Komunikaty PR

Jak zostać rozpoznawalnym przedsiębiorcą? Skuteczne wskazówki!

2023-06-13  |  21:00
Biuro prasowe

 

Biznes opiera się na relacjach i zaufaniu bez względu od branży, w której działa Twoja firma. Do odniesienia imponującego sukcesu w biznesie niezbędne jest pozycjonowanie się jako ekspert. Oznacza to budowanie marki osobistej, która może stać się liderem w branży.

Zalety budowania reputacji marki osobistej

Jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania firmy jest zbudowanie zaufania i pozycjonowanie się jako autorytet w swojej niszy. Dzięki temu zyskasz rozpoznawalność, ponieważ ludzie chcą pracować z najlepszymi i od nich się uczyć. Będąc postrzeganym jako mistrz w swojej dziedzinie, stajesz się szanowany, a to prowadzi do kolejnych niesamowitych korzyści – zainteresowaniem organizatorów wydarzeń branżowych, zainteresowaniem mediów, a w efekcie zbudowaniem społeczności wokół Twojej marki, wzrostem ilości klientów i rozwojem firmy.

Co to znaczy pozycjonować się jako ekspert?

Bycie ekspertem nie zawsze jest oczywiste dla innych. Przedstawiciele świata biznesu muszą zawalczyć o zaufanie odbiorców i umiejętnie zaprezentować swoją wiedzę. Inaczej nazywa się to budowaniem pozycji eksperta czy reputacji. Pozycjonowanie się jako ekspert to świetny sposób, by pokazać potencjalnym klientom i partnerom biznesowym, że jesteś doskonały w swojej dziedzinie.

4 skuteczne sposoby budowania reputacji marki osobistej

Kto skorzysta na budowaniu silnego autorytetu w swojej branży? To idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy sprzedają swoje produkty lub usługi online. Poznaj 4 skuteczne patenty, jak wyróżnić dwój biznes od konkurencji.

1. Dziel się swoją wiedzą

Możesz chwalić się referencjami, ale istnieją też bardziej subtelne sposoby zademonstrowania swojej wiedzy i umiejętności. Przekształć je w porady, ujawnij branżowe tajemnice, obal mity lub zajrzyj za kulisy własnego biznesu i branży. Ludzie nieustannie szukają rozwiązań różnych problemów. Natomiast mądrzy eksperci potrafią się z nimi umiejętnie dzielić swoim doświadczeniem i wiedzą. Prowadź branżowy lub firmowy blog swojej marki. Nie zapominaj o byciu widocznym w social mediach - najlepiej w tych, z których korzystają Twoi potencjalni klienci.

2. Bierz udział w wydarzeniach branżowych

Chcąc stać się ekspertem w swojej dziedzinie, absolutnie niezbędne jest bywanie na branżowych imprezach takich jak konferencje, sympozja, targi czy szkolenia. Bycie prelegentem i uczestnictwo w tego typu wydarzeniach biznesowych to świetne miejsce, by zaprezentować swoją wiedzę i jeden z najskuteczniejszych sposobów pozycjonowania się jako ekspert. Podczas wydarzeń branżowych znajdujesz się wśród osób żywo zainteresowanych daną tematyką. Coraz więcej tego typu konferencji biznesowych odbywa się online, dzięki temu możesz zostać gościnnym mówcą bez konieczności podróżowania w zaciszu własnego domu. Reklama tego typu wydarzenia, w której zostaniesz wymieniony jako prelegent, sprawia, że dodatkowo promujesz swoje nazwisko w mediach.

3. Współpracuj z mediami lokalnymi i ogólnopolskimi

Dobre relacje z przedstawicielami mediów - branżowych, lokalnych i ogólnopolskich sprawiają, że zyskujesz możliwość wypowiadania się na ważne w wybranej niszy tematy. W wywiadach, artykułach gościnnych i sponsorowanych w mediach, na portalach i w social mediach warto odpowiadać na potencjalne pytania, jakie pojawiają się w głowach twojej społeczności. Tego typu działania wzmocnią autorytet w roli eksperta i zbudują zaufanie. Dzielenie się swoją wiedzą na w magazynach i na portalach branżowych to prosty sposób na pozycjonowanie się jako ekspert w swojej niszy.

4. Bierz udział w branżowych plebiscytach

Przedsiębiorcy pochodzą z różnych środowisk. Świetnym sposobem, by zaprezentować się w roli eksperta, ale też pokazać wśród innych autorytetów z różnych dziedzin, jest udział w konkursach, plebiscytach i rankingach przedsiębiorców.

- "Ranking Inspirujących Kobiet w Biznesie i Ranking Inspirujących Biznesmenów to nasze propozycje dla przedstawicieli świata biznesu. Na łamach naszego portalu biznesowego oraz w rankingach przedsiębiorców chcemy prezentować ludzi biznesu, wyróżniających się na tle konkurencji. Dajemy możliwość pokazania się przedsiębiorcom i przedsiębiorczyniom, którzy osiągają sukcesy w prowadzeniu biznesu, mają nowatorskie podejście do biznesu, działają w innowacyjny sposób, wdrażają nowe wartości i renomę, a dzięki temu ich firmy nabierają rozpędu. To niezwykła możliwość prezentacji przedsiębiorców i fenomenalny sposób budowania rozpoznawalności marki osobistej" - podkreśla Renata Zielezińska – redaktor prowadząca portal biznesowy PolecanyBiznes.pl i pomysłodawczyni wyżej wymienionych rankingów.

Zgłoś swój udział w Rankingu Przedsiębiorców!

Pozycjonowanie się jako ekspert w swojej branży wymaga nieustannego wysiłku. Wykorzystaj swoją wiedzę i doświadczenie, by zdobyć zaufanie, zbudować społeczność wokół marki, zyskać rozpoznawalność i budować biznes. Nie zapominaj o oferowaniu najwyższej jakości produktów lub usług i wartości, którą zaskoczysz odbiorców. Bycie ekspertem, wcale nie musi być skomplikowane. Ważne, aby było autentyczne i spójne z Tobą. Pamiętaj, że ludzie kupują od osób i firm, którym ufają. Wykorzystaj powyższe strategie, by zbudować fundament, który wzmocni Twoją pozycję w branży. Nie bój się działać nieszablonowo i korzystaj z wyjątkowych okazji, by zaprezentować swój biznes. Już teraz zgłoś swój udział w Rankingu Inspirujących Kobiet Biznesu lub Rankingu Inspirujących Biznesmenów.

Materiały prasowe

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.