Komunikaty PR

Jak zbudować ekologiczną strategię reklamową: Krok po kroku

2024-06-22  |  01:00
Biuro prasowe

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z potrzeby wdrażania praktyk zrównoważonego rozwoju. Nie tylko ze względu na oczekiwania klientów i partnerów biznesowych, ale również z powodu rosnącej presji regulacyjnej. Jak pokazuje raport Thomson Reuters Institute, aż 71% liderów spodziewa się, że znaczenie kwestii ESG będzie nadal rosło w strategiach korporacyjnych. Oto jak krok po kroku zbudować ekologiczną strategię reklamową, która będzie wspierać te cele.

Krok 1: Obliczanie śladu węglowego organizacji

Pierwszym krokiem do zbudowania zrównoważonej strategii jest zrozumienie i obliczenie śladu węglowego firmy. Ślad węglowy to całkowita ilość gazów cieplarnianych (w tym dwutlenku węgla), które są emitowane bezpośrednio i pośrednio przez organizację. Aby go obliczyć, firma musi przeanalizować wszystkie swoje działania — od zużycia energii po logistykę i produkcję. Istnieją specjalistyczne narzędzia i agencje, które pomagają w tym obliczeniu, zapewniając precyzyjne dane, które mogą stanowić podstawę do dalszych działań. W efekcie uzyskamy solidny fundament, który potwierdzi, że nie tylko mówimy, ale także działamy. Często bowiem obliczenie śladu węglowego jest punktem wyjścia do realizacji działań, które mają go zredukować.

Krok 2: Współpraca z firmami świadomymi ekologicznie

Kolejnym krokiem jest wybór partnerów biznesowych, którzy również przywiązują wagę do zrównoważonego rozwoju. Firmy takie jak Patagonia, która od lat przoduje w ekologicznym podejściu do biznesu, czy IKEA, inwestująca miliardy w odnawialne źródła energii, mogą stanowić inspirację. Przykładów można jednak szukać także w Polsce. Jednym z nich jest inwestycja w technologie takie jak instalacje fotowoltaiczne i zmiana solwentu na tusze wodne, jak to zrobiła firma Recevent. Tusze wodne są nieszkodliwe dla środowiska, nie mają toksycznych rozpuszczalników, ale dają doskonałą trwałość wydruków. Warto szukać dostawców i partnerów, którzy mają ugruntowaną politykę ESG i którzy mogą wspierać nasze cele reklamowe, wykorzystując odpowiednie nośniki.

Krok 3: Edukacja pracowników

Ostatnim, ale równie ważnym elementem jest edukacja pracowników na temat znaczenia działań ekologicznych. Zrozumienie, dlaczego firma podejmuje pewne kroki i jakie korzyści przynoszą one środowisku, zwiększa zaangażowanie i wspiera wewnętrzną kulturę zrównoważonego rozwoju.

Znaczenie strategii ekologicznej w reklamie

Zastosowanie takiej strategii nie tylko wpisuje się w globalne trendy i oczekiwania konsumentów, ale też przynosi korzyści finansowe. Jak wynika z raportu “Eko Echo”, reklamy z przekazami środowiskowymi mają ogromny wpływ na percepcję marki i są coraz bardziej popularne wśród konsumentów. Ich wartość osiągnęła prawie 46 milionów złotych miesięcznie.

Podjęcie działań w kierunku ekologicznej strategii reklamowej może więc nie tylko pomóc planecie, ale również zwiększyć lojalność klientów, otwierając nowe możliwości rynkowe i zyskując przewagę konkurencyjną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-10-01 | 18:09

CX Day 2024: RAJA podkreśla znaczenie jakości obsługi klienta

Z okazji Dnia Obsługi Klienta (CX Day), RAJA, europejski lider w zakresie opakowań, podkreśla znaczenie wysokich standardów obsługi klienta, dziękując partnerom biznesowym, których sukces jest kluczowy dla rozwijającej się
Firma Sonda: Jak będzie wyglądał nadchodzący sezon konferencyjny w branży hotelarskiej
2024-09-30 | 15:50

Sonda: Jak będzie wyglądał nadchodzący sezon konferencyjny w branży hotelarskiej

Zgodnie z obserwacjami przedstawicieli branży hotelarskiej, klienci biznesowi oczekują w kontekście organizacji szkoleń, konferencji czy spotkań integracyjnych coraz większej elastyczności,
Firma Klub DEI Champions z 2,9-proc. luką płacową – publikacja sprawdzonych praktyk
2024-09-30 | 14:00

Klub DEI Champions z 2,9-proc. luką płacową – publikacja sprawdzonych praktyk

Co trzeci Polak dostrzega potrzebę parytetów. Aż 85 proc. badanych jest zdania, że osoby w każdym wieku powinny mieć taką samą możliwość rozwoju zawodowego. Z drugiej strony, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Telekomunikacja

Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów

Smart city to dziś nie tylko implementowanie w miastach nowoczesnych technologii, ale też dostosowywanie systemów do potrzeb mieszkańców. W inteligentnych miastach życie ma być wygodniejsze, tańsze i bardziej zielone. Ten trend widać również w polskich miastach, które stawiają na smart rozwiązania do zarządzania m.in. infrastrukturą komunikacyjną, wodociągową czy oświetleniową. O korzyściach płynących z takich inwestycji eksperci rozmawiali podczas Kongresu Zdrowe Miasta.

DlaWas.info

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.