Kampanie świąteczne - jak promować się podczas różnorodnych okazji?
Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc… jest wiele okazji do tego, by promować nasze produkty i usługi przy okazji popularnych świąt. I choć wiele firm w tym celu korzysta z reklamy online – to właśnie outdoor cieszy się coraz większą popularnością. Dlaczego? Reklamy te trudne pominąć, mają ciekawy przekaz i są dostępne 24 godziny na dobę.
Wielkość globalnego rynku reklamy zewnętrznej oszacowano na 46 953,64 mln dolarów w 2024 r. i oczekuje się, że w okresie prognozy będzie on rósł w tempie wynoszącym 4,51%, osiągając 61174,89 mln dolarów do 2031 r[1]. Reklama zewnętrzna to forma reklamy skupiająca się na dotarciu do konsumentów w miejscach publicznych. To masowe medium rynkowe służące do rozpowszechniania informacji o marce i jej działaniach. Dlaczego firmy tak chętnie inwestują w reklamę zewnętrzną? Ma ona ogromny potencjał, zasięgi i dotarcie.
Reklama zewnętrzna przy okazji świąt
Coraz więcej firm decyduje się na wykupienie reklamy zewnętrznej przy okazji różnych świąt. I tak począwszy od stycznia firmy kupują powierzchnie, by promować produkty i usługi z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zaraz potem są Walentynki, a niecały miesiąc później Dzień Kobiet oraz Dzień Mężczyzn.
Z jakiej form reklamy outdoorowej najchętniej korzystają firmy? Część z nich wybiera billboardy przy ruchliwych ulicach lub w miastach. Te firmy są szczególnie popularne w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych. Przy okazji mniejszych uroczystości częściej są widoczne billdoory, streatboardy, dual frame czy opcja outdoor plus SMS. Nie zapominajmy również o reklamie tranzytowej w środkach komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Skuteczność reklamy zewnętrznej polega na możliwości dotarcia do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców przy jednoczesnym tworzeniu trwałych wrażeń.
– Reklamy OOH pomagają sprzedawać. Istotny jest ich przekaz. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest strategiczne rozmieszczenie reklamy w outdoorze. Umieszczanie reklam w pobliżu centrów handlowych i obszarów o dużym natężeniu ruchu lub w ich obrębie gwarantuje, że Twój przekaz dotrze do kupujących wtedy, gdy są oni najbardziej skłonni do dokonania zakupu – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.
Ekspert radzi, by już pod koniec roku zdefiniować, przy okazji jakich świąt chcemy inwestować w reklamę outdoorową. Posiadanie strategii działań pomoże nam nie tylko zaplanować budżet, ale także będziemy mieć pewność, że otrzymamy nośniki w dobrych lokalizacjach.
A czym należy pamiętać przed zaplanowaniem kampanii OOH?
Oto kilka podpunktów:
- Cel kampanii: Określ klarownie, jaki jest główny cel kampanii OOH. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, promować konkretny produkt lub usługę, generować ruch w sklepie czy może zwiększyć sprzedaż?
- Grupa docelowa: Zdefiniuj swoją grupę docelową. Kto jest Twoim potencjalnym klientem? Jakie są jego preferencje, zwyczaje zakupowe oraz gdzie spędza czas na co dzień?
- Lokalizacja: Wybierz odpowiednie lokalizacje dla swoich reklam, uwzględniając nawyki i trasę podróży Twojej grupy docelowej. Starannie przemyśl, gdzie znajdują się punkty o dużym natężeniu ruchu, centra handlowe, place czy inne strategiczne lokalizacje.
- Budżet: Określ dostępny budżet na kampanię OOH i rozważ, jak najlepiej go wykorzystać. Czy skupić się na jednej dużej reklamie czy też rozłożyć budżet na wiele mniejszych nośników?
- Format reklamy: Wybierz odpowiedni format reklamy, który najlepiej pasuje do Twojego przekazu i celów kampanii. Czy lepiej będzie skorzystać z billboardu, baneru, reklamy w środkach komunikacji miejskiej, czy może innych kreatywnych form reklamy?
- Czas trwania kampanii: Określ czas trwania kampanii, uwzględniając sezonowość, trendy zakupowe oraz okresy szczególnie istotne dla Twojej marki lub produktu.
- Zgodność z regulacjami: Upewnij się, że Twoja kampania OOH jest zgodna z lokalnymi regulacjami i przepisami dotyczącymi reklamy zewnętrznej.
- Zintegrowana strategia: Rozważ zintegrowanie kampanii OOH z innymi działaniami marketingowymi, takimi jak reklamy online, promocje w sklepach czy działania PR, aby zwiększyć skuteczność przekazu i osiągnąć spójność komunikacyjną.
[1] Raport "Outdoor Advertising Market Size 2024"
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.