Jak wybrać firmę transportową?
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Na co zwracać uwagę wybierając firmę transportową?
Joanna Owierczuk BGT - Na początek warto poszukać strony danej firmy, ocenić na podstawie danych jej profesjonalność. Wiarygodna firma na swojej stronie umieści sporo informacji na swój temat.
Istotne są również opinie o firmie, a także jej ogólny jej stan – jak długo istnieje na rynku, można sprawdzić też raporty finansowe. Wiarygodna firma transportowo spedycyjna nie będzie miała żadnego problemu z udostępnieniem swoich dokumentów – warto sprawdzić aktualne ubezpieczenia tej firmy (wartość polisy), Certyfikaty ISO świadczące o jakości oferowanych usług, sprawdzić firmę w rejestrach np. KRS itd.,
Jakie szczególne czynniki mogą świadczyć o profesjonalnym podejściu firmy do powierzonych zadań i w jaki sposób ją zweryfikować?
Joanna Owierczuk BGT - Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na to w jakim zakresie dana firma może świadczyć dla nas usługi; co oferują? Gdzie wożą, jak wożą? Europa, Azja, Wschód, dalej? Całopojazdowe, drobnicowe, ponadgabarytowe, niebezpieczne - wszystkie informacje powinny być zawarte na stronie internetowej. Dobrze prowadzona firma transportowa może zaoferować nie tylko sam transport, ale też obsługę logistyczną. Pomoże w obsłudze celnej, udostępni powierzchnię magazynową oraz związanie z tym operacje, jak np. oklejanie towaru itd.
Polecam również przeprowadzenie małego testu - podjąć próbę kontaktu kilka razy w jakimś przedziale czasu i sprawdzić jak szybko ktoś na telefon, czy maila odpowie. Czas reakcji wskaże nam niejako, na jakim poziomie jest obsługa i czy na daną firmę możemy tak naprawdę liczyć.
Na jakie zagrożenia można napotkać?
Joanna Owierczuk BGT -Jeśli nie sprawdzimy dokładnie firmy transportowej, może okazać się, że suma ich ubezpieczenia nie pokryje wartości naszego ładunku w razie jakiegoś wypadku, szkody. Możemy trafić na firmę, która podszywa się pod inną, a to niesie za sobą ryzyko kradzieży ładunku. W przypadku firmy spedycyjnej należy pilnować jej stanu finansowego - w razie niewypłacalności podwykonawcy mogą zaniedbywać dotrzymywania terminów dostaw, albo, co gorsza, przetrzymywać nasz ładunek jako „zakładnika”,
Kolejnym przykładem jest brak zaplecza celnego spedycji – tzn. nie ma ułożonych stałych kontaktów z agencjami oraz urzędami, co przy niestandardowym ładunku może skończyć się ogromnymi opóźnieniami w dostawie i jeszcze większymi kosztami.
Jakie ciekawe projekty BGT zrealizowało w ostatnim czasie, którymi możecie się pochwalić?
Joanna Owierczuk BGT - Na swoim koncie mamy tysiące zrealizowanych transportów – zarówno pojedynczych małych przesyłek drobnicowych, przez ładunki całopojazdowe oraz ponadgabarytowe, aż to ogromnych projektów, w które zaangażowaliśmy wiele środków transportu.
Nasi pracownicy zajęli się np. projektem transportu linii produkcyjnej z Włoch do Turcji, który obejmował 48 skoordynowanych ze sobą samochodów.
Wspieramy także ekologię. Podjęliśmy się zrealizowania projektu dostawy śmigieł do turbin wiatrowych z Danii do Polski.
W ostatnim czasie zajęliśmy się także importem gliny z różnych państw Europy do Polski. Od początku 2023 przywieźliśmy już 3120 ton tego półproduktu. A to tylko przykłady naszej działalności, jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia naszych klientów!
Czy w związku z sytuacją geopolityczną na wschodzie Europy są odczuwalne jakieś utrudnienia np. w postaci braku kierowców ?
Joanna Owierczuk BGT - Nie zauważyliśmy żadnych utrudnień. Realizujemy wszystko, wszędzie, zawsze – oczywiście w granicach obowiązującego prawa. Pracujemy gównie z polskimi podwykonawcami i nie mamy problemu z dostępnością aut, ani kierowców.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.