Komunikaty PR

Lokalnie nie znaczy offline. O korzyściach ogłaszania się w branży budowlanej

2023-04-18  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Nadejście wiosny zwiastowało zazwyczaj skok zamówień na prace budowlane i remontowe. Jednak obecna sytuacja makroekonomiczna może studzić entuzjazm właścicieli firm z tej branży. Dlatego też, zwłaszcza ci mniejsi, prowadzący działalność lokalną, powinni podjąć działania promocyjne. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie swojego ogłoszenia na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce. To łatwy sposób na to, żeby bez ponoszenia  kosztów, zaprezentować swoją ofertę gronu potencjalnych odbiorców. 

Jak wynika ze wstępnych danych GUS, w styczniu 2023 roku oddano do użytkowania 18,2 tys. mieszkań – o 9,1% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2022. Takie dane mogą napawać optymizmem przedstawicieli firm remontowych i wykończeniowych. Studzić go jednak mogą informacje o ilości wydanych pozwoleń na nowe budowy. W styczniu 2023 r. wydano ich o 32,5% mniej niż w styczniu 2022 roku[1]. Oznacza to, że w przyszłości zapotrzebowanie na usługi remontowe, czy wykończeniowe, może znacząco zmaleć.

To nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie się mierzyć zwłaszcza mniejszym podmiotom, działającym na rynkach lokalnych. W większości przypadków  nie musiały one podejmować intensywnych działań promocyjnych, żeby pozyskiwać klientów, a rolę promocji pełniły polecenia i rekomendacje. Czasy się jednak zmieniły. Liczba klientów, poszukujących wykonawców, będzie malała, a ci, którzy zdecydują się, np. na remont, z większą uważnością będą wybierali fachowców. Dlatego też warto zadbać o obecność w miejscu, które gwarantuje kontakt z potencjalnymi zleceniodawcami. Tym miejscem może być OLX – największy serwis ogłoszeniowy w Polsce.

- OLX to doskonała przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mogą przeznaczyć budżetu na działania marketingowe – mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia większych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę. A to w czasach rosnącej konkurencji i znaczących zmian na rynku budowlanym może być element, który zadecyduje o przyszłości firmy – dodaje Fingas. 

Obecnie na OLX, w kategorii usługi remontowe i budowlane, aktywnych jest niemal 80 tys. aktywnych ogłoszeń. Jednak istotniejszą dla potencjalnych ogłoszeniodawców jest informacja o tym, jakiego rodzaju usług poszukują konsumenci, ponieważ ilustruje ona realne szanse na pozyskanie nowych zleceń. A liczby są przekonujące. Poszukujący usługodawców, w kategorii usługi budowlane i remontowe, najczęściej wpisywali hasła: hydraulik, elektryk, malarz. 

Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się  na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowy w Polsce, to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy, poszukujący usług, najchętniej wybierają te świadczone przez podmioty działające  w najbliższej okolicy.    Ale jest również realna szansa na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, czy możliwość utworzenia spersonalizowanej strony, umożliwiającej zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.

Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z promocją ogłoszeń. Co istotne skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań, nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.

 


[1] Źródło danych GUS

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.