Ministerstwo zachęca przedsiębiorców do korzystania z technologii cyfrowych
Remarkable Ones
Marszałkowska
00001 Warszawa
agnieszka.wronska|ro.team| |agnieszka.wronska|ro.team
607292224
www.ro.tam
Jak oszczędzać czas i pieniądze prowadząc działalność gospodarczą? - czyli jak Ministerstwo Rozwoju i Technologii zachęca przedsiębiorców do korzystania z technologii cyfrowych.
Warszawa, 19.11.2024
Z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii wynika, że w Polsce z cyfrowych usług publicznych korzysta 55% użytkowników Internetu, co jest wynikiem o prawie 10% niższym od średniej unijnej. Polska zajmuje 22. miejsce w UE w zakresie cyfrowych usług publicznych, podczas, gdy transformacja cyfrowa jest jednym z kluczowych priorytetów Komisji Europejskiej. Według badań przeprowadzonych na zlecenie MRiT, przedsiębiorcy oczekują od państwa większego wsparcia w cyfryzacji biznesu oraz dostępu do ekspertów.
Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Ministerstwo Rozwoju i Technologii organizuje cykl bezpłatnych webinarów i spotkań stacjonarnych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorców oraz ich pracowników.
Celem akcji jest wsparcie firm w prowadzeniu działalności biznesowej i załatwianiu spraw urzędowych online, bo chociaż, jak deklarują ankietowani przedsiębiorcy, nauczyliśmy się już korzystać z funkcjonalności takich, jak mObywatel czy ePuap, wciąż wiele narzędzi usprawniających prowadzenie działalności gospodarczej jest przedsiębiorcom obcych.
Bezpłatne webinary dla przedsiębiorców, którzy nie lubią stać przy okienku
„Chcemy wyposażyć przedsiębiorców w praktyczne narzędzia, pozwalające zaoszczędzić czas, którego tak bardzo im brakuje i skupić się na rozwoju firmy. Większość formalności można dziś załatwić online, bez konieczności wizyt w urzędzie. Wiemy, że czas przedsiębiorców jest bardzo cenny, dlatego podczas planowania spotkań przyświecał nam jeden cel - podawać wiedzę w pigułce, odpowiadając na realne potrzeby, bez konieczności wyszukiwania informacji w internecie na własną rękę.” – tak do udziału w webinarach i spotkaniach zachęca Jakub Stefaniak, Rzecznik Prasowy Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
Wielu przedsiębiorców z zapoznaniem się z usługami cyfrowymi zwleka, aż do chwili, kiedy jest to wymagane przepisami prawa. Tymczasem cyfryzacja działalności wiąże się ze wzrostem zysków i minimalizacją kosztów. Wykorzystanie możliwości cyfrowych usprawnia pracę, oszczędza czas, a przede wszystkim - znacznie ułatwia prowadzenie tych aspektów działalności, które wiążą się formalnościami i papierologią.
Pierwszy webinar z serii „Digital biznes. Jak oszczędzać czas i pieniądze prowadząc działalność gospodarczą” odbędzie się 28 listopada 2024 roku o godz. 10:00 i będzie dostępny online. Udział jest bezpłatny, wystarczy się zarejestrować.
Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?
Podczas pierwszego webinaru organizowanego przez ministerstwo, pt. “Rozwijaj swój biznes dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowym” przedsiębiorcy dowiedzą się:
-
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję, rozwiązania chmurowe, BigData lub e‑usługi nawet w niedużej firmie - Oszczędność czasu, zasobów i sprawne zarządzanie, czyli korzyści ze stosowania narzędzi cyfrowych.
-
Jakie darmowe narzędzia online ułatwiają życie przedsiębiorcy - Lista konkretnych rozwiązań cyfrowych, które pomogą usprawnić procesy i codzienną pracę, aby zwiększyć efektywność, a zaoszczędzić czas.
Kolejny webinar 3 grudnia 2024 r. poświęcony będzie bezpieczeństwu przedsiębiorcy w sieci i cyberzagrożeniom.
Spotkania stacjonarne - również bezpłatne, które będą towarzyszyć wydarzeniom online, to okazja do pogłębienia zdobytej wiedzy i zadawania pytań ekspertom na żywo.
Stanowią one część większego projektu dla małych i średnich firm. Jako pierwsi w spotkaniach pilotażowych wezmą udział przedsiębiorcy z województwa mazowieckiego.
Spotkania stacjonarne odbędą się 4 grudnia 2024 r. w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie (“Wykorzystanie technologii cyfrowych w prowadzeniu firmy”) oraz 12 grudnia 2024 r. (“Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami). Więcej informacji znajduje się na stronie www.digitalbiznes.org
Więcej informacji:
www.gov.pl/web/rozwoj-technologia
Rozwijaj swój biznes pracując mniej!
www.bdigitalbiznes.org
Dołącz do webinaru!
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.