Mity o imprezach firmowych. Czy znasz je wszystkie?
Początek roku to doskonały moment na to, by pomyśleć o organizacji imprezy firmowej dla pracowników. Warto wybrać odpowiednie miejsce, a także wysokiej klasy hotel ze świetną infrastrukturą. Nie wszyscy jednak doceniają moc tego typu eventów. Wokół imprez firmowych krąży wiele mitów, które warto obalić. Jakie są zalety wyjazdów integracyjnych? To przede wszystkim team building, a także możliwość poznania współpracowników w bardziej prywatnych sytuacjach. Sprawdź, jakie są mity dotyczące imprez firmowych.
Imprezy firmowe to doskonała okazja do wspólnej zabawy, integracji i poznania współpracowników z prywatnej strony. Wokół wyjazdów i nieformalnych spotkań narosło jednak wiele mitów, które deprecjonują wagę tych wydarzeń. Jakie są najpopularniejsze?
Mit 1: impreza firmowa to wyrzucanie pieniędzy w błoto
Na rynku można spotkać się z opiniami, że organizacja imprezy firmowej czy wyjazdu integracyjnego to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Koszt organizacji wydarzenia jest dość wysoki, a zwrot z inwestycji – niski. To bzdura – wyjaśnia Katarzyna Bemsz, ekspertka specjalizująca się w organizacji imprez firmowych z Dworu Korona Karkonoszy.
– Inwestowanie środków finansowych w pracowników to najlepsze, co możemy zrobić. Należy pamiętać, że dobrze dobrana kadra jest motorem napędowym i pomaga zwiększyć przychody firmy. Imprezy integracyjne mają za zadanie budowanie zespołu, a także poznanie mocnych stron każdego z pracowników. To pozwala na wykorzystanie i rozwijanie potencjału zatrudnionych. Ponadto imprezy firmowe są traktowane jako jeden z benefitów, a te są pożądane przez pracowników. Nadal mamy do czynienia z niskim bezrobociem, a znalezienie dobrego i lojalnego pracownika nie jest proste. Dbajmy zatem o naszą załogę – radzi ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.
Dlaczego warto inwestować w imprezy firmowe? Koszt rekrutacji jednego pracownika jest wysoki. Składają się na niego m.in. koszty publikacji ogłoszenia o pracę, czas pracy rekruterów, wynagrodzenie zewnętrznej agencji rekrutacyjnej czy proces wdrożenia nowej osoby. To nieporównywalnie większy wydatek niż zatrzymanie w firmie lojalnej załogi.
Mit 2: wyjazdy firmowe są tylko dla pracowników
Wyjazdy firmowe są organizowane tylko dla pracowników – to kolejny mit, z którym należy walczyć. Dlaczego?
– Dla współczesnych pracowników coraz większą i ważniejszą rolę odgrywa work life balance. Łączenie życia zawodowego z prywatnym nie należy do prostych zadań. Pracownicy cenią sobie równowagę między pracą a rodziną i nie chcą poświęcać prywatnego czasu na służbowe obowiązki. W związku z tym coraz więcej pracodawców decyduje się na organizowanie wyjazdów firmowych nie tylko dla swoich pracowników, ale także dla ich rodzin. To zdecydowanie zwiększa frekwencję i poziom satysfakcji uczestników – tłumaczy Katarzyna Bemsz z Dworu Korona Karkonoszy.
Organizowanie wyjazdów dla pracowników i ich rodzin będzie wiodącym trendem w 2023 roku i jednym z głównych benefitów, wybieranych przez firmy.
Mit 3: podczas imprez firmowych dzieją się dantejskie sceny
Jeden z najpopularniejszych mitów wiązał się z przekonaniem, że imprezy firmowe są suto zakrapiane alkoholem. Obecnie pracodawcy oferują swoim pracownikom szereg aktywności, a imprezy firmowe zmieniły się i nie są takie, jak jeszcze 20 lat temu. Profesjonalne firmy, które zajmują się organizowaniem wyjazdów, zapewniają uczestnikom liczne atrakcje sportowe, takiej, jak spływy kajakowe, rajdy samochodowe czy wyprawy survivalowe. Dziś spożywanie alkoholu nie jest atrakcją samą w sobie. Obecne trendy prozdrowotne sprawiają, że pracownicy oczekują od swoich pracodawców atrakcji, które będą ciekawe i emocjonujące. Dlatego na topie są właśnie sportowe rozrywki. A sport i alkohol nie idą w parze.
Skąd w ogóle wzięły się mity na temat wyjazdów integracyjnych? Często rozpowszechniają je osoby, które…nigdy nie brały w nich udziału. Nie warto słuchać plotek – wyjazd firmowy to świetna okazja do integracji pracowników oraz inwestycja, która się zwraca.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.