Jak zbudować ekologiczną strategię reklamową: Krok po kroku
Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z potrzeby wdrażania praktyk zrównoważonego rozwoju. Nie tylko ze względu na oczekiwania klientów i partnerów biznesowych, ale również z powodu rosnącej presji regulacyjnej. Jak pokazuje raport Thomson Reuters Institute, aż 71% liderów spodziewa się, że znaczenie kwestii ESG będzie nadal rosło w strategiach korporacyjnych. Oto jak krok po kroku zbudować ekologiczną strategię reklamową, która będzie wspierać te cele.
Krok 1: Obliczanie śladu węglowego organizacji
Pierwszym krokiem do zbudowania zrównoważonej strategii jest zrozumienie i obliczenie śladu węglowego firmy. Ślad węglowy to całkowita ilość gazów cieplarnianych (w tym dwutlenku węgla), które są emitowane bezpośrednio i pośrednio przez organizację. Aby go obliczyć, firma musi przeanalizować wszystkie swoje działania — od zużycia energii po logistykę i produkcję. Istnieją specjalistyczne narzędzia i agencje, które pomagają w tym obliczeniu, zapewniając precyzyjne dane, które mogą stanowić podstawę do dalszych działań. W efekcie uzyskamy solidny fundament, który potwierdzi, że nie tylko mówimy, ale także działamy. Często bowiem obliczenie śladu węglowego jest punktem wyjścia do realizacji działań, które mają go zredukować.
Krok 2: Współpraca z firmami świadomymi ekologicznie
Kolejnym krokiem jest wybór partnerów biznesowych, którzy również przywiązują wagę do zrównoważonego rozwoju. Firmy takie jak Patagonia, która od lat przoduje w ekologicznym podejściu do biznesu, czy IKEA, inwestująca miliardy w odnawialne źródła energii, mogą stanowić inspirację. Przykładów można jednak szukać także w Polsce. Jednym z nich jest inwestycja w technologie takie jak instalacje fotowoltaiczne i zmiana solwentu na tusze wodne, jak to zrobiła firma Recevent. Tusze wodne są nieszkodliwe dla środowiska, nie mają toksycznych rozpuszczalników, ale dają doskonałą trwałość wydruków. Warto szukać dostawców i partnerów, którzy mają ugruntowaną politykę ESG i którzy mogą wspierać nasze cele reklamowe, wykorzystując odpowiednie nośniki.
Krok 3: Edukacja pracowników
Ostatnim, ale równie ważnym elementem jest edukacja pracowników na temat znaczenia działań ekologicznych. Zrozumienie, dlaczego firma podejmuje pewne kroki i jakie korzyści przynoszą one środowisku, zwiększa zaangażowanie i wspiera wewnętrzną kulturę zrównoważonego rozwoju.
Znaczenie strategii ekologicznej w reklamie
Zastosowanie takiej strategii nie tylko wpisuje się w globalne trendy i oczekiwania konsumentów, ale też przynosi korzyści finansowe. Jak wynika z raportu “Eko Echo”, reklamy z przekazami środowiskowymi mają ogromny wpływ na percepcję marki i są coraz bardziej popularne wśród konsumentów. Ich wartość osiągnęła prawie 46 milionów złotych miesięcznie.
Podjęcie działań w kierunku ekologicznej strategii reklamowej może więc nie tylko pomóc planecie, ale również zwiększyć lojalność klientów, otwierając nowe możliwości rynkowe i zyskując przewagę konkurencyjną.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.