Nadchodzi AI asystent od Nest Banku
Nest Bank
Wołoska 24
02-675 Warszawa
magdalena.olejnicka|nestbank.pl| |magdalena.olejnicka|nestbank.pl
514 709 175
www.nestbank.pl
Będzie to asystent AI bazujący na modelu językowym GPT-4, dostarczonym przez Microsoft. Dzięki niemu klienci Nest! będą mogli rozmawiać z bankiem w języku naturalnym, zlecać inteligentne analizy swoich wydatków, a także wykonywać operacje bankowe za pomocą komunikacji głosowej. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie oferowane przez polski bank.
Bankowość wspierana przez AI
N!Asystent będzie ekspertem od oferty Nest! – podpowie, jak załatwić w banku konkretną sprawę, ale może też być wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi. Sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. W przyszłości pomoże także klientowi, który zgubił kartę płatniczą czy umożliwi zlecenie przelewu. Bank zapowiada, że gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta będzie stale rozwijana.
Technologia od Microsoft
Czym N!Asystent różni się od tradycyjnych chatbotów, które funkcjonują w bankach od lat? Przede wszystkim można z nim rozmawiać podobnie jak z człowiekiem – czyli tzw. językiem naturalnym. Jest zaawansowanym i inteligentnym systemem opartym na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Azure OpenAI. N!Asystent doskonale zrozumie złożony kontekst i udzieli prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.
Czego można się spodziewać od N!Asystenta?
N!Asystent będzie dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku. Początkowo dla wybranych klientów – Już wkrótce uruchomimy pierwszą wersję N!Asystenta w wersji pilotażowej dla wybranych klientów. Zaczniemy od prostych funkcji, czyli możliwości rozmowy o ofercie banku, a także o historii swoich transakcji. Będziemy go sukcesywnie rozwijać. Zależy nam, aby odpowiadał na prawdziwe potrzeby naszych klientów. Dlatego o ostatecznym kształcie asystenta zdecydują jego pierwsi użytkownicy. To z ich opinii wyciągniemy wnioski i zamienimy je na konkretne funkcje – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Obietnica codziennej bankowości w jakości „premium plus”
Jak zapowiada Nest Bank, N!Asystent to początek wielkich zmian w podejściu do codziennej bankowości. – Chcemy być liderem w oferowaniu wysokiej jakości usług za rozsądną cenę. GenAI umożliwia nam dostarczenie obsługi o jakości znanej kiedyś tylko w segmencie premium – docelowo planujemy ją jeszcze przekroczyć. Bo czy kiedykolwiek można było marzyć o dostępie 24/7 do własnego opiekuna bankowego, który zna na pamięć wszystkie operacje, jakie klient wykonał, całą ofertę banku i wszystkie instrukcje do czynności self service? Dzięki postępowi rozwoju GenAI wchodzimy w erę prawdziwej personalizacji jakości obsługi na niespotykaną dotąd skalę i mamy ogromną satysfakcję, że Nest Bank jako pierwszy wprowadza to rozwiązanie na polski rynek – mówi Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.
– Wdrażanie sztucznej inteligencji w sektorze bankowym jest nie tylko nieuchronnym kierunkiem rozwoju, ale również kluczowym elementem, który zdefiniuje przyszłość bankowości. Zmiana ta ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich aspektów działalności bankowej, począwszy od back office, aż po bezpośredni kontakt z klientem. Algorytmy AI są ponadto zdolne do samodzielnego uczenia się i adaptacji, mogą wesprzeć, a docelowo przejąć zadania związane z analizą danych, zarządzaniem ryzykiem czy przeciwdziałaniem oszustwom. Na płaszczyźnie kontaktu z klientem sztuczna inteligencja może radykalnie zmienić kontakt klienta z bankiem, pomagając w rozwiązywaniu problemów. To z kolei znacząco podnosi dostępność usług bankowych i sprawia, że stają się one bardziej inkluzywne. Bankowość stanie się bardziej intuicyjna i prostsza w użytkowaniu – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Nest Bank doładowany AI
– Pierwsza wersja N!Asystenta to rezultat naszej kilkumiesięcznej pracy i pierwszy krok w dalekiej podróży. Następne etapy to dostosowanie N!Asystenta do indywidualnych potrzeb naszych klientów – mówi Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku. – Co ważne, N!Asystent nie jest pierwszym wirtualnym asystentem stworzonym przez Nest Bank. Od prawie roku mamy wdrożonego w Nest Banku asystenta pracowników. Wspiera nas w generowaniu kodu, sporządzaniu regulacji wewnętrznych, tłumaczeniach, komunikacji. Nest! był także jedną z pierwszych firm na świecie testujących rozwiązanie Copilot dla Microsoft 365. Stworzyliśmy w banku kulturę innowacyjności AI. Z tego jestem szczególnie dumna, gdyż kultura uczenia się i ciągłego doskonalenia gwarantuje wiele kolejnych udanych wdrożeń, z których nasi klienci będą mogli korzystać i czerpać wartość – dodaje Karolina Mitraszewska.
Więcej szczegółów nt. N!Asystenta Nest! ogłosi już wkrótce. Bank planuje również uruchomienie listy oczekujących dla klientów, którzy nie znajdą się w gronie pierwszych osób zaproszonych do pilotażu i będą chcieli jak najszybciej wypróbować nowe narzędzie.
Więcej informacji w filmie: https://youtu.be/5DiZjargs1E

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.