Komunikaty PR

Jak dbać o silny zespół - ochrona pracowników w czasie kryzysu

2023-06-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Organizacja osiąga lepsze wyniki, kiedy całemu zespołowi przyświeca jeden cel. Aby tak się stało, wewnątrz struktur musi panować atmosfera motywująca do działania. Jak stworzyć zespół, w którym chce się być?

Otwartość, życzliwość, wzajemne wsparcie oraz docenianie. Te kilka czynników całkowicie zmienia oblicze firmy. Środowisko pracy, które zbudowane jest na szacunku i zrozumieniu, sprawia, że chce się w nim być. To właśnie odpowiednia atmosfera zwiększa motywację zespołu i wpływa na chęć rozwoju pracowników. Z pozoru oczywiste kwestie wymagają od pracodawcy chęci i zaangażowania.

Silny zespół - czyli jaki?

Przede wszystkim składający się z ludzi posiadających różne umiejętności, doświadczeniai światopoglądy, którzy dzięki wspomnianej różnorodności doskonale się ze sobą uzupełniają. Równie istotne jest zaufanie. Jeżeli osoby w teamie sobie ufają, łatwiej im wykonywać zadania i pokonywać wyzwania. O sile zespołu stanowi również jego komunikacja wewnętrzna. Swoboda w wyrażaniu swoich opinii, nawet tych trudnych, pozwala rozwijać się jako słuchacz oraz mówca. Silne zespoły częściej się wspierają i wzajemnie uczą od siebie, wspólnie się motywują    i chętniej rozwijają swoje umiejętności. Są także otwarte na nowe rozwiązania, co pozwala zwiększać ich efektywność.

Jak Maxi Zoo Polska pielęgnuje relacje z pracownikami?

Wyróżnikiem Maxi Zoo i sposobem na budowanie relacji z pracownikami jest przede wszystkim nasza wyjątkowa kultura oraz jakość liderów. W naszej organizacji cenimy otwartość, szczerość, szacunek i wzajemnie zaufanie. I to nie tylko slogany powieszone w widocznych miejscach w biurze. W Maxi Zoo firmowe wartości żyją w pełnym rozkwicie. Wyrazem tego są ostatnie wyniki wewnętrznego badania pulsu organizacyjnego, gdzie 89 pracowników wysoko oceniło nasze wartości i kulturę, a 88% pracowników powiedziało, że spotykają się z nimi na co dzień. Dumni jesteśmy także z wysokiego 90% poziomu zaangażowania pracowników, który prawdopodobnie plasuje nas w ścisłej czołówce najbardziej zaangażowanych organizacji  w Polsce. Dużą wagę przywiązujemy do komunikacji z pracownikami, która jest dla nas niezwykle ważna. Komunikacji pełnej szacunku i zrozumienia dla ich potrzeb. Dowodem skutecznych działań komunikacyjnych jest również feedback udzielony w ostatniej ankiecie Pulse, w której 91% osób oceniło je pozytywnie - mówi Małgorzata Świetlicka, People Director Maxi Zoo Polska.

Bezpieczeństwo zespołu podczas kryzysów

Ostatnie trzy lata mocno wpłynęły na rynek pracy i ukształtowały jego teraźniejszą formę. M.in. pokazały, że swoje obowiązki można śmiało wykonywać z domowego zacisza. Stanowiły również sprawdzian dla liderów, którzy musieli dostosować się do nowych, niespodziewanych realiów. Myślę, że okres pandemii dobitnie podkreślił, jak ważne jest rozwijanie narzędzi tworzących bezpieczne środowiska pracy. Warto także rozważyć stworzenie zespołów kryzysowych, które zależnie od poziomu sytuacji kryzysowej wypracują skuteczne oraz sprawdzone metody działań przywracających bezpieczne warunki. Ważne, żeby określić decyzyjność poszczególnych działów lub zespołów w trakcie trwania kryzysu. To zapewni szybkość i adekwatność działania - dodaje Małgorzata Świetlicka. 

Komunikacja kryzysowa

Bez względu na rodzaj występującego kryzysu, firmy powinny w szczególny sposób zadbać o odpowiednie morale i przepływ informacji wewnątrz struktury. To szczególne ważne w momencie, kiedy wzrastają niepokoje oraz obawy pracowników. Regularne informowanie o podejmowanych krokach pozwoli zmniejszyć emocje, ale również zbudować perspektywę wyjścia z kryzysu. W takich sytuacjach pierwszym krokiem powinno być pogłębienie dialogu z pracownikami poprzez organizowanie spotkań w mniejszych lub większych gronach, zależenie od sytuacji i kontekstu kryzysu. Na nich możemy podzielić się ważnymi w danej sytuacji informacjami “z pierwszej ręki”. Takie spotkania to również szansa na bezpośrednie odpowiadanie na wątpliwości i obawy pracowników. Warto również zwrócić uwagę na nieformalny przepływ informacji w ramach organizacji. W szczególności wsłuchiwać się głosy pracowników wyrażane poza oficjalnymi spotkaniami, aby w ten sposób zbierać wątki do komunikacji firmowej lub zespołowej. W komunikację możemy zaangażować wybranych liderów lub key opinion leaders, którzy mogą jeszcze skuteczniej docierać lub zarządzać emocjami i obawami zatrudnionych – podsumowuje Małgorzata Świetlicka, People Director Maxi Zoo Polska.

Wspólne projekty, doświadczenia oraz pokonywanie trudności i wyzwań zbliża do siebie zespół i zwiększa jego zaangażowanie w wykonywane obowiązki. Z kolei dbanie o atmosferę i rozwiązywanie konfliktów przez liderów buduje pozytywne środowisko pracy, w którym chce się rozwijać. Odpowiednio zarządzany zespół łatwiej odnajdzie się podczas kryzysu i sprawniej go zażegna.

 

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 94 sklepy w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.