Komunikaty PR

Kampanie świąteczne - jak promować się podczas różnorodnych okazji?

2024-03-28  |  01:00
Biuro prasowe

Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc… jest wiele okazji do tego, by promować nasze produkty i usługi przy okazji popularnych świąt. I choć wiele firm w tym celu korzysta z reklamy online – to właśnie outdoor cieszy się coraz większą popularnością. Dlaczego? Reklamy te trudne pominąć, mają ciekawy przekaz i są dostępne 24 godziny na dobę. 

Wielkość globalnego rynku reklamy zewnętrznej oszacowano na 46 953,64 mln dolarów w 2024 r. i oczekuje się, że w okresie prognozy będzie on rósł w tempie wynoszącym 4,51%, osiągając 61174,89 mln dolarów do 2031 r[1]. Reklama zewnętrzna to forma reklamy skupiająca się na dotarciu do konsumentów w miejscach publicznych. To masowe medium rynkowe służące do rozpowszechniania informacji o marce i jej działaniach. Dlaczego firmy tak chętnie inwestują w reklamę zewnętrzną? Ma ona ogromny potencjał, zasięgi i dotarcie.

Reklama zewnętrzna przy okazji świąt

Coraz więcej firm decyduje się na wykupienie reklamy zewnętrznej przy okazji różnych świąt. I tak począwszy od stycznia firmy kupują powierzchnie, by promować produkty i usługi z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zaraz potem są Walentynki, a niecały miesiąc później Dzień Kobiet oraz Dzień Mężczyzn.

Z jakiej form reklamy outdoorowej najchętniej korzystają firmy? Część z nich wybiera billboardy przy ruchliwych ulicach lub w miastach. Te firmy są szczególnie popularne w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych. Przy okazji mniejszych uroczystości częściej są widoczne billdoory, streatboardy, dual frame czy opcja outdoor plus SMS. Nie zapominajmy również o reklamie tranzytowej w środkach komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Skuteczność reklamy zewnętrznej polega na możliwości dotarcia do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców przy jednoczesnym tworzeniu trwałych wrażeń.

 – Reklamy OOH pomagają sprzedawać. Istotny jest ich przekaz. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest strategiczne rozmieszczenie reklamy w outdoorze. Umieszczanie reklam w pobliżu centrów handlowych i obszarów o dużym natężeniu ruchu lub w ich obrębie gwarantuje, że Twój przekaz dotrze do kupujących wtedy, gdy są oni najbardziej skłonni do dokonania zakupu – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.  

Ekspert radzi, by już pod koniec roku zdefiniować, przy okazji jakich świąt chcemy inwestować w reklamę outdoorową. Posiadanie strategii działań pomoże nam nie tylko zaplanować budżet, ale także będziemy mieć pewność, że otrzymamy nośniki w dobrych lokalizacjach.

A czym należy pamiętać przed zaplanowaniem kampanii OOH?

Oto kilka podpunktów:

  • Cel kampanii: Określ klarownie, jaki jest główny cel kampanii OOH. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, promować konkretny produkt lub usługę, generować ruch w sklepie czy może zwiększyć sprzedaż?
  • Grupa docelowa: Zdefiniuj swoją grupę docelową. Kto jest Twoim potencjalnym klientem? Jakie są jego preferencje, zwyczaje zakupowe oraz gdzie spędza czas na co dzień?
  • Lokalizacja: Wybierz odpowiednie lokalizacje dla swoich reklam, uwzględniając nawyki i trasę podróży Twojej grupy docelowej. Starannie przemyśl, gdzie znajdują się punkty o dużym natężeniu ruchu, centra handlowe, place czy inne strategiczne lokalizacje.
  • Budżet: Określ dostępny budżet na kampanię OOH i rozważ, jak najlepiej go wykorzystać. Czy skupić się na jednej dużej reklamie czy też rozłożyć budżet na wiele mniejszych nośników?
  • Format reklamy: Wybierz odpowiedni format reklamy, który najlepiej pasuje do Twojego przekazu i celów kampanii. Czy lepiej będzie skorzystać z billboardu, baneru, reklamy w środkach komunikacji miejskiej, czy może innych kreatywnych form reklamy?
  • Czas trwania kampanii: Określ czas trwania kampanii, uwzględniając sezonowość, trendy zakupowe oraz okresy szczególnie istotne dla Twojej marki lub produktu.
  • Zgodność z regulacjami: Upewnij się, że Twoja kampania OOH jest zgodna z lokalnymi regulacjami i przepisami dotyczącymi reklamy zewnętrznej.
  • Zintegrowana strategia: Rozważ zintegrowanie kampanii OOH z innymi działaniami marketingowymi, takimi jak reklamy online, promocje w sklepach czy działania PR, aby zwiększyć skuteczność przekazu i osiągnąć spójność komunikacyjną.

 


[1] Raport "Outdoor Advertising Market Size 2024"

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.