Kamery, skanery i monitorowanie przesyłek. Bezpieczeństwo paczek w GLS
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Milionowe inwestycje w bezpieczeństwo paczek. Tak w GLS Poland dbają o to, by przesyłka trafiła w stanie nienaruszonym od nadawcy do odbiorcy. Cały proces już wspomagają nowoczesne systemy monitoringu i skanowania. Kolejne rozwiązania zostaną wdrożone w tym roku.
Prawie 900 mln – tyle wyniosła liczba przesyłek na polskim rynku w 2022 roku. To ponad 15 proc. więcej niż w 2021 roku. Dziś przesyłki kurierskie stanowią 66,8 proc. całego rynku pocztowego, nic więc dziwnego, że firmy kurierskie wzmacniają bezpieczeństwo paczek*. GLS Poland, jedna z największych firm w tej branży, tylko w ubiegłym roku zainwestowała 9 mln zł w nowoczesne systemy pozwalające na bieżąco śledzić przesyłki. Kolejne inwestycje planuje w tym roku.
– Nadzór nad paczką rozpoczynamy od chwili, gdy trafia ona do naszej sieci od nadawcy, aż do momentu dostarczenia jej do odbiorcy. Przesyłka na każdym etapie jest monitorowana, a nad jej bezpieczeństwem czuwają zarówno nowoczesne systemy, jak i zespoły pracowników w oddziałach oraz kurierzy – mówi Łukasz Naskręt, senior quality and security manager w GLS Poland.
Nadzór nad paczką - od nadawcy do odbiorcy
Pełną kontrolę nad przesyłkami GLS umożliwiają tak zaawansowane narzędzia jak np. skanery zintegrowane z cyfrowym systemem monitoringu video, pozwalające na bezpośredni tracking drogi paczki przez magazyn na podstawie numeru przesyłki. W 50 lokalizacjach firmy znajduje się ok. 3500 cyfrowych kamer, które śledzą drogę paczki od momentu jej pojawienia się na terenie filii aż do wyjazdu z niej. – Kamery zamontowane są na całej długości taśmociągów i przy boksach kurierskich. Wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo przesyłek i mieć kontrolę nad tym, aby dojechały do naszych adresatów na czas i we właściwym stanie – podkreśla Łukasz Naskręt. Jak zaznacza, system bezpieczeństwa pozwala na wyszukanie w monitoringu każdej paczki: - Numery paczek powiązane są z kamerami, co oznacza, że w razie potrzeby możemy prześledzić drogę paczki i dowiedzieć się, np. na jakim etapie coś się z nią stało.
Co ważne, monitoring paczek pozwala również obserwować proces logistyczny w czasie rzeczywistym, np. dla celów szkoleniowych.
Dodatkowym zabezpieczeniem na terenie oddziałów są również systemy kontroli dostępu do budynków GLS, co minimalizuje ryzyko, że osoba postronna wejdzie na teren filii.
– Jesteśmy na etapie dostosowywania naszych obiektów do wymagań TAPA FSR, potwierdzających spełnienie najwyższych kryteriów bezpieczeństwa towarów w trakcie magazynowania. W tym celu inwestujemy w kolejne uznane na rynku systemy bezpieczeństwa oraz analizujemy możliwości wdrożenia kolejnych nowoczesnych rozwiązań skrojonych pod potrzeby GLS. Wzmacniamy w ten sposób bezpieczeństwo naszych pracowników i paczek. To element konieczny w związku ze stale rosnącymi wolumenami przesyłek obsługiwanych przez GLS – mówi Łukasz Naskręt.
Kurier „pod kontrolą”
Dla bezpieczeństwa przesyłek niezwykle istotne są także czynności po stronie kurierów. Dlatego podczas wdrożenia do pracy dla GLS kurierzy dowiadują się, jak dbać o przesyłki i przykładać uwagę do tego, by dotarły one bezpiecznie do odbiorcy. – To mogą być tak prozaiczne czynności, jak sposób układania paczek, czy załadowania auta zgodnie z kolejnością punktów na trasie. To bardzo ważny element, który zapewnia kurierom efektywniejszą pracę, a klientom pewność, że otrzymają swoją paczkę w stanie nienaruszonym – mówi Łukasz Naskręt.
GLS dba również, by partnerzy transportowi zatrudniający kurierów, wyposażali pojazdy w systemy zwiększające bezpieczeństwo paczek. To m.in. specjalne zamki do drzwi bocznych w busach czy systemy keyless automatycznie ryglujące zamki po odejściu kuriera od auta. Pojazdy, którymi transportowane są przesyłki GLS, posiadają również kamery umożliwiające kurierom bezpieczne cofanie.
– Dbamy zarówno o bezpieczeństwo naszych przesyłek, jak i o ludzi. Busy z logo GLS parkują często w gęsto zabudowanym terenie, dlatego zależy nam, by kurierzy mieli pełny komfort jazdy. Systemy kamer to właśnie im umożliwiają – podkreśla Łukasz Naskręt.
Dziś dla partnerów transportowych GLS Poland pracuje ponad 2 tys. kurierów w całej Polsce. Codziennie dostarczają paczki do rąk tysięcy odbiorców i dowożą przesyłki oraz odbierają je z ponad 6 tys. punktów Szybkiej Paczki w całym kraju. Wysokie standardy bezpieczeństwa paczek obowiązują w całej Grupie GLS, do której należy GLS Poland. W latach 2022/2023 kurierzy dostarczyli 862 mln paczek z logiem GLS do 230 tys. klientów w ponad 40 krajach w Europie, USA i Kanadzie.
* Za: raport UKE „Raport o stanie rynku pocztowego w 2022 roku”

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.