Nowy Jedwabny Szlak dobrym sposobem na import z Chin do Polski
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Jest on najszybszą jednak najdroższą formą dostarczenia towaru. Aby usprawnić transport powstało połączenie kolejowe, które nosi nazwę Nowy Jedwabny Szlak.
Jest to jeden z elementów projektu "Jeden pas, jedna droga" (BRI - Belt and Road Initiative), który został ogłoszony przez rząd Chin w 2013 roku. Ma on na celu zwiększenie współpracy handlowej i gospodarczej między Chinami a krajami Europy i Azji, a Nowy Jedwabny Szlak Kolejowy jest jednym ze sposobów na realizację tego celu.
Połączenie kolejowe składa się z kilku tras, które prowadzą przez Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś i inne kraje europejskie. Trasy te są połączone w jedną sieć, co umożliwia transport towarów między Chinami a Europą. Klienci firmy BGT często korzystają z tego rodzaju transportu. Jest on stosunkowo szybkim i ekonomicznym rozwiązaniem.
Wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego ma na celu ułatwienie i przyspieszenie transportu towarów między Chinami a Europą oraz zmniejszenie kosztów transportu w porównaniu z transportem drogowym lub morskim. Ponadto może on zwiększyć konkurencyjność produktów chińskich na rynku europejskim, co może przyczynić się do zwiększenia handlu między tymi krajami.
Jednakże, wprowadzenie tego rodzaju transportu wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Transport kolejowy jest mniej elastyczny niż transport drogowy lub morski, a także wymaga dobrych połączeń kolejowych między krajami uczestniczącymi. Ponadto, wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego może być uzależnione od politycznych i gospodarczych relacji między Chinami a innymi krajami, a także od zmian w handlowych relacjach międzynarodowych.
Transport kontenerowy z Azji jest jednym z najważniejszych kanałów handlowych na świecie, umożliwiającym przemieszczanie towarów z Chin, Korei Południowej, Japonii i innych krajów azjatyckich do różnych regionów świata. W zależności od celu i rodzaju towaru, istnieją różne opcje transportu kontenerowego z Azji.
Najpopularniejszą formą transportu kontenerowego z Azji jest morski transport kontenerowy. Wiele linii żeglugowych oferuje regularne połączenia z portami w Azji do Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Afryki. Czas dostawy zależy od trasy i odległości między portami, ale wynosi zazwyczaj od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Innym rodzajem transportu kontenerowego z Azji jest transport kolejowy. W ostatnich latach rozwija się sieć połączeń kolejowych pomiędzy Chinami a Europą, umożliwiającym przewóz towarów kontenerowych. Transport kolejowy jest szybszy niż morski transport kontenerowy i zazwyczaj trwa około 2 tygodni.
Istnieją również opcje transportu kontenerowego drogą powietrzną, ale są one znacznie droższe i rzadziej stosowane do przewozu większych ilości towarów.
Podsumowując, transport kontenerowy z Azji jest kluczowym elementem światowego handlu. Morski transport kontenerowy jest najpopularniejszym i najtańszym sposobem transportu z Azji, ale transport kolejowy oferuje szybsze połączenia między Chinami a Europą.

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.