Komunikaty PR

Nowy trend: warszawskie korporacje taksówkowe i floty partnerskie łączą siły

2023-07-31  |  14:00
Kontakt

Do 2025 r. rynek przewozów na aplikacje urośnie prawie dwukrotnie do 4,7 mld zł.
Pierwsza na rynku współpraca między partnerem flotowym a warszawską korporacją może stanowić początek przemian w branży.

Jak podaje Zespół Doradców Gospodarczych TOR, rynek przewozów realizowanych przez platformy łączące pasażerów z kierowcami, takie jak Uber, Bolt czy Free Now, dynamicznie rośnie. W 2018 r. jego wartość szacowano na 870 mln zł, a 2022 r. już na 2,5 mld zł. Za dwa lata wartość przewozów zamawianych przez aplikacje ma dobić do 4,7 mld zł.

Z podobną dynamiką mamy do czynienia jeśli chodzi o liczbę użytkowników aplikacji i przejazdów realizowanych za ich pośrednictwem. W 2018 r. 7,6 mln użytkowników zrealizowało około 45 mln przejazdów, a w 2022 r. wartości te wyniosły odpowiednio 18,6 mln i 111 mln. Branża kwitnie ze średniorocznymi wzrostami na poziomie 25 proc., co jest rzadko spotykane w innych sektorach gospodarki.

Równocześnie, jak podaje Dun & Bradstreet (DNB), wiele firm z branży taksówkowej zmieniło model działania lub zdecydowało się na bezpośrednią współpracę z platformami przewozowymi. Kierowcy cenią sobie szczególnie większą swobodę działania i możliwości zarobkowe oferowane przez platformy i ich partnerów flotowych.

W swoich szeregach mamy wielu taksówkarzy, którzy po długoletniej współpracy z korporacjami zdecydowali się na pracę dla platform. Kierowcy zmieniają barwy głównie ze względu na niższe koszty prowadzenia działalności, ale wielu z nich docenia również większą swobodę działania i możliwości zarobkowe – komentuje Kamil Leszczyński, prezes Eternis, partnera flotowego takich firm jak Uber, Bolt czy FREENOW.

Połączenie tradycji i innowacji ku nowym możliwościom

Taksówkarzy i kierowców świadczących przewozy na aplikację łączy przede wszystkim rodzaj świadczonych usług i dążenie do zadowolenia swojej grupy klientów. Obie formy świadczenia usług przewozowych mają swoje przewagi, których nie ma konkurencja, i przewagi te powinny wykorzystywać. W odpowiedzi na wyzwania dynamicznego rynku warto łączyć siły.

Kolejnym pewnikiem jest to, że polskie społeczeństwo lubi nowe technologie i często wybiera rozwiązania, z których korzystanie jest łatwiejsze, wygodniejsze właśnie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań. To, poza ceną, główna przyczyna popularności przejazdów na aplikację.

Po wejściu do Polski takich firm jak Uber czy Bolt, które między innymi przez swój model działania oparty na nowoczesnych rozwiązaniach mobilnych, szybko zyskały mocną pozycję na rynku przewozów, branża tradycyjnych taksówek poczuła na plecach oddech mocnej konkurencji. Jednak niewiele korporacji podążyło za sprawdzonymi trendami wykreowanymi przez platformy przewozowe. Uproszczenie zamawiania przejazdu, określenie jego kosztu z góry, śledzenie pojazdu czy możliwość skontaktowania się z zamówionym kierowcą to możliwości, których na próżno szukać w portfolio usług większości korporacji taksówkowych.

Nowi kierowcy również chętniej wybierają firmy oferujące mobilne rozwiązania, niski finansowy próg wejścia, jasne procedury rozliczeń i zapewniające ciągły dopływ nowych zleceń.

- Zapotrzebowanie na przejazdy nieustannie rośnie, a z nim zapotrzebowanie na pracowników, których korporacjom coraz trudniej rekrutować. W Eternis wyspecjalizowaliśmy się w pozyskiwaniu wartościowych kierowców, a inwestycje w technologie, które owocują transparentnymi rozliczeniami, czy możliwością dziennego pobierania zarobionych pieniędzy pozwalają nam łatwiej pozyskać pracowników z rynku i zatrzymać ich w firmie na dłużej – komentuje Kamil Leszczyński.

Warszawskie korporacje z nowym źródłem kierowców

Brak chętnych do pracy kierowców okazuje się obecnie głównym wyzwaniem w funkcjonowaniu korporacji taksówkowych. Dlatego firmy nastawione na rozwój szukają źródeł sprawdzonych kierowców. Początkiem nowego trendu w branży może być partnerstwo Eternis i warszawskiej korporacji Sawa Taxi.

W ramach współpracy kierowcy zatrudnieni w Eternis spełniający wymogi korporacji, będą mogli realizować zlecenia od tej firmy. W ten sposób korporacja otrzymuje doświadczonych kierowców, którzy po krótkim szkoleniu mogą szybko świadczyć usługi zgodnie ze standardami korporacyjnymi. Pracownicy Eternis otrzymują natomiast dostęp do dodatkowych, prestiżowych lokalizacji i atrakcyjnych stawek.

Kierowcy z Eternis, którzy zdecydowali się na współpracę z Sawa Taxi przechodzą szkolenie w siedzibie firmy. Zapoznanie ze standardami obowiązującymi w firmie ułatwia fakt, że kierowcy z Eternis już znają branżę i wiedzą jak pracować z klientami. Pracowników Eternis traktujemy na równi z innymi naszymi kierowcami, zarówno pod względem zarobków jak i dostępu do zleceń – mówi Arkadiusz Cech - Kierownik ds. Floty w Sawa Taxi.

Zapotrzebowanie na usługi przewozowe i kierowców rośnie, co świadczy o rosnącej dynamice rynku przewozów. Zarówno korporacje taksówkowe, jak i firmy partnerskie muszą pozostać elastyczne i otwarte na nowe formy współpracy, aby sprostać tym wyzwaniom. Rozwój przejazdów na aplikację to także szansa dla korporacji taksówkowych. Współpraca z partnerami flotowymi umożliwia dostosowanie się do zmian rynkowych i preferencji konsumenckich, a jednocześnie firmy mogą nadal liczyć na taksówkarzy wybierających działalność gospodarczą jako formę współpracy z korporacją.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.