Komunikaty PR

Lokalnie nie znaczy offline. O korzyściach ogłaszania się w branży budowlanej

2023-04-18  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Nadejście wiosny zwiastowało zazwyczaj skok zamówień na prace budowlane i remontowe. Jednak obecna sytuacja makroekonomiczna może studzić entuzjazm właścicieli firm z tej branży. Dlatego też, zwłaszcza ci mniejsi, prowadzący działalność lokalną, powinni podjąć działania promocyjne. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie swojego ogłoszenia na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce. To łatwy sposób na to, żeby bez ponoszenia  kosztów, zaprezentować swoją ofertę gronu potencjalnych odbiorców. 

Jak wynika ze wstępnych danych GUS, w styczniu 2023 roku oddano do użytkowania 18,2 tys. mieszkań – o 9,1% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2022. Takie dane mogą napawać optymizmem przedstawicieli firm remontowych i wykończeniowych. Studzić go jednak mogą informacje o ilości wydanych pozwoleń na nowe budowy. W styczniu 2023 r. wydano ich o 32,5% mniej niż w styczniu 2022 roku[1]. Oznacza to, że w przyszłości zapotrzebowanie na usługi remontowe, czy wykończeniowe, może znacząco zmaleć.

To nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie się mierzyć zwłaszcza mniejszym podmiotom, działającym na rynkach lokalnych. W większości przypadków  nie musiały one podejmować intensywnych działań promocyjnych, żeby pozyskiwać klientów, a rolę promocji pełniły polecenia i rekomendacje. Czasy się jednak zmieniły. Liczba klientów, poszukujących wykonawców, będzie malała, a ci, którzy zdecydują się, np. na remont, z większą uważnością będą wybierali fachowców. Dlatego też warto zadbać o obecność w miejscu, które gwarantuje kontakt z potencjalnymi zleceniodawcami. Tym miejscem może być OLX – największy serwis ogłoszeniowy w Polsce.

- OLX to doskonała przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mogą przeznaczyć budżetu na działania marketingowe – mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia większych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę. A to w czasach rosnącej konkurencji i znaczących zmian na rynku budowlanym może być element, który zadecyduje o przyszłości firmy – dodaje Fingas. 

Obecnie na OLX, w kategorii usługi remontowe i budowlane, aktywnych jest niemal 80 tys. aktywnych ogłoszeń. Jednak istotniejszą dla potencjalnych ogłoszeniodawców jest informacja o tym, jakiego rodzaju usług poszukują konsumenci, ponieważ ilustruje ona realne szanse na pozyskanie nowych zleceń. A liczby są przekonujące. Poszukujący usługodawców, w kategorii usługi budowlane i remontowe, najczęściej wpisywali hasła: hydraulik, elektryk, malarz. 

Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się  na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowy w Polsce, to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy, poszukujący usług, najchętniej wybierają te świadczone przez podmioty działające  w najbliższej okolicy.    Ale jest również realna szansa na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, czy możliwość utworzenia spersonalizowanej strony, umożliwiającej zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.

Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z promocją ogłoszeń. Co istotne skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań, nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.

 


[1] Źródło danych GUS

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja Biuro prasowe
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.