Komunikaty PR

Jak zwiększyć zyski dzięki automatyzacji zarządzania projektami?

2020-06-30  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Cupriak
Qalcwise.com

Marynarska 15
02-654 Warszawa
agata.cupriak|qalcwise.com| |agata.cupriak|qalcwise.com
22 360 40 72
www.qalcwise.com
Do pobrania Info pras ( 0.08 MB )

Zarządzanie zespołami, projektami i zadaniami w dobie pandemii jest ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody i narzędzia są niewystarczające, brakuje kontroli, a komunikacja pozostawia wiele do życzenia. Jak zatem zapewnić sprawne zarządzanie projektami i zwiększyć ich rentowność?

 

Podczas lockdownu wiele firm straciło możliwość nadzoru pracowników i obawiało się, że deklarowany czas spędzany na projektach nie odzwierciedla rzeczywistego. Problemem były (i są) także błędy w zestawieniach czy raportach, praktycznie niemożliwe do zweryfikowania w systemie pracy zdalnej. Trudności pojawiły się więc nie jedynie, w rozliczaniu aktualnych projektów czy nadgodzin, ale i planowaniu nowych prac. To rodzi wiele nieporozumień zarówno na linii pracodawca-pracownik, jak i firma-klient. A także uniemożliwia kontrolę marż, czy rzeczywistą ocenę rentowności projektów. 

 

Przełącz się na aplikacje 

 

Najbardziej popularnym narzędziem do rejestracji czasu pracy są arkusze kalkulacyjne, niestety nie nadają się one do sprawnej pracy grupowej, a ponadto są podatne na błędy (np. nadpisywanie danych) i nadużycia. W niektórych firmach funkcjonują nawet papierowe formularze i grafiki, które okazały się bezużyteczne w momencie przejścia w tryb pracy zdalnej z powodu zagrożenia koronawirusem. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą online’owe narzędzia, doskonale pełniące funkcje systemów rejestrujących czas pracy (tzw. Timesheet). Co więcej pozwalają one optymalizować obłożenie na projektach, lepiej planować koszty przyszłych projektów, a tym samym oszczędzać pieniądze.  

 

Pozostaje więc pytanie, jak wybrać najlepsze rozwiązanie? Na rynku można znaleźć wiele programów, jednak większość z nich oferuje gotowe, sztywne moduły. Doskonałą alternatywą są aplikacje biznesowe na platformie Qalcwise, które zapewniają pełną customizację. To jedyne rozwiązanie, które pozwala w 100% dopasować narzędzie do procesu, a nie na odwrót. A do tego bazuje na znanych z arkuszy formułach i logice sprawiając, że jego obsługa jest wyjątkowo prosta. 

 

Jak to działa? Pracownicy logują się z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie, wygodnie raportują wykonane prace, a pracodawca może bezpośrednio śledzić obecność i rezultaty. Ryzyko błędów jest znacznie mniejsze, ponieważ aplikacje kontrolują poprawność wprowadzanych informacji i umożliwiają wygenerowanie raportu w dowolnym momencie. Nie musisz więc czekać, aż pracownik prześle Ci plik mailem, aby odkryć, że jego moce nie są w pełni wykorzystane lub przeciwnie, jest przeciążony. System automatycznie synchronizuje liczbę godzin pozostałą w projekcie między wszystkimi jego uczestnikami. Dzięki raportom na żądanie, pokazującym dane w czasie rzeczywistym (i w dowolnym widoku), firma może na bieżąco zarządzać obłożeniem, przesuwać pracowników do innych projektów, monitorować poziom marży i optymalizować koszty. Narzędzie ułatwia ustalanie harmonogramów i przydzielania zasobów, a także bardziej precyzyjną wycenę prac. Dzięki dokładnym danym pracownicy są pewni, że otrzymają właściwej wysokości wynagrodzenie, a klienci, że płacą za faktycznie wykonaną pracę.  

 

Korzyści z automatyzacji 

 

Automatyzacja zarządzania projektami pozwala skrócić o 90% czas potrzebny na tworzenie grafików i przydzielanie pracy, ale też rozliczanie czasu pracy i naliczanie wynagrodzeń. Firmy mogą również zaoszczędzić (nawet 60%) na wynagrodzeniach za nadgodziny. Aplikacje zwiększają również produktywność i satysfakcję z pracy, dzięki lepszemu zarządzaniu, sprawnej komunikacji i eliminacji nieporozumień. 

 

Aplikacje Qalcwise stwarzają więcej możliwości niż popularne narzędzia i są dużo prostsze w użyciu. Pozwalają szybko i wygodnie zarządzać wieloma projektami i zadaniami w jednym miejscu. Dzięki graficznej wizualizacji procesu (workflow) umożliwiają wygodne śledzenie postępów prac. Ponadto usprawniają komunikację, pracę grupową, minimalizując ryzyko opóźnień i błędów. 

 

Firmy, które decydują się na korzystanie z aplikacji są często zaskoczone, jak nierentownie do tej pory prowadziły projekty – mówi Sylwia Ciemińska, Manager of Sales w Qalcwise.com. – Często okazuje się, że pracownicy mnóstwo czasu spędzają na zadaniach administracyjnych lub nieproduktywnych, które można zautomatyzować, a pracowników oddelegować do pilniejszych zadań. 

 

Dzięki aplikacjom Qalcwise firmy mogą prowadzić nieograniczoną liczbę projektów na swoich zasadach lub tak jak wymaga tego organizacja i struktura. To rozwiązanie sprawdzi się więc w firmach każdej wielkości, zatrudniających zarówno pracowników stacjonarnych, zdalnych, jak i czasowych czy zmianowych. 

 

Więcej o aplikacji: https://qalcwise.com/apps/harmonogramowanie/ 

 ------------------------------------------------------------------------------------------

Qalcwise – Start–up został stworzony w 2014 r. przez Krzysztofa Kowala, Mateusza Bieleckiego i Karola Zienkiewicza. Qalcwise to innowacyjna platforma typu no–code do budowy aplikacji biznesowych przez nie–programistów. Autorska technologia pozwala na tworzenie aplikacji za pomocą formuł arkusza kalkulacyjnego i widgetów. Aplikacje upraszczają i przyspieszają obsługę procesów zarządzanych dotąd ręcznie, na papierze lub w Excelu. Qalcwise minimalizuje ryzyko błędów i nadużyć, zwiększa wydajność zespołów i obniża koszty obsługi administracyjnej. Z aplikacji Qalcwise korzysta już ponad 100 000 pracowników polskich i międzynarodowych firm, m.in: Carrefour, Osram, Schindler, Costa Coffee, Lafarge, Gatta, Medicover. Więcej: www.qalcwise.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ Biuro prasowe
2024-05-16 | 01:00

Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ

W czwartek, 23 maja br. nastąpi oficjalne otwarcie nowego zakładu produkcji nawozów dolistnych foliQ w Aleksandrowie Kujawskim. To kluczowa inwestycja dla Agrii Polska, która
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak
Firma Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
2024-05-13 | 19:23

Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.