Komunikaty PR

Kultura hybrydowa jest kluczem

2022-12-21  |  11:10
Biuro prasowe

Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w firmie Poly

 

Tworzenie nowego sposobu myślenia, definiowanie głównych wyzwań i analiza pojawiających się możliwości wokół pracy hybrydowej to spore wyzwanie. Jednak to właśnie strategiczne łączenie ludzi, przestrzeni i technologii pozwala dojść do satysfakcjonującego obie strony porozumienia. W celu stworzenia nowej kultury organizacji, która sprosta modelowi pracy hybrydowej, należy wziąć pod uwagę zarówno przestrzeń biurową, jej design, jak i przede wszystkim potrzeby i style pracy pracowników. Wszystkie wymienione czynniki mogą potencjalnie, jeśli nie zostaną potraktowane z należytą uwagą, stać się krytyczną przeszkodą dla pracy hybrydowej.

 

Trudno jest sprawić, aby praca hybrydowa była efektywna w biurach, które mamy obecnie, dlatego należy podjąć próby, aby stare przestrzenie "działały" dla nowych sposobów pracy. O ile przestrzeń nie może „tworzyć” kultury organizacji, to z pewnością może ją wspierać. To sprawia, że świeże spojrzenie na biura i technologie, które budują biuro i panującą w nim atmosferę, jest kluczowym krokiem w tworzeniu kultury hybrydowej. W badaniach Poly dotyczących różnych person, które podkreślają fakt, że różni pracownicy prawdopodobnie będą wykonywać podobne czynności w rozmaitych lokalizacjach i przestrzeniach. Badania wykazały, że w okresie przed pandemią indywidualne miejsca pracy zajmowały średnio 65% powierzchni biurowej. W odpowiedzi na pracę hybrydową oczekuje się, że spadnie ona do około 40%. Kluczowym pytaniem jest to, jak powinna być wykorzystana pozostała część przestrzeni. Wymaga to starannego przemyślenia i przeprojektowania biur i dostosowania ich do takich form, które będą wspierać budowanie więzi i rozwój efektywnej kultury hybrydowej.

 

Należy spojrzeć na sprawę z nieco szerszej perspektywy. Mianowicie, jednym z podstawowych elementów, który aktualnie jest obecny tylko w 15% miejsc pracy, jest wyposażenie sal konferencyjnych technologię VC (virtual circuit - połączenie urządzeń i danych w łączach synchronicznych lub niesynchronicznych, jako obieg pomiędzy dwoma obiektami końcowymi lub urządzeniami w ramach jednej sieci np. VPN). Jest więc to priorytet w zakresie bieżących inwestycji w technologię. Podczas gdy równość cyfrowa w spotkaniach synchronicznych ma kluczowe znaczenie, w przypadku gdy zespoły spotykają się fizycznie rzadziej i mogą być rozmieszczone w różnych strefach czasowych, należy również rozważyć komunikację asynchroniczną.

 

Nie można pozostawić kultury hybrydowej przypadkowi. Wymaga to od organizacji zdefiniowania podstawowych wartości i jasnego określenia, co to oznacza w świecie hybrydowym. Stworzenie nowej kultury będzie wymagało zaangażowania całego zespołu – bez względu na pozycję w firmie. Należy pamiętać, że sztywny zestaw szczegółowych zasad może zawieść, szczególnie w organizacjach, w których pracownicy czują, że wreszcie mają pewną autonomię nad swoim życiem zawodowym. Oznacza to, że modelowanie i wsparcie ze strony liderów oraz menedżerów wyższego szczebla musi być zrównoważone.

 

Więcej o budowaniu kultury organizacji w modelu współpracy hybrydowej znajdą Państwo w opracowaniu Poly i Worktech Academy „Hybrid Heaven or Hell? The journey to hybrid working”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.