Laureatki i laureatów kategorii zamkniętych XI edycji konkursu Bizneswoman Roku
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_793077636,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Karolina Krzeska
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
W XI edycji konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką w kategoriach otwartych i zamkniętych zostało nominowanych 735 osób. Teraz poznaliśmy kogo Jury, pod przewodnictwem dr. Ireny Eris, nagrodziło w kategoriach zamkniętych: Female Champion of Change, Male Champion of Change, Nauka i Biznes, a także w nowej kategorii Organizacja Przyjazna Rodzicom.
Konkurs Bizneswoman Roku pierwszy raz został zorganizowany 11 lat temu przez prezes Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką - Olgę Kozierowską. Ta najstarsza i największa w Polsce inicjatywa jest sposobem na docenianie kobiet, które odnoszą sukces w biznesie, nauce czy projektach społecznych. W tym roku otrzymano o ponad 20% więcej zgłoszeń niż dotychczas. To pokazuje, że z roku na rok przybywa odważnych Polek, które przekuwają swoje marzenia lub pomysły w biznes.
Od kilku lat w konkursie nagradzamy też mężczyzn, którzy w swoich firmach wprowadzają i realizują politykę różnorodności i włączania. W dzisiejszych czasach jest to niezwykle istotne by do głosu kobiet dołączył głos mężczyzn - mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką
Laureatki i laureata wybiera Jury Specjalne dedykowane dla każdej kategorii, które składa się z ekspertów. Następnie wybór ten zatwierdzany jest przez Jury Główne.
NAGRODZENI
KATEGORIA FEMALE CHAMPION OF CHANGE
Female Champion of Change to kategoria, w której nagradzane są kobiety budujące politykę różnorodności i włączania w swoich firmach, a także wspierają inne kobiety. Laureatką została:
- Dorota Strosznajder - Dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Polsce i krajach bałtyckich, pełnomocniczka ds. odpowiedzialności społecznej w HENKEL POLSKA.
Jest inicjatorką wielu programów i akcji społecznych wspierających kobiety w życiu zawodowym i prywatnym. Inicjatorka i współorganizatorka Kongresu Różnorodności, a także programu mentoringowego, który wspiera rozwój kobiet.
Konkurs Bizneswoman Roku to dla Banku BNP Paribas wyjątkowy projekt. Razem z Fundacją doceniamy liderki pracujące w korporacjach. To kobiety, które zajmują wysokie stanowiska i wspierają kobiety - wdrażają działania, które ułatwiają rozwój różnorodności wewnątrz ich organizacji. Uważamy, że promowanie postaw kobiet, które osiągnęły sukces i wspierają w tej drodze swoje koleżanki jest naprawdę ważne - mówi Izabela Tworzydło dyrektor Departamentu Komunikacji w Banku BNP Paribas
KATEGORIA MALE CHAMPION OF CHANGE
Fundacja nagradza mężczyzn, którzy wybitnie zasłużyli się budując różnorodność oraz wspierając kobiety. W tym roku Jury w tej kategorii zdecydowało, że:
- Nagrodę główną otrzymał Andrzej Pacek - Head of NatWest, Dyrektor Oddziału, National Westminster Bank PLC SA, Oddział w Polsce.
Walczy o usunięcie nierówności płacowych i zatrudnienia w firmach. Inspiruje też wielu mężczyzn do angażowania się w działania na rzecz kobiet nie tylko na płaszczyźnie zawodowej, ale również prywatnej. Stworzył „Collaboration space”, serię warsztatów Cyber@school, program #FutureReadyPL, które także nastawione są na wsparcie kobiet.
- Wyróżniony został Michał Gajewski - Prezes Zarządu, Santander Bank Polska. Wdraża i prowadzi działania równości i poszanowania różnorodności, które przynoszą wymierne efekty. Aktywnie zachęca kobiety do zdobywania kompetencji liderskich i budowania marki osobistej. Zmniejsza również różnice płacowe, co zostało poparte wynikami badań w 2019 r.
KATEGORIA NAUKA I BIZNES
Tym razem w kategorii nie wyłoniono laureatki, jednak Jury zdecydowało przyznać dwa wyróżnienia dla:
- dr Beaty Fałdy, Prorektor ds. studenckich, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie.
Zaangażowana jest naukowo w zagadnienia dot. ekonomii matematycznej i ekonometrii. Inspiruje do współpracy nauki z biznesem na poziomie instytucjonalnym, mimo, że to nie zawsze jest łatwe.
