Komunikaty PR

Jak zwiększyć zyski dzięki automatyzacji zarządzania projektami?

2020-06-30  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Cupriak
Qalcwise.com

Marynarska 15
02-654 Warszawa
agata.cupriak|qalcwise.com| |agata.cupriak|qalcwise.com
22 360 40 72
www.qalcwise.com
Do pobrania Info pras ( 0.08 MB )

Zarządzanie zespołami, projektami i zadaniami w dobie pandemii jest ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody i narzędzia są niewystarczające, brakuje kontroli, a komunikacja pozostawia wiele do życzenia. Jak zatem zapewnić sprawne zarządzanie projektami i zwiększyć ich rentowność?

 

Podczas lockdownu wiele firm straciło możliwość nadzoru pracowników i obawiało się, że deklarowany czas spędzany na projektach nie odzwierciedla rzeczywistego. Problemem były (i są) także błędy w zestawieniach czy raportach, praktycznie niemożliwe do zweryfikowania w systemie pracy zdalnej. Trudności pojawiły się więc nie jedynie, w rozliczaniu aktualnych projektów czy nadgodzin, ale i planowaniu nowych prac. To rodzi wiele nieporozumień zarówno na linii pracodawca-pracownik, jak i firma-klient. A także uniemożliwia kontrolę marż, czy rzeczywistą ocenę rentowności projektów. 

 

Przełącz się na aplikacje 

 

Najbardziej popularnym narzędziem do rejestracji czasu pracy są arkusze kalkulacyjne, niestety nie nadają się one do sprawnej pracy grupowej, a ponadto są podatne na błędy (np. nadpisywanie danych) i nadużycia. W niektórych firmach funkcjonują nawet papierowe formularze i grafiki, które okazały się bezużyteczne w momencie przejścia w tryb pracy zdalnej z powodu zagrożenia koronawirusem. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą online’owe narzędzia, doskonale pełniące funkcje systemów rejestrujących czas pracy (tzw. Timesheet). Co więcej pozwalają one optymalizować obłożenie na projektach, lepiej planować koszty przyszłych projektów, a tym samym oszczędzać pieniądze.  

 

Pozostaje więc pytanie, jak wybrać najlepsze rozwiązanie? Na rynku można znaleźć wiele programów, jednak większość z nich oferuje gotowe, sztywne moduły. Doskonałą alternatywą są aplikacje biznesowe na platformie Qalcwise, które zapewniają pełną customizację. To jedyne rozwiązanie, które pozwala w 100% dopasować narzędzie do procesu, a nie na odwrót. A do tego bazuje na znanych z arkuszy formułach i logice sprawiając, że jego obsługa jest wyjątkowo prosta. 

 

Jak to działa? Pracownicy logują się z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie, wygodnie raportują wykonane prace, a pracodawca może bezpośrednio śledzić obecność i rezultaty. Ryzyko błędów jest znacznie mniejsze, ponieważ aplikacje kontrolują poprawność wprowadzanych informacji i umożliwiają wygenerowanie raportu w dowolnym momencie. Nie musisz więc czekać, aż pracownik prześle Ci plik mailem, aby odkryć, że jego moce nie są w pełni wykorzystane lub przeciwnie, jest przeciążony. System automatycznie synchronizuje liczbę godzin pozostałą w projekcie między wszystkimi jego uczestnikami. Dzięki raportom na żądanie, pokazującym dane w czasie rzeczywistym (i w dowolnym widoku), firma może na bieżąco zarządzać obłożeniem, przesuwać pracowników do innych projektów, monitorować poziom marży i optymalizować koszty. Narzędzie ułatwia ustalanie harmonogramów i przydzielania zasobów, a także bardziej precyzyjną wycenę prac. Dzięki dokładnym danym pracownicy są pewni, że otrzymają właściwej wysokości wynagrodzenie, a klienci, że płacą za faktycznie wykonaną pracę.  

