołu?
Aż 86 proc. osób przyznaje, że nie ubiegałoby się o pracę w firmie, która ma złą reputację na rynku wśród pracowników i odbiorców marki[1]. To ważny sygnał dla właścicieli przedsiębiorstw, by dbali o opinię. W jaki sposób budować reputację? Za pomocą swojego zespołu. Podpowiadamy, jakie działania w ramach employer brandingu podjąć, by nasza firma była postrzegana jako dobry kontrahent i solidny pracodawca.
Wiele firm zapomina o tym, jak dużą rolę odgrywa zespół. Członkowie teamu nie tylko mają wpływ na nasz biznes, ale także na reputację przedsiębiorstwa. W jaki sposób budować eksperckość poszczególnych członków zespołu i ich rozpoznawalność? Jest na to kilka sprawdzonych metod.
Warto postawić na networking
Networking to proces budowania i utrzymywania relacji z innymi ludźmi w celu wymiany informacji, doświadczeń, pomocy oraz możliwości zawodowych lub biznesowych. Może to obejmować spotkania osobiste, uczestnictwo w wydarzeniach branżowych, korzystanie z mediów społecznościowych, rozmowy telefoniczne i wiele innych form komunikacji. W jaki sposób nasi pracownicy mogą budować pozycję firmy za pomocą networking? O tym Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace.
- We współczesnym świecie networking może przybierać różne formy. Jedną z najskuteczniejszych jest obecność firmy na targach oraz ważnych wydarzeniach branżowych. To doskonała okazja do tego, by zaprezentować produkty marki, ale także pokazać eksperckość pracowników – wyjaśnia. – Udział w wydarzeniach może wiązać się z debatami, gdzie wybrani specjaliści będą dyskutować na temat trendów rynkowych, czy tego, co obecnie dzieje się w branży.
A jakie są trendy w networkingu? Ze względu na rosnącą cyfryzację, coraz więcej spotkań odbywa się online za pośrednictwem platform społecznościowych, aplikacji do wideokonferencji i specjalistycznych portali networkingowych. To jeden ze sposobów, by niskim nakładem czasu poszerzać swoje sieci kontaktów.
Team powinien mieć silną markę własną
Networking to jeden ze sposobów budowania marki własnej. Jakie jeszcze działania warto podjąć? Konieczne jest prowadzenie social mediów. W Polsce najpopularniejszym portalem biznesowym jest LinkedIn. Dlaczego właśnie ten?
– LinkedIn to miejsce, gdzie skupia się wiele osób poszukujących rozwiązań biznesowych, partnerów do współpracy czy nowych możliwości zawodowych. Dlatego właśnie warto aktywnie uczestniczyć w dyskusjach, publikować wartościowe treści i budować relacje z innymi profesjonalistami. To nie tylko tworzy naszą markę osobistą, ale także otwiera drzwi do nowych możliwości biznesowych i zawodowych. – dodaje ekspert z Commplace.
Regularne publikowanie treści związanych z branżą, w której pracujemy ugruntuje pozycję na rynku i sprawia, że zyskamy zaufanie. Warto zatem tworzyć artykuły, a także udostępniać porady i wskazówki dla naszego audytorium.
Stań się pracodawcą z wyboru
Jak jeszcze budować eksperckość teamu? Świetnie sprawdzą się wywiady w mediach i komentarze eksperckie. Nasi pracownicy powinni wypowiadać się w kluczowych dla branży tematach, by byli rozpoznawalni. Należy także pamiętać, by strona internetowa firmy zawierała kluczowe informacje o pracownikach i ich kompetencjach. Nie zapominajmy o nagłaśnianiu osiągnięć członków zespołu, takich jak nagrody, czy wyróżnienia.
A co robić, by członkowie zespołu chcieli się promować? Nie ma jednej recepty na sukces. Ważne jest, by czuli się częścią firmy, a także każdego dnia byli doceniani, za swój wkład w jej rozwój. Jak pokazuje badanie „„Docenianie pracowników 2023” – dla co drugiego Polaka ogromne znaczenie ma to, czy ich szef jest dumny z pracy i czy potrafi za nią podziękować w innej formie niż wynagrodzenie.
Aż 69% ankietowanych pracowników uważa, że niezwykle/bardzo ważne jest, aby ich pracodawca miał markę, którą z dumą wspiera[2]. Im lepiej potrafisz budować markę pracodawcy, tym większe prawdopodobieństwo, że zatrzymasz i przyciągniesz swoje największe talenty.
[1] https://blog.hubspot.com/marketing/employer-branding
[2] https://blog.hubspot.com/marketing/employer-branding

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.