Nowy Jedwabny Szlak dobrym sposobem na import z Chin do Polski
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Jest on najszybszą jednak najdroższą formą dostarczenia towaru. Aby usprawnić transport powstało połączenie kolejowe, które nosi nazwę Nowy Jedwabny Szlak.
Jest to jeden z elementów projektu "Jeden pas, jedna droga" (BRI - Belt and Road Initiative), który został ogłoszony przez rząd Chin w 2013 roku. Ma on na celu zwiększenie współpracy handlowej i gospodarczej między Chinami a krajami Europy i Azji, a Nowy Jedwabny Szlak Kolejowy jest jednym ze sposobów na realizację tego celu.
Połączenie kolejowe składa się z kilku tras, które prowadzą przez Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś i inne kraje europejskie. Trasy te są połączone w jedną sieć, co umożliwia transport towarów między Chinami a Europą. Klienci firmy BGT często korzystają z tego rodzaju transportu. Jest on stosunkowo szybkim i ekonomicznym rozwiązaniem.
Wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego ma na celu ułatwienie i przyspieszenie transportu towarów między Chinami a Europą oraz zmniejszenie kosztów transportu w porównaniu z transportem drogowym lub morskim. Ponadto może on zwiększyć konkurencyjność produktów chińskich na rynku europejskim, co może przyczynić się do zwiększenia handlu między tymi krajami.
Jednakże, wprowadzenie tego rodzaju transportu wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Transport kolejowy jest mniej elastyczny niż transport drogowy lub morski, a także wymaga dobrych połączeń kolejowych między krajami uczestniczącymi. Ponadto, wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego może być uzależnione od politycznych i gospodarczych relacji między Chinami a innymi krajami, a także od zmian w handlowych relacjach międzynarodowych.
Transport kontenerowy z Azji jest jednym z najważniejszych kanałów handlowych na świecie, umożliwiającym przemieszczanie towarów z Chin, Korei Południowej, Japonii i innych krajów azjatyckich do różnych regionów świata. W zależności od celu i rodzaju towaru, istnieją różne opcje transportu kontenerowego z Azji.
Najpopularniejszą formą transportu kontenerowego z Azji jest morski transport kontenerowy. Wiele linii żeglugowych oferuje regularne połączenia z portami w Azji do Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Afryki. Czas dostawy zależy od trasy i odległości między portami, ale wynosi zazwyczaj od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Innym rodzajem transportu kontenerowego z Azji jest transport kolejowy. W ostatnich latach rozwija się sieć połączeń kolejowych pomiędzy Chinami a Europą, umożliwiającym przewóz towarów kontenerowych. Transport kolejowy jest szybszy niż morski transport kontenerowy i zazwyczaj trwa około 2 tygodni.
Istnieją również opcje transportu kontenerowego drogą powietrzną, ale są one znacznie droższe i rzadziej stosowane do przewozu większych ilości towarów.
Podsumowując, transport kontenerowy z Azji jest kluczowym elementem światowego handlu. Morski transport kontenerowy jest najpopularniejszym i najtańszym sposobem transportu z Azji, ale transport kolejowy oferuje szybsze połączenia między Chinami a Europą.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.