 

Korzyści z automatyzacji 

 

Automatyzacja zarządzania projektami pozwala skrócić o 90% czas potrzebny na tworzenie grafików i przydzielanie pracy, ale też rozliczanie czasu pracy i naliczanie wynagrodzeń. Firmy mogą również zaoszczędzić (nawet 60%) na wynagrodzeniach za nadgodziny. Aplikacje zwiększają również produktywność i satysfakcję z pracy, dzięki lepszemu zarządzaniu, sprawnej komunikacji i eliminacji nieporozumień. 

 

Aplikacje Qalcwise stwarzają więcej możliwości niż popularne narzędzia i są dużo prostsze w użyciu. Pozwalają szybko i wygodnie zarządzać wieloma projektami i zadaniami w jednym miejscu. Dzięki graficznej wizualizacji procesu (workflow) umożliwiają wygodne śledzenie postępów prac. Ponadto usprawniają komunikację, pracę grupową, minimalizując ryzyko opóźnień i błędów. 

 

Firmy, które decydują się na korzystanie z aplikacji są często zaskoczone, jak nierentownie do tej pory prowadziły projekty – mówi Sylwia Ciemińska, Manager of Sales w Qalcwise.com. – Często okazuje się, że pracownicy mnóstwo czasu spędzają na zadaniach administracyjnych lub nieproduktywnych, które można zautomatyzować, a pracowników oddelegować do pilniejszych zadań. 

 

Dzięki aplikacjom Qalcwise firmy mogą prowadzić nieograniczoną liczbę projektów na swoich zasadach lub tak jak wymaga tego organizacja i struktura. To rozwiązanie sprawdzi się więc w firmach każdej wielkości, zatrudniających zarówno pracowników stacjonarnych, zdalnych, jak i czasowych czy zmianowych. 

 

Więcej o aplikacji: https://qalcwise.com/apps/harmonogramowanie/ 

 ------------------------------------------------------------------------------------------

Qalcwise – Start–up został stworzony w 2014 r. przez Krzysztofa Kowala, Mateusza Bieleckiego i Karola Zienkiewicza. Qalcwise to innowacyjna platforma typu no–code do budowy aplikacji biznesowych przez nie–programistów. Autorska technologia pozwala na tworzenie aplikacji za pomocą formuł arkusza kalkulacyjnego i widgetów. Aplikacje upraszczają i przyspieszają obsługę procesów zarządzanych dotąd ręcznie, na papierze lub w Excelu. Qalcwise minimalizuje ryzyko błędów i nadużyć, zwiększa wydajność zespołów i obniża koszty obsługi administracyjnej. Z aplikacji Qalcwise korzysta już ponad 100 000 pracowników polskich i międzynarodowych firm, m.in: Carrefour, Osram, Schindler, Costa Coffee, Lafarge, Gatta, Medicover. Więcej: www.qalcwise.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Powracające networkingi Biuro prasowe
2020-07-14 | 12:00

Powracające networkingi

Pandemia koronawirusa i ogłoszenie przez rząd lockdownu spowodowało przeniesie się wszystkich zajęć do domu. Nasze mieszkania stały się nagle biurami, restauracjami, szkołami i
Firma Boris Winkelmann nowym prezesem zarządu i dyrektorem generalnym GeoPost / DPDg
2020-07-14 | 11:20

Boris Winkelmann nowym prezesem zarządu i dyrektorem generalnym GeoPost / DPDg

25 czerwca 2020 r. Boris Winkelmann został powołany na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Geopost / DPDgroup. Zastąpił tym samym przechodzącego na emeryturę Paula-Marie
Firma Konflikt w zespole – katastrofa czy szansa?
2020-07-14 | 01:00

Konflikt w zespole – katastrofa czy szansa?

