NASK i Ministerstwo Rozwoju i Technologii razem przeciw cyberatakom na MŚP.
Remarkable Ones
Marszałkowska
00001 Warszawa
agnieszka.wronska|ro.team| |agnieszka.wronska|ro.team
607292224
www.ro.tam
Już co piąty polski pracownik padł ofiarą cyberataku w miejscu pracy. Jednocześnie tylko niewiele ponad połowa polskich firm deklaruje, że używa oprogramowania antywirusowego. Cyberzagrożenia dotyczą każdego przedsiębiorcy i każdego pracownika, zwłaszcza, że najsłabszym ogniwem najczęściej okazuje się właśnie człowiek. Skuteczna ochrona przed zagrożeniami w sieci to nie tylko technologie- jej podstawą jest świadomy i przeszkolony pracownik. Dlatego Ministerstwo Rozwoju i Technologii połączyło siły z NASK, aby zapewnić małym i średnim firmom odpowiednie narzędzia.
Wielu przedsiębiorców z budową systemu ochrony zwleka, aż do chwili pierwszego incydentu bezpieczeństwa. Tymczasem wtedy zwykle jest już za późno, a koszty takiej decyzji bywają wysokie - firma traci dane, zaufanie klientów, a często także pieniądze.
W ramach projektu Digital Biznes Warszawa już od listopada Ministerstwo Rozwoju i Technologii, NASK, Urząd m.st. Warszawy i Urzęd Pracy m.s. Warszawy szkolą przedsiębiorców w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych.
Bezpłatne webinary dla przedsiębiorców, którzy chcą czuć się przygotowani.
Pierwszy webinar z serii „Digital biznes. Jak oszczędzać czas i pieniądze prowadząc działalność gospodarczą” odbędzie się już w czwartek 28 listopada.
W kolejnym tygodniu przyjdzie czas na omówienie kluczowych aspektów cyberbezpieczeństwa. Już 3 grudnia 2024 r. specjaliści z NASK poprowadzą webinar “Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami - czyli firma bezpieczna cyfrowo”.
Eksperci przekażą uczestnikom praktyczną wiedzę w pigułce i gotowe recepty:
-
Jak szkolić pracowników, aby zminimalizować podatność na cyberataki.
-
Jakie wdrożyć zasady korzystania ze sprzętu służbowego w domu i biurze.
-
Jaką politykę haseł i sposobów uwierzytelniania przyjąć.
-
Na jakiej zasadzie decydować o przyznaniu uprawnień dostępu.
-
Jak bezpiecznie przechowywać i przekazywać dane.
-
Jakie zasady tworzenia kopii zapasowych zastosować w firmie.
“Cyberataki dotyczą nas wszystkich, zarówno pracodawców, jak i pracowników. Ich celem padają nie tylko wielkie korporacje. Cyberprzestępcy nie zrezygnują z ataku, bo firma jest mała, nie omijają też żadnej branży. Z naszych badań wynika, że mniejsi przedsiębiorcy często pomijają tę kwestię, sądząc, że ryzyko ich nie dotyczy, albo, że budowa systemu ochrony przed zagrożeniami w sieci jest równoznaczna z zakupem skomplikowanych technologii. Tymczasem podstawą systemu bezpieczeństwa jest elementarna wiedza i regularne szkolenie pracowników, aby unikać błędów które mogą wystawić firmę na ogromne ryzyko, np. utraty danych i pieniędzy. Chcemy, aby przedsiębiorcy byli przygotowani do obrony przed cyberatakami, dlatego dajemy im możliwość czerpania wiedzy od najwyższej klasy ekspertów, czyli ekspertów NASK.” – tak do udziału w webinarach i spotkaniach zachęca Marianna Sidoroff, Dyrektor Departamentu Gospodarki Cyfrowej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, wystarczy potwierdzić swój udział na stronie: www.digitalbiznes.org.
Grudniowe spotkanie to okazja, by od najlepszych nauczyć się, jak skutecznie chronić firmę przed zagrożeniami cyfrowymi. Eksperci NASK wyjaśnią, dlaczego budowanie świadomości wśród pracowników jest kluczowe w zapobieganiu cyberatakom i jakie proste nawyki podnoszą bezpieczeństwo danych w firmach. Poradzą również, jak rozpoznawać zagrożenia oraz wdrażać narzędzia i procedury ochronne, dostosowane do możliwości małych i średnich firm.
Akcji “Digital Biznes. Warszawa” towarzyszą też spotkania stacjonarne.
Stanowią one część większego projektu dla małych i średnich firm. Jako pierwsi w spotkaniach wezmą udział przedsiębiorcy z województwa mazowieckiego.
Odbędą się w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie w dniach 4 grudnia 2024 r. (“Wykorzystanie technologii cyfrowych w prowadzeniu firmy”) oraz 12 grudnia 2024 r. (“Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami).
Zapisy na spotkania stacjonarne pod tel. 224430247 lub e-mail: jkrzyzanowski@um.warszawa.pl.
Uwaga: liczba miejsc ograniczona!
Więcej informacji znajduje się na stronie www.biznes.gov.pl/digital.
Właściciele firm coraz częściej dostrzegają konieczność inwestowania w ochronę technologie cyfrowe. Dlatego najbliższe spotkania w ramach projektu Digital Biznes to wstęp do kolejnych działań edukacyjnych MRIT, skierowanych do przedsiębiorców.
Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami - czyli firma bezpieczna cyfrowo”
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.