Komunikaty PR

Kamery, skanery i monitorowanie przesyłek. Bezpieczeństwo paczek w GLS

2024-06-18  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Milionowe inwestycje w bezpieczeństwo paczek. Tak w GLS Poland dbają o to, by przesyłka trafiła w stanie nienaruszonym od nadawcy do odbiorcy. Cały proces już wspomagają nowoczesne systemy monitoringu i skanowania. Kolejne rozwiązania zostaną wdrożone w tym roku.

Prawie 900 mln – tyle wyniosła liczba przesyłek na polskim rynku w 2022 roku. To ponad 15 proc. więcej niż w 2021 roku. Dziś przesyłki kurierskie stanowią 66,8 proc. całego rynku pocztowego, nic więc dziwnego, że firmy kurierskie wzmacniają bezpieczeństwo paczek*. GLS Poland, jedna z największych firm w tej branży, tylko w ubiegłym roku zainwestowała 9 mln zł w nowoczesne systemy pozwalające na bieżąco śledzić przesyłki. Kolejne inwestycje planuje w tym roku.

Nadzór nad paczką rozpoczynamy od chwili, gdy trafia ona do naszej sieci od nadawcy, aż do momentu dostarczenia jej do odbiorcy. Przesyłka na każdym etapie jest monitorowana, a nad jej bezpieczeństwem czuwają zarówno nowoczesne systemy, jak i zespoły pracowników w oddziałach oraz kurierzy – mówi Łukasz Naskręt, senior quality and security manager w GLS Poland.

Nadzór nad paczką - od nadawcy do odbiorcy

Pełną kontrolę nad przesyłkami GLS umożliwiają tak zaawansowane narzędzia jak np. skanery zintegrowane z cyfrowym systemem monitoringu video, pozwalające na bezpośredni tracking drogi paczki przez magazyn na podstawie numeru przesyłki. W 50 lokalizacjach firmy znajduje się ok. 3500 cyfrowych kamer, które śledzą drogę paczki od momentu jej pojawienia się na terenie filii aż do wyjazdu z niej. – Kamery zamontowane są na całej długości taśmociągów i przy boksach kurierskich. Wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo przesyłek i mieć kontrolę nad tym, aby dojechały do naszych adresatów na czas i we właściwym stanie – podkreśla Łukasz Naskręt. Jak zaznacza, system bezpieczeństwa pozwala na wyszukanie w monitoringu każdej paczki: - Numery paczek powiązane są z kamerami, co oznacza, że w razie potrzeby możemy prześledzić drogę paczki i dowiedzieć się, np. na jakim etapie coś się z nią stało.

Co ważne, monitoring paczek pozwala również obserwować proces logistyczny w czasie rzeczywistym, np. dla celów szkoleniowych.

Dodatkowym zabezpieczeniem na terenie oddziałów są również systemy kontroli dostępu do budynków GLS, co minimalizuje ryzyko, że osoba postronna wejdzie na teren filii.

Jesteśmy na etapie dostosowywania naszych obiektów do wymagań TAPA FSR, potwierdzających spełnienie najwyższych kryteriów bezpieczeństwa towarów w trakcie magazynowania. W tym celu inwestujemy w kolejne uznane na rynku systemy bezpieczeństwa oraz analizujemy możliwości wdrożenia kolejnych nowoczesnych rozwiązań skrojonych pod potrzeby GLS. Wzmacniamy w ten sposób bezpieczeństwo naszych pracowników i paczek. To element konieczny w związku ze stale rosnącymi wolumenami przesyłek obsługiwanych przez GLS – mówi Łukasz Naskręt.

Kurier „pod kontrolą”

Dla bezpieczeństwa przesyłek niezwykle istotne są także czynności po stronie kurierów. Dlatego podczas wdrożenia do pracy dla GLS kurierzy dowiadują się, jak dbać o przesyłki i przykładać uwagę do tego, by dotarły one bezpiecznie do odbiorcy. – To mogą być tak prozaiczne czynności, jak sposób układania paczek, czy załadowania auta zgodnie z kolejnością punktów na trasie. To bardzo ważny element, który zapewnia kurierom efektywniejszą pracę, a klientom pewność, że otrzymają swoją paczkę w stanie nienaruszonym – mówi Łukasz Naskręt.

GLS dba również, by partnerzy transportowi zatrudniający kurierów, wyposażali pojazdy w systemy zwiększające bezpieczeństwo paczek. To m.in. specjalne zamki do drzwi bocznych w busach czy systemy keyless automatycznie ryglujące zamki po odejściu kuriera od auta. Pojazdy, którymi transportowane są przesyłki GLS, posiadają również kamery umożliwiające kurierom bezpieczne cofanie.

Dbamy zarówno o bezpieczeństwo naszych przesyłek, jak i o ludzi. Busy z logo GLS parkują często w gęsto zabudowanym terenie, dlatego zależy nam, by kurierzy mieli pełny komfort jazdy. Systemy kamer to właśnie im umożliwiają – podkreśla Łukasz Naskręt.

Dziś dla partnerów transportowych GLS Poland pracuje ponad 2 tys. kurierów w całej Polsce. Codziennie dostarczają paczki do rąk tysięcy odbiorców i dowożą przesyłki oraz odbierają je z ponad 6 tys. punktów Szybkiej Paczki w całym kraju. Wysokie standardy bezpieczeństwa paczek obowiązują w całej Grupie GLS, do której należy GLS Poland. W latach 2022/2023 kurierzy dostarczyli 862 mln paczek z logiem GLS do 230 tys. klientów w ponad 40 krajach w Europie, USA i Kanadzie.

* Za: raport UKE „Raport o stanie rynku pocztowego w 2022 roku”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.