Jak wybrać firmę transportową?
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Na co zwracać uwagę wybierając firmę transportową?
Joanna Owierczuk BGT - Na początek warto poszukać strony danej firmy, ocenić na podstawie danych jej profesjonalność. Wiarygodna firma na swojej stronie umieści sporo informacji na swój temat.
Istotne są również opinie o firmie, a także jej ogólny jej stan – jak długo istnieje na rynku, można sprawdzić też raporty finansowe. Wiarygodna firma transportowo spedycyjna nie będzie miała żadnego problemu z udostępnieniem swoich dokumentów – warto sprawdzić aktualne ubezpieczenia tej firmy (wartość polisy), Certyfikaty ISO świadczące o jakości oferowanych usług, sprawdzić firmę w rejestrach np. KRS itd.,
Jakie szczególne czynniki mogą świadczyć o profesjonalnym podejściu firmy do powierzonych zadań i w jaki sposób ją zweryfikować?
Joanna Owierczuk BGT - Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na to w jakim zakresie dana firma może świadczyć dla nas usługi; co oferują? Gdzie wożą, jak wożą? Europa, Azja, Wschód, dalej? Całopojazdowe, drobnicowe, ponadgabarytowe, niebezpieczne - wszystkie informacje powinny być zawarte na stronie internetowej. Dobrze prowadzona firma transportowa może zaoferować nie tylko sam transport, ale też obsługę logistyczną. Pomoże w obsłudze celnej, udostępni powierzchnię magazynową oraz związanie z tym operacje, jak np. oklejanie towaru itd.
Polecam również przeprowadzenie małego testu - podjąć próbę kontaktu kilka razy w jakimś przedziale czasu i sprawdzić jak szybko ktoś na telefon, czy maila odpowie. Czas reakcji wskaże nam niejako, na jakim poziomie jest obsługa i czy na daną firmę możemy tak naprawdę liczyć.
Na jakie zagrożenia można napotkać?
Joanna Owierczuk BGT -Jeśli nie sprawdzimy dokładnie firmy transportowej, może okazać się, że suma ich ubezpieczenia nie pokryje wartości naszego ładunku w razie jakiegoś wypadku, szkody. Możemy trafić na firmę, która podszywa się pod inną, a to niesie za sobą ryzyko kradzieży ładunku. W przypadku firmy spedycyjnej należy pilnować jej stanu finansowego - w razie niewypłacalności podwykonawcy mogą zaniedbywać dotrzymywania terminów dostaw, albo, co gorsza, przetrzymywać nasz ładunek jako „zakładnika”,
Kolejnym przykładem jest brak zaplecza celnego spedycji – tzn. nie ma ułożonych stałych kontaktów z agencjami oraz urzędami, co przy niestandardowym ładunku może skończyć się ogromnymi opóźnieniami w dostawie i jeszcze większymi kosztami.
Jakie ciekawe projekty BGT zrealizowało w ostatnim czasie, którymi możecie się pochwalić?
Joanna Owierczuk BGT - Na swoim koncie mamy tysiące zrealizowanych transportów – zarówno pojedynczych małych przesyłek drobnicowych, przez ładunki całopojazdowe oraz ponadgabarytowe, aż to ogromnych projektów, w które zaangażowaliśmy wiele środków transportu.
Nasi pracownicy zajęli się np. projektem transportu linii produkcyjnej z Włoch do Turcji, który obejmował 48 skoordynowanych ze sobą samochodów.
Wspieramy także ekologię. Podjęliśmy się zrealizowania projektu dostawy śmigieł do turbin wiatrowych z Danii do Polski.
W ostatnim czasie zajęliśmy się także importem gliny z różnych państw Europy do Polski. Od początku 2023 przywieźliśmy już 3120 ton tego półproduktu. A to tylko przykłady naszej działalności, jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia naszych klientów!
Czy w związku z sytuacją geopolityczną na wschodzie Europy są odczuwalne jakieś utrudnienia np. w postaci braku kierowców ?
Joanna Owierczuk BGT - Nie zauważyliśmy żadnych utrudnień. Realizujemy wszystko, wszędzie, zawsze – oczywiście w granicach obowiązującego prawa. Pracujemy gównie z polskimi podwykonawcami i nie mamy problemu z dostępnością aut, ani kierowców.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.