Komunikaty PR

Laureatki i laureatów kategorii zamkniętych XI edycji konkursu Bizneswoman Roku

2020-03-17  |  01:00
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

W XI edycji konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką w kategoriach otwartych i zamkniętych zostało nominowanych 735 osób. Teraz poznaliśmy kogo Jury, pod przewodnictwem dr. Ireny Eris, nagrodziło w kategoriach zamkniętych: Female Champion of Change, Male Champion of Change, Nauka i Biznes, a także w nowej kategorii Organizacja Przyjazna Rodzicom.

Konkurs Bizneswoman Roku pierwszy raz został zorganizowany 11 lat temu przez prezes Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką - Olgę Kozierowską. Ta najstarsza i największa w Polsce inicjatywa jest sposobem na docenianie kobiet, które odnoszą sukces w biznesie, nauce czy projektach społecznych. W tym roku otrzymano o ponad 20% więcej zgłoszeń niż dotychczas. To pokazuje, że z roku na rok przybywa odważnych Polek, które przekuwają swoje marzenia lub pomysły w biznes.

 

Od kilku lat w konkursie nagradzamy też mężczyzn, którzy w swoich firmach wprowadzają i realizują politykę różnorodności i włączania. W dzisiejszych czasach jest to niezwykle istotne by do głosu kobiet dołączył głos mężczyzn - mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką

 

Laureatki i laureata wybiera Jury Specjalne dedykowane dla każdej kategorii, które składa się z ekspertów. Następnie wybór ten zatwierdzany jest przez Jury Główne.

 

NAGRODZENI

KATEGORIA FEMALE CHAMPION OF CHANGE

Female Champion of Change to kategoria, w której nagradzane są kobiety budujące politykę różnorodności i włączania w swoich firmach, a także wspierają inne kobiety. Laureatką została:

  • Dorota Strosznajder - Dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Polsce i krajach bałtyckich, pełnomocniczka ds. odpowiedzialności społecznej w HENKEL POLSKA.

Jest inicjatorką wielu programów i akcji społecznych wspierających kobiety w życiu zawodowym i prywatnym. Inicjatorka i współorganizatorka Kongresu Różnorodności, a także programu mentoringowego, który wspiera rozwój kobiet.

 

Konkurs Bizneswoman Roku to dla Banku BNP Paribas wyjątkowy projekt. Razem z Fundacją doceniamy liderki pracujące w korporacjach. To kobiety, które zajmują wysokie stanowiska i wspierają kobiety - wdrażają działania, które ułatwiają rozwój różnorodności wewnątrz ich organizacji. Uważamy, że promowanie postaw kobiet, które osiągnęły sukces i wspierają w tej drodze swoje koleżanki jest naprawdę ważne - mówi Izabela Tworzydło dyrektor Departamentu Komunikacji w Banku BNP Paribas

 

KATEGORIA MALE CHAMPION OF CHANGE

Fundacja nagradza mężczyzn, którzy wybitnie zasłużyli się budując różnorodność oraz wspierając kobiety. W tym roku Jury w tej kategorii zdecydowało, że:

  • Nagrodę główną otrzymał Andrzej Pacek - Head of NatWest, Dyrektor Oddziału, National Westminster Bank PLC SA, Oddział w Polsce.

Walczy o usunięcie nierówności płacowych i zatrudnienia w firmach. Inspiruje też wielu mężczyzn do angażowania się w działania na rzecz kobiet nie tylko na płaszczyźnie zawodowej, ale również prywatnej. Stworzył „Collaboration space”, serię warsztatów Cyber@school, program #FutureReadyPL, które także nastawione są na wsparcie kobiet.

  • Wyróżniony został Michał Gajewski - Prezes Zarządu, Santander Bank Polska. Wdraża i prowadzi działania równości i poszanowania różnorodności, które przynoszą wymierne efekty. Aktywnie zachęca kobiety do zdobywania kompetencji liderskich i budowania marki osobistej. Zmniejsza również różnice płacowe, co zostało poparte wynikami badań w 2019 r.

 

KATEGORIA NAUKA I BIZNES

Tym razem w kategorii nie wyłoniono laureatki, jednak Jury zdecydowało przyznać dwa wyróżnienia dla:

  • dr Beaty Fałdy, Prorektor ds. studenckich, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie.

Zaangażowana jest naukowo w zagadnienia dot. ekonomii matematycznej i ekonometrii. Inspiruje do współpracy nauki z biznesem na poziomie instytucjonalnym, mimo, że to nie zawsze jest łatwe.

