Komunikaty PR

Nowy Jedwabny Szlak dobrym sposobem na import z Chin do Polski

2023-05-05  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Roszkowski
BGT Sp. z o.o.

ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl

Jest on najszybszą jednak najdroższą formą dostarczenia towaru. Aby usprawnić transport powstało połączenie kolejowe, które nosi nazwę Nowy Jedwabny Szlak.

Jest to jeden z elementów projektu "Jeden pas, jedna droga" (BRI - Belt and Road Initiative), który został ogłoszony przez rząd Chin w 2013 roku. Ma on na celu zwiększenie współpracy handlowej i gospodarczej między Chinami a krajami Europy i Azji, a Nowy Jedwabny Szlak Kolejowy jest jednym ze sposobów na realizację tego celu.

Połączenie kolejowe składa się z kilku tras, które prowadzą przez Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś i inne kraje europejskie. Trasy te są połączone w jedną sieć, co umożliwia transport towarów między Chinami a Europą. Klienci firmy BGT często korzystają z tego rodzaju transportu. Jest on stosunkowo szybkim i ekonomicznym rozwiązaniem.

Wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego ma na celu ułatwienie i przyspieszenie transportu towarów między Chinami a Europą oraz zmniejszenie kosztów transportu w porównaniu z transportem drogowym lub morskim. Ponadto może on zwiększyć konkurencyjność produktów chińskich na rynku europejskim, co może przyczynić się do zwiększenia handlu między tymi krajami.

Jednakże, wprowadzenie tego rodzaju transportu wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Transport kolejowy jest mniej elastyczny niż transport drogowy lub morski, a także wymaga dobrych połączeń kolejowych między krajami uczestniczącymi. Ponadto, wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego może być uzależnione od politycznych i gospodarczych relacji między Chinami a innymi krajami, a także od zmian w handlowych relacjach międzynarodowych.

Transport kontenerowy z Azji jest jednym z najważniejszych kanałów handlowych na świecie, umożliwiającym przemieszczanie towarów z Chin, Korei Południowej, Japonii i innych krajów azjatyckich do różnych regionów świata. W zależności od celu i rodzaju towaru, istnieją różne opcje transportu kontenerowego z Azji.

Najpopularniejszą formą transportu kontenerowego z Azji jest morski transport kontenerowy. Wiele linii żeglugowych oferuje regularne połączenia z portami w Azji do Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Afryki. Czas dostawy zależy od trasy i odległości między portami, ale wynosi zazwyczaj od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Innym rodzajem transportu kontenerowego z Azji jest transport kolejowy. W ostatnich latach rozwija się sieć połączeń kolejowych pomiędzy Chinami a Europą, umożliwiającym przewóz towarów kontenerowych. Transport kolejowy jest szybszy niż morski transport kontenerowy i zazwyczaj trwa około 2 tygodni.

Istnieją również opcje transportu kontenerowego drogą powietrzną, ale są one znacznie droższe i rzadziej stosowane do przewozu większych ilości towarów.

Podsumowując, transport kontenerowy z Azji jest kluczowym elementem światowego handlu. Morski transport kontenerowy jest najpopularniejszym i najtańszym sposobem transportu z Azji, ale transport kolejowy oferuje szybsze połączenia między Chinami a Europą.


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BGT Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.