Komunikaty PR

Nowy trend: warszawskie korporacje taksówkowe i floty partnerskie łączą siły

2023-07-31  |  14:00
Kontakt

Do 2025 r. rynek przewozów na aplikacje urośnie prawie dwukrotnie do 4,7 mld zł.
Pierwsza na rynku współpraca między partnerem flotowym a warszawską korporacją może stanowić początek przemian w branży.

Jak podaje Zespół Doradców Gospodarczych TOR, rynek przewozów realizowanych przez platformy łączące pasażerów z kierowcami, takie jak Uber, Bolt czy Free Now, dynamicznie rośnie. W 2018 r. jego wartość szacowano na 870 mln zł, a 2022 r. już na 2,5 mld zł. Za dwa lata wartość przewozów zamawianych przez aplikacje ma dobić do 4,7 mld zł.

Z podobną dynamiką mamy do czynienia jeśli chodzi o liczbę użytkowników aplikacji i przejazdów realizowanych za ich pośrednictwem. W 2018 r. 7,6 mln użytkowników zrealizowało około 45 mln przejazdów, a w 2022 r. wartości te wyniosły odpowiednio 18,6 mln i 111 mln. Branża kwitnie ze średniorocznymi wzrostami na poziomie 25 proc., co jest rzadko spotykane w innych sektorach gospodarki.

Równocześnie, jak podaje Dun & Bradstreet (DNB), wiele firm z branży taksówkowej zmieniło model działania lub zdecydowało się na bezpośrednią współpracę z platformami przewozowymi. Kierowcy cenią sobie szczególnie większą swobodę działania i możliwości zarobkowe oferowane przez platformy i ich partnerów flotowych.

W swoich szeregach mamy wielu taksówkarzy, którzy po długoletniej współpracy z korporacjami zdecydowali się na pracę dla platform. Kierowcy zmieniają barwy głównie ze względu na niższe koszty prowadzenia działalności, ale wielu z nich docenia również większą swobodę działania i możliwości zarobkowe – komentuje Kamil Leszczyński, prezes Eternis, partnera flotowego takich firm jak Uber, Bolt czy FREENOW.

Połączenie tradycji i innowacji ku nowym możliwościom

Taksówkarzy i kierowców świadczących przewozy na aplikację łączy przede wszystkim rodzaj świadczonych usług i dążenie do zadowolenia swojej grupy klientów. Obie formy świadczenia usług przewozowych mają swoje przewagi, których nie ma konkurencja, i przewagi te powinny wykorzystywać. W odpowiedzi na wyzwania dynamicznego rynku warto łączyć siły.

Kolejnym pewnikiem jest to, że polskie społeczeństwo lubi nowe technologie i często wybiera rozwiązania, z których korzystanie jest łatwiejsze, wygodniejsze właśnie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań. To, poza ceną, główna przyczyna popularności przejazdów na aplikację.

Po wejściu do Polski takich firm jak Uber czy Bolt, które między innymi przez swój model działania oparty na nowoczesnych rozwiązaniach mobilnych, szybko zyskały mocną pozycję na rynku przewozów, branża tradycyjnych taksówek poczuła na plecach oddech mocnej konkurencji. Jednak niewiele korporacji podążyło za sprawdzonymi trendami wykreowanymi przez platformy przewozowe. Uproszczenie zamawiania przejazdu, określenie jego kosztu z góry, śledzenie pojazdu czy możliwość skontaktowania się z zamówionym kierowcą to możliwości, których na próżno szukać w portfolio usług większości korporacji taksówkowych.

Nowi kierowcy również chętniej wybierają firmy oferujące mobilne rozwiązania, niski finansowy próg wejścia, jasne procedury rozliczeń i zapewniające ciągły dopływ nowych zleceń.

- Zapotrzebowanie na przejazdy nieustannie rośnie, a z nim zapotrzebowanie na pracowników, których korporacjom coraz trudniej rekrutować. W Eternis wyspecjalizowaliśmy się w pozyskiwaniu wartościowych kierowców, a inwestycje w technologie, które owocują transparentnymi rozliczeniami, czy możliwością dziennego pobierania zarobionych pieniędzy pozwalają nam łatwiej pozyskać pracowników z rynku i zatrzymać ich w firmie na dłużej – komentuje Kamil Leszczyński.

Warszawskie korporacje z nowym źródłem kierowców

Brak chętnych do pracy kierowców okazuje się obecnie głównym wyzwaniem w funkcjonowaniu korporacji taksówkowych. Dlatego firmy nastawione na rozwój szukają źródeł sprawdzonych kierowców. Początkiem nowego trendu w branży może być partnerstwo Eternis i warszawskiej korporacji Sawa Taxi.

W ramach współpracy kierowcy zatrudnieni w Eternis spełniający wymogi korporacji, będą mogli realizować zlecenia od tej firmy. W ten sposób korporacja otrzymuje doświadczonych kierowców, którzy po krótkim szkoleniu mogą szybko świadczyć usługi zgodnie ze standardami korporacyjnymi. Pracownicy Eternis otrzymują natomiast dostęp do dodatkowych, prestiżowych lokalizacji i atrakcyjnych stawek.

Kierowcy z Eternis, którzy zdecydowali się na współpracę z Sawa Taxi przechodzą szkolenie w siedzibie firmy. Zapoznanie ze standardami obowiązującymi w firmie ułatwia fakt, że kierowcy z Eternis już znają branżę i wiedzą jak pracować z klientami. Pracowników Eternis traktujemy na równi z innymi naszymi kierowcami, zarówno pod względem zarobków jak i dostępu do zleceń – mówi Arkadiusz Cech - Kierownik ds. Floty w Sawa Taxi.

Zapotrzebowanie na usługi przewozowe i kierowców rośnie, co świadczy o rosnącej dynamice rynku przewozów. Zarówno korporacje taksówkowe, jak i firmy partnerskie muszą pozostać elastyczne i otwarte na nowe formy współpracy, aby sprostać tym wyzwaniom. Rozwój przejazdów na aplikację to także szansa dla korporacji taksówkowych. Współpraca z partnerami flotowymi umożliwia dostosowanie się do zmian rynkowych i preferencji konsumenckich, a jednocześnie firmy mogą nadal liczyć na taksówkarzy wybierających działalność gospodarczą jako formę współpracy z korporacją.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.