Największa dostępna baza surowców z certyfikatem UL w Polsce
Certyfikacja UL jest wymogiem dla produktów dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL zostają przetestowane pod kątem obowiązujących w tych krajach wymagań dotyczących jakości oraz bezpieczeństwa. Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych stanowi potwierdzenie ich jakości, trwałości i podkreśla prestiż przedsiębiorstwa mogącego pochwalić się posiadaniem jednego z najbardziej cenionych oznaczeń dotyczących bezpieczeństwa produktu. Umożliwia to także producentom otwarcie się na nowe rynki.
Certyfikat UL - co to jest ?
Certyfikat UL to dokument przyznawany przez niezależną organizację Underwriters Laboratories zajmującą się wykonywaniem testów bezpieczeństwa i zgodności z normami produktowymi. Jest on nie tylko dowodem na to, że produkt ma wysoką jakość, ale również potwierdzeniem, że nie stanowi on zagrożenia dla życia i zdrowia konsumenta. Podnosi także renomę firmy wynikającą z posiadania jednego z najbardziej cenionych oznaczeń bezpieczeństwa produktu.
Certyfikat UL – dla kogo?
Certyfikat UL dotyczy produktów takich branż jak elektronika, przemysł samochodowy, przemysł elektryczny, budowlany czy AGD. Wymagany jest m.in. dla sprzętu elektrycznego, kabli, pojemników na paliwa czy fotowoltaiki dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacji wymagają nie tylko same urządzenia, ale również ich podzespoły czy oznakowanie – tabliczki znamionowe, etykiety ostrzegawcze, identyfikacyjne czy informacyjne.
Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych – co gwarantuje?
Certyfikat etykiet samoprzylepnych potwierdza trwałość oznaczenia i czytelność nadruku po przeprowadzeniu testów zgodnych z wymogami UL. Dokument określa wykaz powierzchni, maksymalną oraz minimalną temperaturę, w których etykiety wykazują odpowiednią adhezję na tych powierzchniach, możliwość stosowania w warunkach wewnętrznych i zewnętrznych, a także czynniki dodatkowe (np. odporność na chemikalia).
W ramach certyfikacji etykiet samoprzylepnych organizacja UL ma możliwość sprawdzenia parametrów takich jak: poprawne klejenie się do wybranych powierzchni, odporność temperaturowa i chemiczna, trwałość mechaniczna oraz odporność na promieniowanie UV i wilgotność (dla etykiet stosowanych w warunkach zewnętrznych). W określonych przypadkach bada się również palność materiału.
– Firma Etisoft jako pierwsza w Polsce wdrożyła program PGAA wchodzący w skład UL. PGAA oznacza, że staliśmy się Autoryzowanym Dostawcą Etykiet – podczas druku możemy używać różnego rodzaju grafik znaków UL. Następnym krokiem były certyfikacje materiałowe PGJI2/8 oraz PGDQ2/8, umożliwiające dostarczanie etykiet z materiałów zgodnych z certyfikatami UL. Baza naszych materiałów jest wciąż powiększania i aktualnie zawiera 11 surowców. Jest to największa dostępna baza certyfikowanych surowców w Polsce. Umożliwia nam to dostarczanie etykiet do samodzielnego nadruku u klienta jak również oznaczeń gotowych – tłumaczy Marek Marcinkowski, Specjalista ds. Jakości w Dziale Zarządzania Jakością w Etisoft.
Nowe rynki a zastosowanie etykiet z certyfikatem UL
Plany ekspansji na rynki Ameryki Północnej wymagają uzyskania certyfikacji UL dla eksportowanych urządzeń oraz każdego z ich podzespołów (również etykiet) pod kątem obowiązujących w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie norm bezpieczeństwa użytkowania. Etykiety z certyfikatem UL stosuje się do produkcji tabliczek znamionowych, etykiet identyfikacyjnych i ostrzegawczych, a także etykiet i oznaczeń informacyjnych.
Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL wpisują się w potrzeby i wymogi branży elektrycznej, elektronicznej, AGD/RTV czy motoryzacyjnej. Branże te są szczególnie wymagające – oznaczenia produktów muszą cechować się podwyższoną odpornością na uszkodzenia mechaniczne, trudne warunki atmosferyczne czy wymagania aplikacyjne.
Producenci oferujący etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL są w stanie dostarczyć materiały spełniające wyśrubowane wymagania stawiane przez rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacja stanowi nie tylko potwierdzenie wysokiej jakości, trwałości oznaczenia i zgodności etykiet z obowiązującymi normami, ale też podkreśla prestiż i konkurencyjność przedsiębiorstwa gotowego na współpracę z podmiotami działającymi na tych rynkach.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.