Komunikaty PR

Nadchodzi AI asystent od Nest Banku

2024-03-19  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
M. Olejnicka
Nest Bank

Wołoska 24
02-675 Warszawa
magdalena.olejnicka|nestbank.pl| |magdalena.olejnicka|nestbank.pl
514 709 175
www.nestbank.pl

Będzie to asystent AI bazujący na modelu językowym GPT-4, dostarczonym przez Microsoft. Dzięki niemu klienci Nest! będą mogli rozmawiać z bankiem w języku naturalnym, zlecać inteligentne analizy swoich wydatków, a także wykonywać operacje bankowe za pomocą komunikacji głosowej. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie oferowane przez polski bank. 

Bankowość wspierana przez AI

N!Asystent będzie ekspertem od oferty Nest! – podpowie, jak załatwić w banku konkretną sprawę, ale może też być wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi. Sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. W przyszłości pomoże także klientowi, który zgubił kartę płatniczą czy umożliwi zlecenie przelewu. Bank zapowiada, że gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta będzie stale rozwijana.

Technologia od Microsoft

Czym N!Asystent różni się od tradycyjnych chatbotów, które funkcjonują w bankach od lat? Przede wszystkim można z nim rozmawiać podobnie jak z człowiekiem – czyli tzw. językiem naturalnym. Jest zaawansowanym i inteligentnym systemem opartym na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Azure OpenAI. N!Asystent doskonale zrozumie złożony kontekst i udzieli prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.

Czego można się spodziewać od N!Asystenta?

N!Asystent będzie dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku. Początkowo dla wybranych klientów – Już wkrótce uruchomimy pierwszą wersję N!Asystenta w wersji pilotażowej dla wybranych klientów. Zaczniemy od prostych funkcji, czyli możliwości rozmowy o ofercie banku, a także o historii swoich transakcji. Będziemy go sukcesywnie rozwijać. Zależy nam, aby odpowiadał na prawdziwe potrzeby naszych klientów. Dlatego o ostatecznym kształcie asystenta zdecydują jego pierwsi użytkownicy. To z ich opinii wyciągniemy wnioski i zamienimy je na konkretne funkcje – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.

Obietnica codziennej bankowości w jakości „premium plus”

Jak zapowiada Nest Bank, N!Asystent to początek wielkich zmian w podejściu do codziennej bankowości. – Chcemy być liderem w oferowaniu wysokiej jakości usług za rozsądną cenę. GenAI umożliwia nam dostarczenie obsługi o jakości znanej kiedyś tylko w segmencie premium – docelowo planujemy ją jeszcze przekroczyć. Bo czy kiedykolwiek można było marzyć o dostępie 24/7 do własnego opiekuna bankowego, który zna na pamięć wszystkie operacje, jakie klient wykonał, całą ofertę banku i wszystkie instrukcje do czynności self service? Dzięki postępowi rozwoju GenAI wchodzimy w erę prawdziwej personalizacji jakości obsługi na niespotykaną dotąd skalę i mamy ogromną satysfakcję, że Nest Bank jako pierwszy wprowadza to rozwiązanie na polski rynek – mówi Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.

– Wdrażanie sztucznej inteligencji w sektorze bankowym jest nie tylko nieuchronnym kierunkiem rozwoju, ale również kluczowym elementem, który zdefiniuje przyszłość bankowości. Zmiana ta ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich aspektów działalności bankowej, począwszy od back office, aż po bezpośredni kontakt z klientem. Algorytmy AI są ponadto zdolne do samodzielnego uczenia się i adaptacji, mogą wesprzeć, a docelowo przejąć zadania związane z analizą danych, zarządzaniem ryzykiem czy przeciwdziałaniem oszustwom. Na płaszczyźnie kontaktu z klientem sztuczna inteligencja może radykalnie zmienić kontakt klienta z bankiem, pomagając w rozwiązywaniu problemów. To z kolei znacząco podnosi dostępność usług bankowych i sprawia, że stają się one bardziej inkluzywne. Bankowość stanie się bardziej intuicyjna i prostsza w użytkowaniu – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.

Nest Bank doładowany AI 

– Pierwsza wersja N!Asystenta to rezultat naszej kilkumiesięcznej pracy i pierwszy krok w dalekiej podróży. Następne etapy to dostosowanie N!Asystenta do indywidualnych potrzeb naszych klientów – mówi Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku.  – Co ważne, N!Asystent nie jest pierwszym wirtualnym asystentem stworzonym przez Nest Bank. Od prawie roku mamy wdrożonego w Nest Banku asystenta pracowników. Wspiera nas w generowaniu kodu, sporządzaniu regulacji wewnętrznych, tłumaczeniach, komunikacji. Nest! był także jedną z pierwszych firm na świecie testujących rozwiązanie Copilot dla Microsoft 365. Stworzyliśmy w banku kulturę innowacyjności AI. Z tego jestem szczególnie dumna, gdyż kultura uczenia się i ciągłego doskonalenia gwarantuje wiele kolejnych udanych wdrożeń, z których nasi klienci będą mogli korzystać i czerpać wartość – dodaje Karolina Mitraszewska.  

Więcej szczegółów nt. N!Asystenta Nest! ogłosi już wkrótce. Bank planuje również uruchomienie listy oczekujących dla klientów, którzy nie znajdą się w gronie pierwszych osób zaproszonych do pilotażu i będą chcieli jak najszybciej wypróbować nowe narzędzie. 

Więcej informacji w filmie: https://youtu.be/5DiZjargs1E

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nest Bank
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.