Komunikaty PR

Jak zatrzymać pracownika w pracy?

2023-06-29  |  16:25
Biuro prasowe

Zarządzanie rotacją pracowników i zatrzymanie ich w pracy jest wyzwaniem dla wielu organizacji.
Szczególnie w czasie wakacyjnym wielu pracodawców mierzy się z problemem nieplanowanych
zwolnień wśród kadry.

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, rotacja pracowników stała się jednym z najpoważniejszych wyzwań dla wielu pracodawców. Firmy borykają się z trudnościami w utrzymaniu wykwalifikowanego i zaangażowanego personelu. Sytuacja wymaga poszukiwania skutecznych rozwiązań, aby zaradzić temu problemowi.

Rynek pracy jest dziś rynkiem pracownika – takie są fakty –mówi Iryna Miłkowska z agencji pracy tymczasowej VIPoL. W środowisku zawodowym mieszają się pokolenia, wchodzą w życie nowe trendy, reagują na to również ustawodawcy, dostosowując przepisy do nowych realiów. W tym wszystkim trzeba się jakoś odnaleźć i podjąć kroki, które pomogą zatrzymać najlepszych i zapobiec niechcianym zmianom.

Po pierwsze komunikacja

Dobra komunikacja w zespole jest kluczem do udanej współpracy. Każda ze stron ma jakieś swoje oczekiwania, wizje, cele. To wszystko musi być nie tylko opisane, ale i omówione. Warto też sobie uświadomić, że współpracujące ze sobą strony w równym stopniu wzajemnie się oceniają – stwierdza Miłkowska. Pracodawca ocenia pracownika i pracownik pracodawcę. Kluczem do porozumienia jest więc dostępność obu stron. Współczesny pracownik nie zostanie w firmie, w której się z nim nie rozmawia, gdzie zastaje zamknięte drzwi do gabinetu szefa, gdzie nie poświęca mu się należytej uwagi.

Przyjazne środowisko pracy

W pracy spędzamy mnóstwo czasu, więc chcemy mieć jak najlepsze warunki, w których ją wykonujemy. Pracodawca musi więc te warunki zapewnić, a także odnieść się do formuły, która najbardziej odpowiada pracownikowi. Dziś pracodawca już nie może narzucić jedynej możliwej formy pracy – zauważa ekspertka VIPoL. Pracownik może poprosić o umożliwienie pracy hybrydowej albo o osobne pomieszczenie w związku ze swoimi specyficznymi potrzebami. I, choć może się to nadal wydawać fanaberią lub pewnym utrudnieniem, uważam, że warto na to spojrzeć jak na kierunek ku nowym możliwościom wykorzystania ludzkiego potencjału. Coraz więcej mówi się o neuroróżnorodności, zwraca uwagę na to, by ludzie pracowali w przyjaznych warunkach, dba się o atmosferę w zespołach i eliminuje chorą rywalizację. Uważam, że to bardzo dobrze! Rolą pracodawcy jest zadbanie o dobrą atmosferę, umożliwienie rozwoju zawodowego i zaoferowanie atrakcyjnych benefitów. Pracownicy pozostają w miejscu, gdzie czują się cenieni i mają możliwość rozwoju swoich kompetencji i pasji.

Wynagrodzenie

Pracujemy nie tylko po to, by zarabiać. Chcemy też nabierać ciekawych doświadczeń, czuć satysfakcję z wykonywanych zadań. Nie tylko pieniądze, ale też te inne czynniki wpływają na naszą motywację i chęć, by gdzieś zostać.

"Warto spojrzeć na naszych pracowników z empatią, zastanowić się, czego oni potrzebują. Jeśli to możliwe – zapewnić różne benefity poza samym wynagrodzeniem. Myślę tu nie tylko o pakiecie medycznym, czy karnecie na siłownię, ale o innych mniejszych rzeczach, np. krótszych piątkach w wakacje, czy wolnym dniu w urodziny. Możliwość zdecydowania o formie pracy też jest często odbierane jako korzyść. Benefity nie muszą kosztować firmy dużo – czasem wystarczy wymyślić coś kreatywnego, by ludziom chciało się pozostać w jakieść organizacji. – radzi Iryna Miłkowska. Skoncentrowanie się na zrozumieniu indywidualnych potrzeb, celów i aspiracji pracownika to klucz do sukcesu. Tak naprawdę to, co wpływa na chęć pozostania pracownika w danym miejscu pracy, to poczucie bezpieczeństwa: pracy, płacy i warunków – podsumowuje Iryna Miłkowska. Jest to szczególnie ważne dziś, w czasach niepokojów, kryzysów, inflacji. Zapewniając bezpieczeństwo w różnych obszarach – możemy liczyć na to, że świetni pracownicy zostaną z nami na dłużej.

 

Grupa VIPoL to agencja pracy tymczasowej, która oferuje m.in. leasing unikalnych specjalistów oraz pracowników fizycznych. Firma, działająca na polskim rynku od 2010 roku, zapewniła pracę dziesiątkom tysięcy osób. Zespół tworzą profesjonaliści w dziedzinach HR, zarządzania biznesowego oraz prawa dotyczącego zatrudnienia i legalizacji pobytu obcokrajowców. Misją firmy pod hasłem „Pracujemy razem” jest łączenie ludzi w relacjach zawodowych ponad granicami państw, zapewniając obcokrajowcom szansę na godne życie. Biura grupy VIPoL znajdują się w Polsce, w Niemczech i na Ukrainie. www.vipolgroup.eu

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.