Kubota S.A. z rekordowym zyskiem netto w II kwartale roku
Spółka, która jest właścicielem polskiej marki oferującej klapki, odzież, skarpety oraz akcesoria, przedstawiła wyniki finansowe drugiego kwartału br. Kubota S.A., który okazał się najlepszym kwartałem w historii pod kątem rentowności.
W II kwartale 2023 roku Spółka osiągnęła przychody na poziomie 6,3 mln PLN, co stanowi wzrost o 14,2% względem okresu porównywalnego w roku poprzednim. Zysk netto w II kwartale 2023 roku wyniósł 1,1 mln PLN, co w porównaniu z tym samym okresem minionego roku stanowi wzrost o 935%.
Na sukces wpływ miały zmiana struktury przychodów, korzystne kursy walut i spadek cen frachtów
– Powyższe wyniki pokazują konsekwentną realizację założonej strategii, której jednym z głównych celów jest dywersyfikacja struktury przychodów. Spółka w pierwszej połowie tego roku skierowała większość swoich finansowych i osobowych zasobów w kierunku rozwoju oraz zwiększenia wysokomarżowych przychodów w dziale e-Commerce (własny sklep online oraz marketplace’y) i dziale sprzedaży B2B produktów personalizowanych – komentuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota S.A.
Wymienione działania spowodowały, że sprzedaż do głównego kontrahenta – Jeronimo Martins Polska – spadła z 63% na koniec 2022 r. do 54% na koniec pierwszej połowy 2023 roku.
Jak podają władze Spółki, na poprawę marżowości miały wpływ także korzystne zmiany kursowe oraz niższe stawki frachtów.
– Zastanawiając się, jaki wpływ wyżej wymienione czynniki będą mieć na przyszłe działania Spółki, należy wskazać, że o ile kursy walut są czynnikiem niepewnym i trudnym do przewidzenia, tak wydaje się, że stawki frachtów w ostatnim czasie się ustabilizowały – ocenia Alina Sztoch.
Spółka w II połowie roku planuje kontynuować działania mające na celu zwiększenie rentowności
Jednocześnie, zdaniem Zarządu Kubota S. A., wskazane powyżej działania oraz czynniki zewnętrzne niezależne od Spółki, sprzyjające poprawie marży spotkały się z mocnym popytem rynkowym.
– Obserwujemy bardzo sprzyjające otoczenie dla konsumenta (w tym dla klientów Spółki, czyli odbiorców dóbr podstawowych), pozwalające na utrzymywanie atrakcyjnej z punktu widzenia Spółki polityki cenowej – podsumowuje Alina Sztoch.
W II połowie 2023 r. Zarząd zamierza kontynuować podejmowanie działań w celu poprawy rentowności.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.