Jak zwiększyć zyski dzięki automatyzacji zarządzania projektami?
Qalcwise.com
Marynarska 15
02-654 Warszawa
agata.cupriak|qalcwise.com| |agata.cupriak|qalcwise.com
22 360 40 72
www.qalcwise.com
Zarządzanie zespołami, projektami i zadaniami w dobie pandemii jest ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody i narzędzia są niewystarczające, brakuje kontroli, a komunikacja pozostawia wiele do życzenia. Jak zatem zapewnić sprawne zarządzanie projektami i zwiększyć ich rentowność?
Podczas lockdownu wiele firm straciło możliwość nadzoru pracowników i obawiało się, że deklarowany czas spędzany na projektach nie odzwierciedla rzeczywistego. Problemem były (i są) także błędy w zestawieniach czy raportach, praktycznie niemożliwe do zweryfikowania w systemie pracy zdalnej. Trudności pojawiły się więc nie jedynie, w rozliczaniu aktualnych projektów czy nadgodzin, ale i planowaniu nowych prac. To rodzi wiele nieporozumień zarówno na linii pracodawca-pracownik, jak i firma-klient. A także uniemożliwia kontrolę marż, czy rzeczywistą ocenę rentowności projektów.
Przełącz się na aplikacje
Najbardziej popularnym narzędziem do rejestracji czasu pracy są arkusze kalkulacyjne, niestety nie nadają się one do sprawnej pracy grupowej, a ponadto są podatne na błędy (np. nadpisywanie danych) i nadużycia. W niektórych firmach funkcjonują nawet papierowe formularze i grafiki, które okazały się bezużyteczne w momencie przejścia w tryb pracy zdalnej z powodu zagrożenia koronawirusem. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą online’owe narzędzia, doskonale pełniące funkcje systemów rejestrujących czas pracy (tzw. Timesheet). Co więcej pozwalają one optymalizować obłożenie na projektach, lepiej planować koszty przyszłych projektów, a tym samym oszczędzać pieniądze.
Pozostaje więc pytanie, jak wybrać najlepsze rozwiązanie? Na rynku można znaleźć wiele programów, jednak większość z nich oferuje gotowe, sztywne moduły. Doskonałą alternatywą są aplikacje biznesowe na platformie Qalcwise, które zapewniają pełną customizację. To jedyne rozwiązanie, które pozwala w 100% dopasować narzędzie do procesu, a nie na odwrót. A do tego bazuje na znanych z arkuszy formułach i logice sprawiając, że jego obsługa jest wyjątkowo prosta.
Jak to działa? Pracownicy logują się z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie, wygodnie raportują wykonane prace, a pracodawca może bezpośrednio śledzić obecność i rezultaty. Ryzyko błędów jest znacznie mniejsze, ponieważ aplikacje kontrolują poprawność wprowadzanych informacji i umożliwiają wygenerowanie raportu w dowolnym momencie. Nie musisz więc czekać, aż pracownik prześle Ci plik mailem, aby odkryć, że jego moce nie są w pełni wykorzystane lub przeciwnie, jest przeciążony. System automatycznie synchronizuje liczbę godzin pozostałą w projekcie między wszystkimi jego uczestnikami. Dzięki raportom na żądanie, pokazującym dane w czasie rzeczywistym (i w dowolnym widoku), firma może na bieżąco zarządzać obłożeniem, przesuwać pracowników do innych projektów, monitorować poziom marży i optymalizować koszty. Narzędzie ułatwia ustalanie harmonogramów i przydzielania zasobów, a także bardziej precyzyjną wycenę prac. Dzięki dokładnym danym pracownicy są pewni, że otrzymają właściwej wysokości wynagrodzenie, a klienci, że płacą za faktycznie wykonaną pracę.
Korzyści z automatyzacji
Automatyzacja zarządzania projektami pozwala skrócić o 90% czas potrzebny na tworzenie grafików i przydzielanie pracy, ale też rozliczanie czasu pracy i naliczanie wynagrodzeń. Firmy mogą również zaoszczędzić (nawet 60%) na wynagrodzeniach za nadgodziny. Aplikacje zwiększają również produktywność i satysfakcję z pracy, dzięki lepszemu zarządzaniu, sprawnej komunikacji i eliminacji nieporozumień.
Aplikacje Qalcwise stwarzają więcej możliwości niż popularne narzędzia i są dużo prostsze w użyciu. Pozwalają szybko i wygodnie zarządzać wieloma projektami i zadaniami w jednym miejscu. Dzięki graficznej wizualizacji procesu (workflow) umożliwiają wygodne śledzenie postępów prac. Ponadto usprawniają komunikację, pracę grupową, minimalizując ryzyko opóźnień i błędów.
– Firmy, które decydują się na korzystanie z aplikacji są często zaskoczone, jak nierentownie do tej pory prowadziły projekty – mówi Sylwia Ciemińska, Manager of Sales w Qalcwise.com. – Często okazuje się, że pracownicy mnóstwo czasu spędzają na zadaniach administracyjnych lub nieproduktywnych, które można zautomatyzować, a pracowników oddelegować do pilniejszych zadań.
Dzięki aplikacjom Qalcwise firmy mogą prowadzić nieograniczoną liczbę projektów na swoich zasadach lub tak jak wymaga tego organizacja i struktura. To rozwiązanie sprawdzi się więc w firmach każdej wielkości, zatrudniających zarówno pracowników stacjonarnych, zdalnych, jak i czasowych czy zmianowych.
Więcej o aplikacji: https://qalcwise.com/apps/harmonogramowanie/
------------------------------------------------------------------------------------------
Qalcwise – Start–up został stworzony w 2014 r. przez Krzysztofa Kowala, Mateusza Bieleckiego i Karola Zienkiewicza. Qalcwise to innowacyjna platforma typu no–code do budowy aplikacji biznesowych przez nie–programistów. Autorska technologia pozwala na tworzenie aplikacji za pomocą formuł arkusza kalkulacyjnego i widgetów. Aplikacje upraszczają i przyspieszają obsługę procesów zarządzanych dotąd ręcznie, na papierze lub w Excelu. Qalcwise minimalizuje ryzyko błędów i nadużyć, zwiększa wydajność zespołów i obniża koszty obsługi administracyjnej. Z aplikacji Qalcwise korzysta już ponad 100 000 pracowników polskich i międzynarodowych firm, m.in: Carrefour, Osram, Schindler, Costa Coffee, Lafarge, Gatta, Medicover. Więcej: www.qalcwise.com
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.