Komunikaty PR

Kubota S.A. z rekordowym zyskiem netto w II kwartale roku

2023-08-30  |  01:00
Biuro prasowe

Spółka, która jest właścicielem polskiej marki oferującej klapki, odzież, skarpety oraz akcesoria, przedstawiła wyniki finansowe drugiego kwartału br. Kubota S.A., który okazał się najlepszym kwartałem w historii pod kątem rentowności.

W II kwartale 2023 roku Spółka osiągnęła przychody na poziomie 6,3 mln PLN, co stanowi wzrost o 14,2% względem okresu porównywalnego w roku poprzednim. Zysk netto w II kwartale 2023 roku wyniósł 1,1 mln PLN, co w porównaniu z tym samym okresem minionego roku stanowi wzrost o 935%.

Na sukces wpływ miały zmiana struktury przychodów, korzystne kursy walut i spadek cen frachtów

– Powyższe wyniki pokazują konsekwentną realizację założonej strategii, której jednym z głównych celów jest dywersyfikacja struktury przychodów. Spółka w pierwszej połowie tego roku skierowała większość swoich finansowych i osobowych zasobów w kierunku rozwoju oraz zwiększenia wysokomarżowych przychodów w dziale e-Commerce (własny sklep online oraz marketplace’y) i dziale sprzedaży B2B produktów personalizowanych – komentuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota S.A.

Wymienione działania spowodowały, że sprzedaż do głównego kontrahenta – Jeronimo Martins Polska – spadła z 63% na koniec 2022 r. do 54% na koniec pierwszej połowy 2023 roku. 

Jak podają władze Spółki, na poprawę marżowości miały wpływ także korzystne zmiany kursowe oraz niższe stawki frachtów. 

– Zastanawiając się, jaki wpływ wyżej wymienione  czynniki będą mieć na przyszłe działania Spółki, należy wskazać, że o ile kursy walut są czynnikiem niepewnym i trudnym do przewidzenia, tak wydaje się, że stawki frachtów w ostatnim czasie się ustabilizowały ocenia Alina Sztoch.

Spółka w II połowie roku planuje kontynuować działania mające na celu zwiększenie rentowności

Jednocześnie, zdaniem Zarządu Kubota S. A., wskazane powyżej działania oraz czynniki zewnętrzne niezależne od Spółki, sprzyjające poprawie marży spotkały się z mocnym popytem rynkowym. 

– Obserwujemy bardzo sprzyjające otoczenie dla konsumenta (w tym dla klientów Spółki, czyli odbiorców dóbr podstawowych), pozwalające na utrzymywanie atrakcyjnej z punktu widzenia Spółki polityki cenowej – podsumowuje Alina Sztoch.

W II połowie 2023 r. Zarząd zamierza kontynuować podejmowanie działań w celu poprawy rentowności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.