Jak wybrać firmę transportową?
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Na co zwracać uwagę wybierając firmę transportową?
Joanna Owierczuk BGT - Na początek warto poszukać strony danej firmy, ocenić na podstawie danych jej profesjonalność. Wiarygodna firma na swojej stronie umieści sporo informacji na swój temat.
Istotne są również opinie o firmie, a także jej ogólny jej stan – jak długo istnieje na rynku, można sprawdzić też raporty finansowe. Wiarygodna firma transportowo spedycyjna nie będzie miała żadnego problemu z udostępnieniem swoich dokumentów – warto sprawdzić aktualne ubezpieczenia tej firmy (wartość polisy), Certyfikaty ISO świadczące o jakości oferowanych usług, sprawdzić firmę w rejestrach np. KRS itd.,
Jakie szczególne czynniki mogą świadczyć o profesjonalnym podejściu firmy do powierzonych zadań i w jaki sposób ją zweryfikować?
Joanna Owierczuk BGT - Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na to w jakim zakresie dana firma może świadczyć dla nas usługi; co oferują? Gdzie wożą, jak wożą? Europa, Azja, Wschód, dalej? Całopojazdowe, drobnicowe, ponadgabarytowe, niebezpieczne - wszystkie informacje powinny być zawarte na stronie internetowej. Dobrze prowadzona firma transportowa może zaoferować nie tylko sam transport, ale też obsługę logistyczną. Pomoże w obsłudze celnej, udostępni powierzchnię magazynową oraz związanie z tym operacje, jak np. oklejanie towaru itd.
Polecam również przeprowadzenie małego testu - podjąć próbę kontaktu kilka razy w jakimś przedziale czasu i sprawdzić jak szybko ktoś na telefon, czy maila odpowie. Czas reakcji wskaże nam niejako, na jakim poziomie jest obsługa i czy na daną firmę możemy tak naprawdę liczyć.
Na jakie zagrożenia można napotkać?
Joanna Owierczuk BGT -Jeśli nie sprawdzimy dokładnie firmy transportowej, może okazać się, że suma ich ubezpieczenia nie pokryje wartości naszego ładunku w razie jakiegoś wypadku, szkody. Możemy trafić na firmę, która podszywa się pod inną, a to niesie za sobą ryzyko kradzieży ładunku. W przypadku firmy spedycyjnej należy pilnować jej stanu finansowego - w razie niewypłacalności podwykonawcy mogą zaniedbywać dotrzymywania terminów dostaw, albo, co gorsza, przetrzymywać nasz ładunek jako „zakładnika”,
Kolejnym przykładem jest brak zaplecza celnego spedycji – tzn. nie ma ułożonych stałych kontaktów z agencjami oraz urzędami, co przy niestandardowym ładunku może skończyć się ogromnymi opóźnieniami w dostawie i jeszcze większymi kosztami.
Jakie ciekawe projekty BGT zrealizowało w ostatnim czasie, którymi możecie się pochwalić?
Joanna Owierczuk BGT - Na swoim koncie mamy tysiące zrealizowanych transportów – zarówno pojedynczych małych przesyłek drobnicowych, przez ładunki całopojazdowe oraz ponadgabarytowe, aż to ogromnych projektów, w które zaangażowaliśmy wiele środków transportu.
Nasi pracownicy zajęli się np. projektem transportu linii produkcyjnej z Włoch do Turcji, który obejmował 48 skoordynowanych ze sobą samochodów.
Wspieramy także ekologię. Podjęliśmy się zrealizowania projektu dostawy śmigieł do turbin wiatrowych z Danii do Polski.
W ostatnim czasie zajęliśmy się także importem gliny z różnych państw Europy do Polski. Od początku 2023 przywieźliśmy już 3120 ton tego półproduktu. A to tylko przykłady naszej działalności, jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia naszych klientów!
Czy w związku z sytuacją geopolityczną na wschodzie Europy są odczuwalne jakieś utrudnienia np. w postaci braku kierowców ?
Joanna Owierczuk BGT - Nie zauważyliśmy żadnych utrudnień. Realizujemy wszystko, wszędzie, zawsze – oczywiście w granicach obowiązującego prawa. Pracujemy gównie z polskimi podwykonawcami i nie mamy problemu z dostępnością aut, ani kierowców.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.