Komunikaty PR

Jak dbać o silny zespół - ochrona pracowników w czasie kryzysu

2023-06-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Organizacja osiąga lepsze wyniki, kiedy całemu zespołowi przyświeca jeden cel. Aby tak się stało, wewnątrz struktur musi panować atmosfera motywująca do działania. Jak stworzyć zespół, w którym chce się być?

Otwartość, życzliwość, wzajemne wsparcie oraz docenianie. Te kilka czynników całkowicie zmienia oblicze firmy. Środowisko pracy, które zbudowane jest na szacunku i zrozumieniu, sprawia, że chce się w nim być. To właśnie odpowiednia atmosfera zwiększa motywację zespołu i wpływa na chęć rozwoju pracowników. Z pozoru oczywiste kwestie wymagają od pracodawcy chęci i zaangażowania.

Silny zespół - czyli jaki?

Przede wszystkim składający się z ludzi posiadających różne umiejętności, doświadczeniai światopoglądy, którzy dzięki wspomnianej różnorodności doskonale się ze sobą uzupełniają. Równie istotne jest zaufanie. Jeżeli osoby w teamie sobie ufają, łatwiej im wykonywać zadania i pokonywać wyzwania. O sile zespołu stanowi również jego komunikacja wewnętrzna. Swoboda w wyrażaniu swoich opinii, nawet tych trudnych, pozwala rozwijać się jako słuchacz oraz mówca. Silne zespoły częściej się wspierają i wzajemnie uczą od siebie, wspólnie się motywują    i chętniej rozwijają swoje umiejętności. Są także otwarte na nowe rozwiązania, co pozwala zwiększać ich efektywność.

Jak Maxi Zoo Polska pielęgnuje relacje z pracownikami?

Wyróżnikiem Maxi Zoo i sposobem na budowanie relacji z pracownikami jest przede wszystkim nasza wyjątkowa kultura oraz jakość liderów. W naszej organizacji cenimy otwartość, szczerość, szacunek i wzajemnie zaufanie. I to nie tylko slogany powieszone w widocznych miejscach w biurze. W Maxi Zoo firmowe wartości żyją w pełnym rozkwicie. Wyrazem tego są ostatnie wyniki wewnętrznego badania pulsu organizacyjnego, gdzie 89 pracowników wysoko oceniło nasze wartości i kulturę, a 88% pracowników powiedziało, że spotykają się z nimi na co dzień. Dumni jesteśmy także z wysokiego 90% poziomu zaangażowania pracowników, który prawdopodobnie plasuje nas w ścisłej czołówce najbardziej zaangażowanych organizacji  w Polsce. Dużą wagę przywiązujemy do komunikacji z pracownikami, która jest dla nas niezwykle ważna. Komunikacji pełnej szacunku i zrozumienia dla ich potrzeb. Dowodem skutecznych działań komunikacyjnych jest również feedback udzielony w ostatniej ankiecie Pulse, w której 91% osób oceniło je pozytywnie - mówi Małgorzata Świetlicka, People Director Maxi Zoo Polska.

Bezpieczeństwo zespołu podczas kryzysów

Ostatnie trzy lata mocno wpłynęły na rynek pracy i ukształtowały jego teraźniejszą formę. M.in. pokazały, że swoje obowiązki można śmiało wykonywać z domowego zacisza. Stanowiły również sprawdzian dla liderów, którzy musieli dostosować się do nowych, niespodziewanych realiów. Myślę, że okres pandemii dobitnie podkreślił, jak ważne jest rozwijanie narzędzi tworzących bezpieczne środowiska pracy. Warto także rozważyć stworzenie zespołów kryzysowych, które zależnie od poziomu sytuacji kryzysowej wypracują skuteczne oraz sprawdzone metody działań przywracających bezpieczne warunki. Ważne, żeby określić decyzyjność poszczególnych działów lub zespołów w trakcie trwania kryzysu. To zapewni szybkość i adekwatność działania - dodaje Małgorzata Świetlicka. 

Komunikacja kryzysowa

Bez względu na rodzaj występującego kryzysu, firmy powinny w szczególny sposób zadbać o odpowiednie morale i przepływ informacji wewnątrz struktury. To szczególne ważne w momencie, kiedy wzrastają niepokoje oraz obawy pracowników. Regularne informowanie o podejmowanych krokach pozwoli zmniejszyć emocje, ale również zbudować perspektywę wyjścia z kryzysu. W takich sytuacjach pierwszym krokiem powinno być pogłębienie dialogu z pracownikami poprzez organizowanie spotkań w mniejszych lub większych gronach, zależenie od sytuacji i kontekstu kryzysu. Na nich możemy podzielić się ważnymi w danej sytuacji informacjami “z pierwszej ręki”. Takie spotkania to również szansa na bezpośrednie odpowiadanie na wątpliwości i obawy pracowników. Warto również zwrócić uwagę na nieformalny przepływ informacji w ramach organizacji. W szczególności wsłuchiwać się głosy pracowników wyrażane poza oficjalnymi spotkaniami, aby w ten sposób zbierać wątki do komunikacji firmowej lub zespołowej. W komunikację możemy zaangażować wybranych liderów lub key opinion leaders, którzy mogą jeszcze skuteczniej docierać lub zarządzać emocjami i obawami zatrudnionych – podsumowuje Małgorzata Świetlicka, People Director Maxi Zoo Polska.

Wspólne projekty, doświadczenia oraz pokonywanie trudności i wyzwań zbliża do siebie zespół i zwiększa jego zaangażowanie w wykonywane obowiązki. Z kolei dbanie o atmosferę i rozwiązywanie konfliktów przez liderów buduje pozytywne środowisko pracy, w którym chce się rozwijać. Odpowiednio zarządzany zespół łatwiej odnajdzie się podczas kryzysu i sprawniej go zażegna.

 

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 94 sklepy w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.