Największa dostępna baza surowców z certyfikatem UL w Polsce
Certyfikacja UL jest wymogiem dla produktów dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL zostają przetestowane pod kątem obowiązujących w tych krajach wymagań dotyczących jakości oraz bezpieczeństwa. Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych stanowi potwierdzenie ich jakości, trwałości i podkreśla prestiż przedsiębiorstwa mogącego pochwalić się posiadaniem jednego z najbardziej cenionych oznaczeń dotyczących bezpieczeństwa produktu. Umożliwia to także producentom otwarcie się na nowe rynki.
Certyfikat UL - co to jest ?
Certyfikat UL to dokument przyznawany przez niezależną organizację Underwriters Laboratories zajmującą się wykonywaniem testów bezpieczeństwa i zgodności z normami produktowymi. Jest on nie tylko dowodem na to, że produkt ma wysoką jakość, ale również potwierdzeniem, że nie stanowi on zagrożenia dla życia i zdrowia konsumenta. Podnosi także renomę firmy wynikającą z posiadania jednego z najbardziej cenionych oznaczeń bezpieczeństwa produktu.
Certyfikat UL – dla kogo?
Certyfikat UL dotyczy produktów takich branż jak elektronika, przemysł samochodowy, przemysł elektryczny, budowlany czy AGD. Wymagany jest m.in. dla sprzętu elektrycznego, kabli, pojemników na paliwa czy fotowoltaiki dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacji wymagają nie tylko same urządzenia, ale również ich podzespoły czy oznakowanie – tabliczki znamionowe, etykiety ostrzegawcze, identyfikacyjne czy informacyjne.
Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych – co gwarantuje?
Certyfikat etykiet samoprzylepnych potwierdza trwałość oznaczenia i czytelność nadruku po przeprowadzeniu testów zgodnych z wymogami UL. Dokument określa wykaz powierzchni, maksymalną oraz minimalną temperaturę, w których etykiety wykazują odpowiednią adhezję na tych powierzchniach, możliwość stosowania w warunkach wewnętrznych i zewnętrznych, a także czynniki dodatkowe (np. odporność na chemikalia).
W ramach certyfikacji etykiet samoprzylepnych organizacja UL ma możliwość sprawdzenia parametrów takich jak: poprawne klejenie się do wybranych powierzchni, odporność temperaturowa i chemiczna, trwałość mechaniczna oraz odporność na promieniowanie UV i wilgotność (dla etykiet stosowanych w warunkach zewnętrznych). W określonych przypadkach bada się również palność materiału.
– Firma Etisoft jako pierwsza w Polsce wdrożyła program PGAA wchodzący w skład UL. PGAA oznacza, że staliśmy się Autoryzowanym Dostawcą Etykiet – podczas druku możemy używać różnego rodzaju grafik znaków UL. Następnym krokiem były certyfikacje materiałowe PGJI2/8 oraz PGDQ2/8, umożliwiające dostarczanie etykiet z materiałów zgodnych z certyfikatami UL. Baza naszych materiałów jest wciąż powiększania i aktualnie zawiera 11 surowców. Jest to największa dostępna baza certyfikowanych surowców w Polsce. Umożliwia nam to dostarczanie etykiet do samodzielnego nadruku u klienta jak również oznaczeń gotowych – tłumaczy Marek Marcinkowski, Specjalista ds. Jakości w Dziale Zarządzania Jakością w Etisoft.
Nowe rynki a zastosowanie etykiet z certyfikatem UL
Plany ekspansji na rynki Ameryki Północnej wymagają uzyskania certyfikacji UL dla eksportowanych urządzeń oraz każdego z ich podzespołów (również etykiet) pod kątem obowiązujących w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie norm bezpieczeństwa użytkowania. Etykiety z certyfikatem UL stosuje się do produkcji tabliczek znamionowych, etykiet identyfikacyjnych i ostrzegawczych, a także etykiet i oznaczeń informacyjnych.
Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL wpisują się w potrzeby i wymogi branży elektrycznej, elektronicznej, AGD/RTV czy motoryzacyjnej. Branże te są szczególnie wymagające – oznaczenia produktów muszą cechować się podwyższoną odpornością na uszkodzenia mechaniczne, trudne warunki atmosferyczne czy wymagania aplikacyjne.
Producenci oferujący etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL są w stanie dostarczyć materiały spełniające wyśrubowane wymagania stawiane przez rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacja stanowi nie tylko potwierdzenie wysokiej jakości, trwałości oznaczenia i zgodności etykiet z obowiązującymi normami, ale też podkreśla prestiż i konkurencyjność przedsiębiorstwa gotowego na współpracę z podmiotami działającymi na tych rynkach.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.