Komunikaty PR

Jak uniknąć wakacyjnego chaosu w małych firmach?

2023-06-27  |  17:00
Biuro prasowe

Wakacje są czasem, na który z jednej strony czekamy z utęsknieniem, a z drugiej musimy się mierzyć z wyzwaniem zorganizowania się w nowym trybie. Dla przedsiębiorców ten okres wiąże się z brakiem pracowników i co za tym idzie przestojami w terminowej realizacji zamówień oraz piętrzącymi się zaległościami. Zamiast więc odpocząć, właściciele firm stresują się jeszcze bardziej i często po prostu z urlopu rezygnują.

Prowadzenie firmy może trochę przypominać opiekę nad dziećmi – wydaje się, że nie ma od tego urlopu. Przedsiębiorcy, którzy bardzo angażują się w rozwijanie swojej firmy, mogą uważać, że, jeśli choć na chwilę oddalą się od spraw zawodowych, z pewnością coś się zawali, przesunie, nie uda. Tak jednak nie musi być, jeśli odpowiednio przygotujemy firmę i naszych pracowników na czas nieobecności – mówi Agnieszka Sokołowska z Kancelarii Skłodowscy. Szefom w końcu również należy się urlop i trzeba to potraktować nie jako fanaberię, lecz konieczność.

Bycie przedsiębiorcą wiąże się z ciągłą potrzebą podejmowania decyzji i zachowaniem czujności
w wielu sferach. To z kolei powoduje stres i napięcia, a co za tym idzie zmęczenie i wyczerpanie materiału. Odpoczynek jest więc równie ważny jak gotowość do pracy – bez tego pracodawcy grozi wypalenie zawodowe. Musimy sobie to uświadomić i urlop po prostu potraktować tak samo jak ważny projekt – coś, co robimy nie tylko dla siebie, ale też dla firmy, naszych pracowników i klientów – uważa ekspertka z Kancelarii Skłodowscy.  Szef, który naładuje swoje baterie na urlopie, to na pewno lepszy szef od wyczerpanego pracoholika, w którym buzuje poziom irytacji. Odpoczynek sprawia, że łapiemy dystans i potrafimy spojrzeć na codzienne wyzwania w nowy, świeży sposób.

Korzyści z odpoczywania są w miarę jasne, jednak wciąż wielu szefów ma problem z właściwym przygotowaniem firmy na czas urlopowy. Poniżej kilka najważniejszych wskazówek, które ułatwią ten proces:

  • Z należytym wyprzedzeniem określamy terminy urlopów, komunikujemy to zespołowi
  • Wybieramy zastępców – osobę lub grupę osób, które na czas naszego wyjazdu przejmą nasze obowiązki i przygotowujemy wybrane osoby do pełnienia roli zastępców
  • Opracowujemy plan priorytetów do załatwienia oraz określamy sposób raportowania
  • Informujemy o możliwościach ewentualnego kontaktu w razie „pożarów”


Czas urlopu jest trochę testem – firma, która jest dobrze zorganizowana, bez problemu przetrwa okres zawirowań związanych z nieobecnością szefa, czy innych kluczowych pracowników. W idealnie zarządzanej firmie, wakacje nie powinny wpłynąć na jakość obsługi, czy powtarzalność procesów
stwierdza Agnieszka Sokołowska. W praktyce jednak będzie to czas, w którym w łatwy sposób sprawdzimy, jakie jest zaangażowanie w sprawy firmy poszczególnych pracowników W małej firmie będzie widać jak na dłoni, komu zależy na pracy, a kto jest tylko na chwilę. I może to dobrze, że nastąpi przewietrzenie i będzie szansa na weryfikację kompetencji poszczególnych pracowników. Najlepsi poczują się docenieni, najgorsi po prostu odejdą, co na dłuższą metę będzie dla firmy dobre, oczywiście jeśli odpowiednio się do tego przygotujemy organizacyjnie i mentalnie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.