Komunikaty PR

Już nie tylko firmy. Te podmioty też wchodzą w OOH

2023-06-30  |  01:00
Biuro prasowe

Coraz więcej jednostek administracji samorządowej, fundacji czy osób indywidualnych decyduje się na wykupienie reklamy zewnętrznej. To pewne zaskoczenie, gdyż dotychczas to głównie przedsiębiorstwa prywatne korzystały z reklamy out of home. Skąd tak duży popyt na reklamę zewnętrzną? Ta staje się coraz bardziej popularna ze względu na swoją skuteczność. Wybrane formaty gwarantują szerokie zasięgi oraz precyzyjne dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Długi okres styku konsumenta z reklamą sprawia, że ta staje się jeszcze bardziej skuteczna. Kto – poza firmami – sięga po OOH?

Rynek OOH w Polsce rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej popularny wśród reklamodawców. Szeroki zakres dostępnych nośników o różnych rozmiarach i formatach pozwala na dotarcie do szerokiej publiczności na ulicach, w centrach handlowych, na przystankach autobusowych, na stacjach benzynowych i innych strategicznych lokalizacjach. Nie dziwi fakt, że coraz więcej podmiotów jest zainteresowanych reklamą zewnętrzną.

Coraz więcej osób indywidualnych kupuje reklamę w outdoorze

Tradycyjnie rynek OOH był głównie wykorzystywany przez duże firmy i agencje reklamowe, ale w ostatnich latach popularność tej formy reklamy zewnętrznej wzrosła również wśród małych przedsiębiorstw oraz osób prywatnych. Jest kilka czynników, które przyczyniły się do wzrostu zainteresowania reklamą OOH przez osoby indywidualne.

Po pierwsze, rozwój technologii i dostępność bardziej ekonomicznych cenowo nośników OOH umożliwiają podmiotom z segmentu MŚP i mikro przedsiębiorstw korzystanie z tej formy reklamy. Po drugie, reklama w outdoorze pozwala na dotarcie do szerokiej publiczności, co jest atrakcyjne dla osób, które chcą promować swoje usługi lub produkty w skali lokalnej.

 - Dostępność różnych rodzajów nośników OOH, takich jak billboardy, ekrany LED, reklamy na pojazdach czy na przystankach autobusowych, daje możliwość dopasowania formy reklamy do konkretnych potrzeb i budżetu osób indywidualnych - wyjaśnia Sylwia Krysik z OOH.pl.  

Jednak przed zdecydowaniem się na reklamę OOH ważne jest zdefiniowanie celów reklamowych, docelowej grupy odbiorców oraz dobranie odpowiedniej lokalizacji i czasu ekspozycji reklamy. Warto również skonsultować się z firmą zajmującą się reklamą zewnętrzną, która może udzielić profesjonalnej porady i pomóc w realizacji kampanii OOH.

Kampanie regionalne to nie ograniczenie, a precyzja

A takiej precyzji, jak reklama zewnętrzna nie zagwarantuje żaden inny format reklamowy. Jest to szczególnie ważne przy kampaniach regionalnych, na które najczęściej decydują się mali przedsiębiorcy – zdefiniowanie profilu odbiorcy pozwoli na skuteczne rozmieszczenie nośników dokładnie tam, gdzie akurat się on znajduje. Dzięki temu, przy stosunkowo niskim budżecie, osiągamy skuteczną kampanię reklamową.

Po kampanie regionalne chętnie sięgają wszelkiego rodzaju jednostki administracji samorządowej, które działają w określonym obszarze. Ich kampanie, najczęściej o charakterze informacyjnym, muszą trafić do ściśle określonych osób, zamieszkujących dany region – i znowu na pomoc przychodzi reklama zewnętrzna. Ciekawe formaty, usytuowanie w najbardziej ruchliwych lokalizacjach, daje gwarancję dotarcia do większości mieszkańców. Tak szerokiego zasięgu w regionie nie zapewnią inne lokalne media. Kampanie społeczne i kulturalne w OOH.

Coraz częściej po reklamę w OOH sięgają jednostki, które organizują kampanie społeczne i kulturalne. Reklama OOH pozwala dotrzeć do szerokiej publiczności na ulicach, w centrach handlowych i innych przestrzeniach publicznych, zwiększając świadomość społeczną na temat danych misji i inicjatyw. Wykorzystując różne rodzaje nośników OOH, takie jak billboardy, billdoory czy reklamy na pojazdach, różne jednostki mogą skutecznie przekazywać swoje przesłanie i zachęcać do wsparcia ich działań.

- Reklama OOH może być wykorzystana do promocji konkretnych projektów, zbiórek pieniędzy, kampanii społecznych, wydarzeń charytatywnych i innych inicjatyw. Różne jednostki często podejmują współpracę z firmami, takimi jak nasza, aby zaplanować i wdrożyć skuteczną kampanię. Dzięki profesjonalnej pomocy mogą wybrać odpowiednie lokalizacje nośników, dobrze dopasować przekaz reklamowy do swojej grupy docelowej i zoptymalizować efektywność swojej kampanii – Sylwia Krysik z OOH.pl. 

Reklama OOH jest więc ważnym narzędziem, pozwalającym na zwiększenie widoczności działań, pozyskanie wsparcia społecznego i promowanie swoich celów społecznych lub charytatywnych. Po promocje w OOH sięgają także urzędy. Kampanie stają się coraz bardziej dostępne i lepiej zauważalne przez odbiorców - stąd ich rosnąca popularność.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.