Komunikaty PR

Lokalnie nie znaczy offline. O korzyściach ogłaszania się w branży budowlanej

2023-04-18  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Nadejście wiosny zwiastowało zazwyczaj skok zamówień na prace budowlane i remontowe. Jednak obecna sytuacja makroekonomiczna może studzić entuzjazm właścicieli firm z tej branży. Dlatego też, zwłaszcza ci mniejsi, prowadzący działalność lokalną, powinni podjąć działania promocyjne. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie swojego ogłoszenia na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce. To łatwy sposób na to, żeby bez ponoszenia  kosztów, zaprezentować swoją ofertę gronu potencjalnych odbiorców. 

Jak wynika ze wstępnych danych GUS, w styczniu 2023 roku oddano do użytkowania 18,2 tys. mieszkań – o 9,1% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2022. Takie dane mogą napawać optymizmem przedstawicieli firm remontowych i wykończeniowych. Studzić go jednak mogą informacje o ilości wydanych pozwoleń na nowe budowy. W styczniu 2023 r. wydano ich o 32,5% mniej niż w styczniu 2022 roku[1]. Oznacza to, że w przyszłości zapotrzebowanie na usługi remontowe, czy wykończeniowe, może znacząco zmaleć.

To nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie się mierzyć zwłaszcza mniejszym podmiotom, działającym na rynkach lokalnych. W większości przypadków  nie musiały one podejmować intensywnych działań promocyjnych, żeby pozyskiwać klientów, a rolę promocji pełniły polecenia i rekomendacje. Czasy się jednak zmieniły. Liczba klientów, poszukujących wykonawców, będzie malała, a ci, którzy zdecydują się, np. na remont, z większą uważnością będą wybierali fachowców. Dlatego też warto zadbać o obecność w miejscu, które gwarantuje kontakt z potencjalnymi zleceniodawcami. Tym miejscem może być OLX – największy serwis ogłoszeniowy w Polsce.

- OLX to doskonała przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mogą przeznaczyć budżetu na działania marketingowe – mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia większych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę. A to w czasach rosnącej konkurencji i znaczących zmian na rynku budowlanym może być element, który zadecyduje o przyszłości firmy – dodaje Fingas. 

Obecnie na OLX, w kategorii usługi remontowe i budowlane, aktywnych jest niemal 80 tys. aktywnych ogłoszeń. Jednak istotniejszą dla potencjalnych ogłoszeniodawców jest informacja o tym, jakiego rodzaju usług poszukują konsumenci, ponieważ ilustruje ona realne szanse na pozyskanie nowych zleceń. A liczby są przekonujące. Poszukujący usługodawców, w kategorii usługi budowlane i remontowe, najczęściej wpisywali hasła: hydraulik, elektryk, malarz. 

Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się  na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowy w Polsce, to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy, poszukujący usług, najchętniej wybierają te świadczone przez podmioty działające  w najbliższej okolicy.    Ale jest również realna szansa na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, czy możliwość utworzenia spersonalizowanej strony, umożliwiającej zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.

Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z promocją ogłoszeń. Co istotne skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań, nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.

 


[1] Źródło danych GUS

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.