Komunikaty PR

Jakich liderów potrzebujemy w trudnych czasach?

2023-05-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Dziś osoby zarządzające muszą wykazywać się nie tylko wiedzą, ale również umiejętnościami, które pozwalają skutecznie rozwiązywać problemy.

W sytuacjach kryzysowych potrzebujemy liderów, którzy są gotowi zmierzyć się z każdym wyzwaniem, zażegnać kryzys oraz zapewnić stabilność i rozwój organizacji. Dobry przywódca powinien posiadać kilka kluczowych cech, które pomagają skutecznie zarządzać organizacją.

Otwartość na innowacje

Obecnie zmiany oczekiwań rynku oraz samych pracowników wpływają na powstawanie trendów, które kształtują nowe podejście do zarządzania firmą. Dlatego istotne jest, aby lider posiadał przysłowiową otwartą głowę i nie bał się przekształcania organizacji w celu dostosowania się do współczesnych standardów. Dodajmy do tego analizowanie rynku i przewidywanie trendów, co pozwoli stworzyć elastyczną i innowacyjną organizację. Taka strategia z pewnością zwiększa szansę przetrwania w trudnych czasach. Zawsze powtarzam, że gotowość do wdrażania nowych rozwiązań jest niezwykle kluczowa dla funkcjonowania firmy. Po prostu nie można się na nie zamykać. Rynek w ciągu ostatnich kilku lat dobitnie pokazał, że nawet najbardziej skrupulatne analizowanie i prognozowanie mogą nie wystarczyć. Pandemia, wybuch wojny w Ukrainie, galopująca inflacja - to były dla nas zupełnie nowe zjawiska, na które nie mogliśmy się przygotować. Musieliśmy działać, tu i teraz. - mówi Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Decyzyjność

W odnajdywaniu się w nowych realiach liczy się czas. Szczególnie kiedy przynoszą dla firmy wyzwania. Wtedy ważne jest podejmowanie szybkich oraz trafnych decyzji. To duża odpowiedzialność, która leży po stronie lidera. Przydają się również umiejętności kontrolowania stresu i opanowania emocji. Liderzy muszą potrafić działać w warunkach niepewności i zmienności. Podejmowane przez nich decyzje powinny opierać się na analizach, prognozach i doświadczeniu.

Komunikacja

To podstawa funkcjonowania każdej firmy. Jasna i wyraźna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna stanowi o jej sile i znacznie usprawnia wszystkie zachodzące w niej procesy. Szczególną rolę odgrywa w momencie, w którym firma znajduje się w trudnej sytuacji. W takich momentach liderzy muszą potrafić przekazać swoją wizję i cele w sposób, który będzie zrozumiały dla wszystkich członków zespołu. Dzięki temu będą w stanie skuteczniej koordynować działania kryzysowe.

Empatia

Ta cecha jest niezbędna do właściwego prowadzenia firmy, nie tylko w czasach kryzysu. Pozwala na szersze spojrzenie i zrozumienie perspektywy innych członków zespołu. Liderzy muszą umieć okazywać empatię i podkreślać, że pracownicy zawsze mogą na nich liczyć. Budowanie silnych relacji w firmie oraz wzajemne wspieranie zwiększają lojalność i zaangażowanie każdego z pracowników. Nie wyobrażam sobie innego podejścia do bycia liderem. Budowanie relacji z pracownikami to dla mnie jedna z piękniejszych rzeczy wiążących się z zarządzaniem organizacją. W Maxi Zoo Polska stawiamy je na pierwszym miejscu. Wiemy, że możemy na sobie polegać, a wielu pracowników pozostaje z nami od lat. Tak budują się wspomnienia, a także lojalność do firmy, która wspiera i docenia każde osiągnięcia. Z radością odwiedzam nasze sklepy i rozmawiam z pracownikami. Chcę tym samym podkreślić, że jesteśmy jedną drużyną i tylko wspólnie uda nam się osiągnąć sukces. - dodaje Wojciech Kamiński.

 

Trudne czasy wymagają od liderów wyjątkowych cech. Warto pamiętać, że muszą stale kształtować swoje umiejętności, aby efektywnie radzić sobie z wyzwaniami, jakie przyniesie przyszłość. Dzięki otwartości na drugiego człowieka oraz innowacje można zbudować zespół, który wspólnie zmierzy się z każdą przeciwnością losu.

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 91 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.