Komunikaty PR

Jak wykorzystać cieplejsze dni do promocji firmy? Sprawdź.

2023-05-27  |  01:00
Biuro prasowe

30 proc. Polaków w czasie wolnym spotyka się z przyjaciółmi i z rodziną, a co czwarty konsument uprawia sport. 23 proc. osób idzie do pubu lub restauracji, tyle samo osób wskazało, że wolny czas spędza w galeriach handlowych – wynika z najnowszych badań dotyczących aktywności Polaków po pracy i w dni wolne od obowiązków zawodowych[1]. Ładna pogoda i zbliżające się lato to czas zwiększonej aktywności konsumentów. Chętniej opuszczają dom, widują się z przyjaciółmi czy spacerują. To ważny sygnał dla reklamodawców i odpowiedni czas na zainwestowanie w kampanię OOH.

W okresie letnim i wiosennym, kiedy temperatura i warunki pogodowe są bardziej sprzyjające, Polacy chętniej wyjeżdżają na wakacje lub spędzają czas na działkach, grillują, uprawiają sporty na świeżym powietrzu czy po prostu spacerują lub relaksują się w parkach i ogrodach. Zwiększona aktywność Polaków to doskonała okazja dla reklamodawców, by zainteresować szerokie grono odbiorców swoją ofertą, a tu świetnie się sprawdza kampania w outdoorze. W jakie formy reklamy OOH zainwestować? Czy rzeczywiście lato to dobry czas na reklamowanie produktów lub usług?

Większa aktywność = większa szansa na zobaczenie reklamy

Bez wątpienia większa aktywność outdoorowa Polaków wiąże się ze zwiększonymi zasięgami reklam outdoorowych. A jakie firmy najchętniej reklamują swoje usługi latem?

  W okresie wiosenno-letnim bardzo widoczne jest zwiększenie intensywności reklam produktów związanych grillowaniem. Są to produkty spożywcze, napoje, ale także sprzęty ogrodowe. Ponadto w tym czasie wiele osób planuje wakacje i urlopy, dlatego biura podróży intensywnie reklamują swoje oferty. Kolejną grupą reklamodawców są domy wczasowe i hotele. Obserwujemy także większą liczbę reklam linii lotniczych i innych przewoźników – wymienia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Takie letnie kampanie w OOH są realizowane na różnorodnych nośnikach reklamowych: billboardach, citylightach na przystankach autobusowych, w pobliżu stacji metra, ale też w centrach handlowych czy na lotniskach. Ten rodzaj reklamy jest wyjątkowo skuteczny, ponieważ przyciąga uwagę przechodniów i kierowców.

Najskuteczniejsze lokalizacje i rodzaje nośników OOH

Skuteczność lokalizacji nośników zależy przede wszystkim od grupy docelowej oraz rodzaju reklamowanych produktów czy usług. Szerokie ogólnopolskie kampanie OOH realizowane są na wielu nośnikach oraz wielu ich rodzajach. Generalnie jednak, warto postawić na billboardy nie tylko w dużych miastach, ale i w mniejszych miejscowościach, gdyż dzięki temu kampania zyskuje nawet 30 mln odbiorców. Billboardy są tworzone z myślą raczej o ruchu samochodowym, dlatego zaleca się zastosowanie jednocześnie mniejszych formatów przeznaczonych dla ruchu pieszego (wzmożonego w cieplejsze miesiące). Mogą to być klasyczne citylighty lub tzw. smart citylighty – potrójne nośniki w formacie CTL, ale wyklejane bluebackiem, czyli papierem billboardowym. Takie nośniki montowane są na przykład na przystankach autobusowych czy przy stacjach metra lub PKP. Milionowe zasięgi nawet podczas kampanii krótkoterminowych da się uzyskać dzięki billdoorom – reklamom na drzwiach marketów, oraz promocji w środkach komunikacji publicznej (pociągach czy autobusach).

Zbliżające się lato to doskonały czas na realizowanie produktowych kampanii outdoorowych związanych z letnim wypoczynkiem. OOH świetnie się jednak sprawdza przez cały rok, gdyż zapewnia milionowe zasięgi. Działania w outdoorze przekładają się na doskonałe efekty kampanii wizerunkowych oraz długofalowe wzrosty sprzedaży jeszcze po zakończeniu akcji promocyjnej.

 


[1] Badania PayBack.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.