  • dr hab. Ewy Kurantowicz, Rektor Dolnośląskiej Szkoły Wyższe, Dolnośląska Szkoła Wyższa.

Odpowiedzialna za politykę rozwoju uczelni, współpracę z absolwentami, pracownikami, interesariuszami, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz władzami lokalnymi. Zaangażowana też w projekty edukacyjne i badawcze w programach o różnorodnej tematyce i wielu poziomach skomplikowania.

 

KATEGORIA ORGANIZACJA PRZYJAZNA RODZICOM

W tym roku Jury zdecydowało, że nie przyzna nagrody w tej kategorii.

Pracownicy coraz częściej chcą łączyć karierę i rodzinę bez wyrzeczeń.  Wierzymy, że  firmy mogą zaproponować szereg rozwiązań, które pomagały by na co dzień tym pracownikom, którzy mają rodzinę. Dlatego Google Cloud razem z Fundacją chcą za sprawą konkursu zwrócić uwagę na to zagadnienie. To dobry czas na popularyzację postaw przyjaznym rodzicom, dlatego właśnie powstała nowa kategoria w konkursie Bizneswoman Roku – mówi Magda Dziewguć, szefowa Google Cloud na Europę Centralną.

Zdjęcia zwycięzców można pobrać tutaj: http://bit.ly/BizneswomanRoku-zdjęcia

Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Partner strategiczny: Mastercard

Partner wspierający: Coca-Cola

Partner edukacyjny: Microsoft

Partnerzy kategorii: BNP Paribas, IGT Poland, DPD Polska, Google Cloud

Partner merytoryczny: Deloitte

Partnerzy konkursu: Shell, emba@UW, Vital Voices, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Humanites

Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Patroni medialni: TVN Discovery, ChilliZet, Polska Press Grupa, Onet, Forbes, Forbes Women, Uroda Życia, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, HiCash, MamStartUp, polki.pl, Perspektywy, Głos Mordoru, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Polska the Times

 

Jury spotkało się w składzie (film z obrad: https://youtu.be/2AV-Hx93ynM)

  • Dominika Bettman
  • Jarosław Dąbrowski
  • Magdalena Dziewguć
  • dr Irena Eris
  • Izabela Tworzydło
  • Iva Georgijew
  • Aniela Hejnowska
  • Kamila Kaliszyk
  • Piotr Korycki
  • Tomasz Ludwicki
  • Andrzej Matuszyński
  • Tomasz Rudolf
  • Ewa Rumińska-Zimny
  • Leszek Stypułkowski
  • Łukasz Zembowicz
  • Katarzyna Wilkołaska-Żuromska
  • Marta Życińska

 

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 300 tysięcy Polek rocznie i 250 tysięcy młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.

 

Aplikacje Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką: gra Yep i MyOla

www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl  | www.sukcestoja.pl | www.yep.academy

 

Komediodramat  “Wysokie C”-  teatralny debiut pisarski i aktorski Olgi Kordys-Kozierowskiej

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Poprawa dostępu do finansowania może napędzić innowacje w firmach. Banki będą miały do odegrania ważną rolę w transformacji cyfrowej i energetycznej gospodarki

Polskie firmy, zwłaszcza te mniejsze, stają przed wyzwaniem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, gdyż Polska przestaje być konkurencyjna jako dostawca taniej siły roboczej, tanich towarów i usług. Skok innowacyjny wymaga jednak dostępu do finansowania. Na rynku są dostępne środki z UE i komplementarna do nich oferta banków, ale mikro- i małe firmy potrzebują zachęt, by z nich skorzystać. Sektor bankowy ma być nie tylko ważnym partnerem w finansowaniu innowacji, lecz także innych ważnych wyzwań stojących przed gospodarką, przede wszystkim transformacji cyfrowej i energetycznej.

Infrastruktura

Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację

Asfalt może być traktowany jako surowiec o właściwościach przyjaznych środowisku, bo nawierzchnie dróg można poddać w 100 proc. recyklingowi – podkreślają eksperci ORLEN Asfalt. Spółka od kilku lat rozwija technologie, które wspierają ograniczenie wpływu sektora budownictwa drogowego na środowisko. Chodzi nie tylko o możliwość ponownego przetworzenia materiału, ale także ograniczenie zużycia energii. Eksperci spodziewają się, że w związku z wprowadzeniem unijnego Zielonego Ładu coraz więcej przetargów będzie zawierać wymogi co do stosowania przyjaznych dla środowiska materiałów.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.