- dr hab. Ewy Kurantowicz, Rektor Dolnośląskiej Szkoły Wyższe, Dolnośląska Szkoła Wyższa.
Odpowiedzialna za politykę rozwoju uczelni, współpracę z absolwentami, pracownikami, interesariuszami, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz władzami lokalnymi. Zaangażowana też w projekty edukacyjne i badawcze w programach o różnorodnej tematyce i wielu poziomach skomplikowania.
KATEGORIA ORGANIZACJA PRZYJAZNA RODZICOM
W tym roku Jury zdecydowało, że nie przyzna nagrody w tej kategorii.
Pracownicy coraz częściej chcą łączyć karierę i rodzinę bez wyrzeczeń. Wierzymy, że firmy mogą zaproponować szereg rozwiązań, które pomagały by na co dzień tym pracownikom, którzy mają rodzinę. Dlatego Google Cloud razem z Fundacją chcą za sprawą konkursu zwrócić uwagę na to zagadnienie. To dobry czas na popularyzację postaw przyjaznym rodzicom, dlatego właśnie powstała nowa kategoria w konkursie Bizneswoman Roku – mówi Magda Dziewguć, szefowa Google Cloud na Europę Centralną.
Zdjęcia zwycięzców można pobrać tutaj: http://bit.ly/BizneswomanRoku-zdjęcia
Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner wspierający: Coca-Cola
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, IGT Poland, DPD Polska, Google Cloud
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy konkursu: Shell, emba@UW, Vital Voices, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Humanites
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Discovery, ChilliZet, Polska Press Grupa, Onet, Forbes, Forbes Women, Uroda Życia, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, HiCash, MamStartUp, polki.pl, Perspektywy, Głos Mordoru, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Polska the Times
Jury spotkało się w składzie (film z obrad: https://youtu.be/2AV-Hx93ynM)
- Dominika Bettman
- Jarosław Dąbrowski
- Magdalena Dziewguć
- dr Irena Eris
- Izabela Tworzydło
- Iva Georgijew
- Aniela Hejnowska
- Kamila Kaliszyk
- Piotr Korycki
- Tomasz Ludwicki
- Andrzej Matuszyński
- Tomasz Rudolf
- Ewa Rumińska-Zimny
- Leszek Stypułkowski
- Łukasz Zembowicz
- Katarzyna Wilkołaska-Żuromska
- Marta Życińska
Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 300 tysięcy Polek rocznie i 250 tysięcy młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.
Aplikacje Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką: gra Yep i MyOla
www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl | www.sukcestoja.pl | www.yep.academy
Komediodramat “Wysokie C”- teatralny debiut pisarski i aktorski Olgi Kordys-Kozierowskiej
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/diego-ph-fiq0tet6llw-unsplash,w_274,_small.jpg)
Poprawa dostępu do finansowania może napędzić innowacje w firmach. Banki będą miały do odegrania ważną rolę w transformacji cyfrowej i energetycznej gospodarki
Polskie firmy, zwłaszcza te mniejsze, stają przed wyzwaniem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, gdyż Polska przestaje być konkurencyjna jako dostawca taniej siły roboczej, tanich towarów i usług. Skok innowacyjny wymaga jednak dostępu do finansowania. Na rynku są dostępne środki z UE i komplementarna do nich oferta banków, ale mikro- i małe firmy potrzebują zachęt, by z nich skorzystać. Sektor bankowy ma być nie tylko ważnym partnerem w finansowaniu innowacji, lecz także innych ważnych wyzwań stojących przed gospodarką, przede wszystkim transformacji cyfrowej i energetycznej.
Infrastruktura
Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację
![](https://www.newseria.pl/files/11111/orlen-asfalt-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Asfalt może być traktowany jako surowiec o właściwościach przyjaznych środowisku, bo nawierzchnie dróg można poddać w 100 proc. recyklingowi – podkreślają eksperci ORLEN Asfalt. Spółka od kilku lat rozwija technologie, które wspierają ograniczenie wpływu sektora budownictwa drogowego na środowisko. Chodzi nie tylko o możliwość ponownego przetworzenia materiału, ale także ograniczenie zużycia energii. Eksperci spodziewają się, że w związku z wprowadzeniem unijnego Zielonego Ładu coraz więcej przetargów będzie zawierać wymogi co do stosowania przyjaznych dla środowiska materiałów.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.