Komunikaty PR

Nowy trend: warszawskie korporacje taksówkowe i floty partnerskie łączą siły

2023-07-31  |  14:00
Kontakt

Do 2025 r. rynek przewozów na aplikacje urośnie prawie dwukrotnie do 4,7 mld zł.
Pierwsza na rynku współpraca między partnerem flotowym a warszawską korporacją może stanowić początek przemian w branży.

Jak podaje Zespół Doradców Gospodarczych TOR, rynek przewozów realizowanych przez platformy łączące pasażerów z kierowcami, takie jak Uber, Bolt czy Free Now, dynamicznie rośnie. W 2018 r. jego wartość szacowano na 870 mln zł, a 2022 r. już na 2,5 mld zł. Za dwa lata wartość przewozów zamawianych przez aplikacje ma dobić do 4,7 mld zł.

Z podobną dynamiką mamy do czynienia jeśli chodzi o liczbę użytkowników aplikacji i przejazdów realizowanych za ich pośrednictwem. W 2018 r. 7,6 mln użytkowników zrealizowało około 45 mln przejazdów, a w 2022 r. wartości te wyniosły odpowiednio 18,6 mln i 111 mln. Branża kwitnie ze średniorocznymi wzrostami na poziomie 25 proc., co jest rzadko spotykane w innych sektorach gospodarki.

Równocześnie, jak podaje Dun & Bradstreet (DNB), wiele firm z branży taksówkowej zmieniło model działania lub zdecydowało się na bezpośrednią współpracę z platformami przewozowymi. Kierowcy cenią sobie szczególnie większą swobodę działania i możliwości zarobkowe oferowane przez platformy i ich partnerów flotowych.

W swoich szeregach mamy wielu taksówkarzy, którzy po długoletniej współpracy z korporacjami zdecydowali się na pracę dla platform. Kierowcy zmieniają barwy głównie ze względu na niższe koszty prowadzenia działalności, ale wielu z nich docenia również większą swobodę działania i możliwości zarobkowe – komentuje Kamil Leszczyński, prezes Eternis, partnera flotowego takich firm jak Uber, Bolt czy FREENOW.

Połączenie tradycji i innowacji ku nowym możliwościom

Taksówkarzy i kierowców świadczących przewozy na aplikację łączy przede wszystkim rodzaj świadczonych usług i dążenie do zadowolenia swojej grupy klientów. Obie formy świadczenia usług przewozowych mają swoje przewagi, których nie ma konkurencja, i przewagi te powinny wykorzystywać. W odpowiedzi na wyzwania dynamicznego rynku warto łączyć siły.

Kolejnym pewnikiem jest to, że polskie społeczeństwo lubi nowe technologie i często wybiera rozwiązania, z których korzystanie jest łatwiejsze, wygodniejsze właśnie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań. To, poza ceną, główna przyczyna popularności przejazdów na aplikację.

Po wejściu do Polski takich firm jak Uber czy Bolt, które między innymi przez swój model działania oparty na nowoczesnych rozwiązaniach mobilnych, szybko zyskały mocną pozycję na rynku przewozów, branża tradycyjnych taksówek poczuła na plecach oddech mocnej konkurencji. Jednak niewiele korporacji podążyło za sprawdzonymi trendami wykreowanymi przez platformy przewozowe. Uproszczenie zamawiania przejazdu, określenie jego kosztu z góry, śledzenie pojazdu czy możliwość skontaktowania się z zamówionym kierowcą to możliwości, których na próżno szukać w portfolio usług większości korporacji taksówkowych.

Nowi kierowcy również chętniej wybierają firmy oferujące mobilne rozwiązania, niski finansowy próg wejścia, jasne procedury rozliczeń i zapewniające ciągły dopływ nowych zleceń.

- Zapotrzebowanie na przejazdy nieustannie rośnie, a z nim zapotrzebowanie na pracowników, których korporacjom coraz trudniej rekrutować. W Eternis wyspecjalizowaliśmy się w pozyskiwaniu wartościowych kierowców, a inwestycje w technologie, które owocują transparentnymi rozliczeniami, czy możliwością dziennego pobierania zarobionych pieniędzy pozwalają nam łatwiej pozyskać pracowników z rynku i zatrzymać ich w firmie na dłużej – komentuje Kamil Leszczyński.

Warszawskie korporacje z nowym źródłem kierowców

Brak chętnych do pracy kierowców okazuje się obecnie głównym wyzwaniem w funkcjonowaniu korporacji taksówkowych. Dlatego firmy nastawione na rozwój szukają źródeł sprawdzonych kierowców. Początkiem nowego trendu w branży może być partnerstwo Eternis i warszawskiej korporacji Sawa Taxi.

W ramach współpracy kierowcy zatrudnieni w Eternis spełniający wymogi korporacji, będą mogli realizować zlecenia od tej firmy. W ten sposób korporacja otrzymuje doświadczonych kierowców, którzy po krótkim szkoleniu mogą szybko świadczyć usługi zgodnie ze standardami korporacyjnymi. Pracownicy Eternis otrzymują natomiast dostęp do dodatkowych, prestiżowych lokalizacji i atrakcyjnych stawek.

Kierowcy z Eternis, którzy zdecydowali się na współpracę z Sawa Taxi przechodzą szkolenie w siedzibie firmy. Zapoznanie ze standardami obowiązującymi w firmie ułatwia fakt, że kierowcy z Eternis już znają branżę i wiedzą jak pracować z klientami. Pracowników Eternis traktujemy na równi z innymi naszymi kierowcami, zarówno pod względem zarobków jak i dostępu do zleceń – mówi Arkadiusz Cech - Kierownik ds. Floty w Sawa Taxi.

Zapotrzebowanie na usługi przewozowe i kierowców rośnie, co świadczy o rosnącej dynamice rynku przewozów. Zarówno korporacje taksówkowe, jak i firmy partnerskie muszą pozostać elastyczne i otwarte na nowe formy współpracy, aby sprostać tym wyzwaniom. Rozwój przejazdów na aplikację to także szansa dla korporacji taksówkowych. Współpraca z partnerami flotowymi umożliwia dostosowanie się do zmian rynkowych i preferencji konsumenckich, a jednocześnie firmy mogą nadal liczyć na taksówkarzy wybierających działalność gospodarczą jako formę współpracy z korporacją.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024 Biuro prasowe
2024-07-04 | 01:00

Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024

Beata Drzazga, przedsiębiorca, założyciel m.in. BetaMed S.A., motywator, inspirator i doradca biznesowy, otrzymała nagrodę Eko Filary 2024, przyznawaną przez redakcję MANAGER Report, za
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.