Komunikaty PR

Mity o imprezach firmowych. Czy znasz je wszystkie?

2023-01-18  |  01:00
Biuro prasowe

Początek roku to doskonały moment na to, by pomyśleć o organizacji imprezy firmowej dla pracowników. Warto wybrać odpowiednie miejsce, a także wysokiej klasy hotel ze świetną infrastrukturą. Nie wszyscy jednak doceniają moc tego typu eventów. Wokół imprez firmowych krąży wiele mitów, które warto obalić. Jakie są zalety wyjazdów integracyjnych? To przede wszystkim team building, a także możliwość poznania współpracowników w bardziej prywatnych sytuacjach. Sprawdź, jakie są mity dotyczące imprez firmowych.

Imprezy firmowe to doskonała okazja do wspólnej zabawy, integracji i poznania współpracowników z prywatnej strony. Wokół wyjazdów i nieformalnych spotkań narosło jednak wiele mitów, które deprecjonują wagę tych wydarzeń. Jakie są najpopularniejsze?

Mit 1: impreza firmowa to wyrzucanie pieniędzy w błoto

Na rynku można spotkać się z opiniami, że organizacja imprezy firmowej czy wyjazdu integracyjnego to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Koszt organizacji wydarzenia jest dość wysoki, a zwrot z inwestycji – niski. To bzdura – wyjaśnia Katarzyna Bemsz, ekspertka specjalizująca się w organizacji imprez firmowych z Dworu Korona Karkonoszy.

 – Inwestowanie środków finansowych w pracowników to najlepsze, co możemy zrobić. Należy pamiętać, że dobrze dobrana kadra jest motorem napędowym i pomaga zwiększyć przychody firmy. Imprezy integracyjne mają za zadanie budowanie zespołu, a także poznanie mocnych stron każdego z pracowników. To pozwala na wykorzystanie i rozwijanie potencjału zatrudnionych. Ponadto imprezy firmowe są traktowane jako jeden z benefitów, a te są pożądane przez pracowników. Nadal mamy do czynienia z niskim bezrobociem, a znalezienie dobrego i lojalnego pracownika nie jest proste. Dbajmy zatem o naszą załogę – radzi ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.

Dlaczego warto inwestować w imprezy firmowe? Koszt rekrutacji jednego pracownika jest wysoki. Składają się na niego m.in. koszty publikacji ogłoszenia o pracę, czas pracy rekruterów, wynagrodzenie zewnętrznej agencji rekrutacyjnej czy proces wdrożenia nowej osoby. To nieporównywalnie większy wydatek niż zatrzymanie w firmie lojalnej załogi.

Mit 2: wyjazdy firmowe są tylko dla pracowników

Wyjazdy firmowe są organizowane tylko dla pracowników – to kolejny mit, z którym należy walczyć. Dlaczego?

  – Dla współczesnych pracowników coraz większą i ważniejszą rolę odgrywa work life balance. Łączenie życia zawodowego z prywatnym nie należy do prostych zadań. Pracownicy cenią sobie równowagę między pracą a rodziną i nie chcą poświęcać prywatnego czasu na służbowe obowiązki. W związku z tym coraz więcej pracodawców decyduje się na organizowanie wyjazdów firmowych nie tylko dla swoich pracowników, ale także dla ich rodzin. To zdecydowanie zwiększa frekwencję i poziom satysfakcji uczestników – tłumaczy Katarzyna Bemsz z Dworu Korona Karkonoszy.

Organizowanie wyjazdów dla pracowników i ich rodzin będzie wiodącym trendem w 2023 roku i jednym z głównych benefitów, wybieranych przez firmy.

Mit 3: podczas imprez firmowych dzieją się dantejskie sceny

Jeden z najpopularniejszych mitów wiązał się z przekonaniem, że imprezy firmowe są suto zakrapiane alkoholem. Obecnie pracodawcy oferują swoim pracownikom szereg aktywności, a imprezy firmowe zmieniły się i nie są takie, jak jeszcze 20 lat temu. Profesjonalne firmy, które zajmują się organizowaniem wyjazdów, zapewniają uczestnikom liczne atrakcje sportowe, takiej, jak spływy kajakowe, rajdy samochodowe czy wyprawy survivalowe. Dziś spożywanie alkoholu nie jest atrakcją samą w sobie. Obecne trendy prozdrowotne sprawiają, że pracownicy oczekują od swoich pracodawców atrakcji, które będą ciekawe i emocjonujące. Dlatego na topie są właśnie sportowe rozrywki. A sport i alkohol nie idą w parze. 

Skąd w ogóle wzięły się mity na temat wyjazdów integracyjnych? Często rozpowszechniają je osoby, które…nigdy nie brały w nich udziału. Nie warto słuchać plotek – wyjazd firmowy to świetna okazja do integracji pracowników oraz inwestycja, która się zwraca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.