Konflikt w zespole – katastrofa czy szansa? Gdy w zespole wybucha konflikt, oznacza to wyzwanie zarówno dla pracowników, jak i dla szefa. Co wtedy robić? Przeczekać, czy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska w ogonie Europy pod względem leczenia alergii – z 12 mln osób chorych odczula się tylko 20 proc. Brak leczenia zwiększa ryzyko zachorowania na COVID-19

Alergia to problem 12 mln Polaków. Przyczyną jej rozwoju są alergeny znajdujące się w pyłkach drzew, traw, zbóż, chwastów, odchodach roztoczy kurzu domowego czy w sierści i naskórku zwierząt domowych. Najczęstsze objawy choroby to katar, zatkany nos, zaczerwienienie spojówek, swędzenie oczu czy suchy kaszel. Alergia to nie tylko choroba dokuczliwa, ale i groźna. Nierozpoznana albo nieleczona prawidłowo może prowadzić do rozwoju astmy oskrzelowej. Dlatego lekarze podkreślają, że kluczowa jest szybka diagnoza i leczenie, które zwłaszcza teraz – w czasie pandemii SARS-CoV-2 – może zapobiec wniknięciu wirusa do organizmu przez błony śluzowe.

 

Prawo

Przedsiębiorcy liczą na progospodarcze inicjatywy prezydenta. Oczekują też jasnych standardów stanowienia prawa

Organizacje zrzeszające przedsiębiorców apelują do prezydenta o jasne określenie kryteriów, które musi spełniać ustawa dotycząca spraw gospodarczych, by zyskać jego podpis. Postulują, żeby każda tego typu zmiana prawa była poprzedzona konsultacjami ze stronami dialogu społecznego i przedstawicielami przedsiębiorców, zapewniała odpowiednio długie vacatio legis, a te dotyczące zwiększania obciążeń podatkowych wymagały 3/5 większości sejmowej. – Prezydent nie wpływa bezpośrednio na gospodarkę i przedsiębiorczość, ale może być otwarty na głosy środowiska przedsiębiorców – uważa główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

E-commerce

Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej rzeczywistości

Narzędzia oparte na rozszerzonej rzeczywistości, które umożliwiają wirtualne przymierzenie produktu przed zakupem w sieci, mogą zminimalizować liczbę zwrotów. – Według niemieckiego zrzeszenia branży internetowej Bitkom co ósmy zakup w internecie jest zwracany do sklepu, co zwiększa koszty poniesione przez sprzedawców – tłumaczy Beata Badzyńska z Sensi Labs, firmy, która stworzyła aplikację Glasses Click & Fit pozwalającą wirtualnie dopasować okulary. Innowacyjne rozwiązanie nie nakłada oprawek na zdjęcie, ale tworzy realny model 3D twarzy, dzięki czemu klient może w telefonie przejrzeć się jak w lusterku. Aplikacja działa na platformie iOS oraz, co było dotąd niespotykane, na Androidzie.

Bankowość

Pandemia może zwiększyć popyt na doradztwo finansowe. Polacy będą szukać sposobów na pomnożenie gotówki

Strach przed koronawirusem i kryzysem w połączeniu z bardzo niskim oprocentowaniem lokat sprawiły, że tylko w marcu i kwietniu Polacy wypłacili z banków rekordową kwotę 46 mld zł, a więcej osób trzyma swoje oszczędności w gotówce.  – Trzymanie pieniędzy w  skarpecie nie jest dobrym zabezpieczeniem na 2020 rok. Podstawą tego zabezpieczenia jest dbałość o finanse osobiste – mówi prezes Fundacji EFPA Polska, Mariola Szymańska-Koszczyc. Jak podkreśla, w trudnych czasach warto zwrócić się do profesjonalnego doradcy finansowego, który pomoże w podjęciu dobrej decyzji i pomnożeniu gotówki. W Polsce rozwój rynku doradztwa finansowego wciąż jednak utrudniają nieprzystające regulacje i przekonanie klientów, że nie muszą płacić za tego typu usługi.