Od marzenia do spełnienia, czyli jak stać się multifranczyzobiorcą w Fit Cake?
Gastronomia to biznes dość trudny i wymagający specyficznych umiejętności połączonych ze świadomością tego, że najwięcej pracy czeka nas wtedy, gdy inni ludzie mają wolne. Jednak nie taki straszny diabeł jak go malują. Wystarczy sięgnąć po gotowy, sprawdzony koncept, by poczuć się prawdziwym właścicielem lokalu... i to niejednego. Z powodu mody na zdrowe jedzenie, sieć niecukierni Fit Cake należy do najszybciej rozwijających się franczyz w kraju. Rośnie też liczba multifranczyzobiorców związanych z marką. Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
Siła marki, wsparcie, know-how i marketing to czynniki, które wpływają na rosnącą popularność franczyzy. Rola franczyzodawcy nie kończy się wraz z otwarciem lokalu. Ważne jest, by eksperci danej marki byli blisko rynku, tak by móc się opiekować franczyzobiorcami.
Multi Fit Cake i Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy
Pani Lilia i Pan Kostiantyn, do tej pory prowadzili z powodzeniem swój punkt FitCake Warszawa Ursynów. To nie jest ostatnie ich słowo, ponieważ planują otworzyć jeszcze minimum 4 punkty w Warszawie i jeszcze kilka w innych miastach. Dlaczego?
- Franczyza Fit Cake opiera się na budowaniu relacji. Biznes może przynosić przyjemność, a nie tylko zarobki. Nasza franczyza to styl życia. Pieniądze są ważne, ale równie istotna jest radość i wprowadzanie zmian w świecie. Strategia Fit Cake zmieniła nasze postrzeganie słodyczy w Polsce i przyczyniają się do łatwiejszego dostępu do zdrowych produktów dla dzieci i nie tylko – mówią otwarcie.
Franczyzobiorca z Gdańska w sieci Fit Cake jest absolutnym rekordzistą.
- Dlaczego franczyza Fit Cake odniosła tak spektakularny sukces? Bo Fit Cake to coś więcej niż tylko marka czy pomysł na biznes. To jest tak naprawdę filozofia. Chcemy, aby ilość sprzedanego cukru spadała ponieważ tworząc świadomość zdrowego odżywiania, chcemy nie tylko sprzedawać produkty Fit Cake, ale również zmienić pojęcie ludzi na temat zdrowych produktów. Zdecydowałem się na otwarcia kolejnych lokali, ponieważ widziałem ogromne zapotrzebowanie na to co zdrowe i smaczne – mówi Łukasz Ruciński, franczyzobiorca budujący trzeci lokal .
Franczyza Fit Cake stale się rozwija i dostosowuje do zmian w branży.
- Ważna jest relacja między franczyzobiorcami i właścicielem sieci. Nasza marka jest transparentna i buduje relacje z franczyzobiorcami na długie lata. Fit Cake pokazuje, że franczyzę można opierać na relacjach. Nasza wiarygodność wzrasta dzięki przestrzeganiu Kodeksu Dobrych Praktyk Franczyzowych, a ja osobiście zachęcam do jego stosowania – mówi Rafał Kościuk właściciel marki . Franczyza nie potrzebuje weksla czy nakazów zapłaty, a świetnego kontaktu i opieki nad partnerem. Działamy biznesowo, a nie mową kar i zakazów.
Na korzyść franczyzobiorców
Franczyza Fit Cake sukcesywnie wprowadza szereg ułatwień dla potencjalnych franczyzobiorców. Są to na przykład: wakacje inwestycyjne, pozwalające rozpocząć parce nad uruchomieniem kawiarni z półrocznym nawet poślizgiem. Sieć umożliwia rozłożenie opłat franczyzowych na raty (na dwa lata) dotacje 30-100 tys pln , pomaga w negocjacji cen wynajmu lokalu, wreszcie, próg wejścia do sieci od 22 tys. zł. Ogromnym ułatwieniem są FIT LOKALIZATORY, czyli system analizujący poprawność wybory punktu na kawiarnię. To wszystko sprawia, że zainteresowanie franczyzą Fit Cake nie słabnie, a rośnie. Większość inwestorów rozumie, że trzymanie teraz pieniędzy na koncie, jest słabą opcją i coraz więcej osób podejmuje decyzje o otwarciu kolejnej niecukierni Fit Cake.
Od początku 2023 roku otworzyło się już 6 nowych lokali, a kolejnych 18 już jest na półmetku . W Rzeszowie, co prawda cukiernia była, ale zmienił się jej właściciel, a wraz z nim rozszerzył się asortyment o desery, których do tej pory tam nie oferowano. Kolejne miejsca, gdzie mogą wybrać się miłośnicy bezcukrowych deserów to: Warszawa Praga Południe, Ostrołęka, Kościan, Słubice, Warszawa Wilanów. Niebawem Fit Cake zawita do Katowic, Olkusza, Chojnic, Nowej Soli, Wielunia oraz do kolejnej dzielnicy Warszawy .
Fit Cake można spotkać w 2 lokalach na Malcie , a lada moment pierwsza niecukiernia ruszy w Bukareszcie. W Rumunii w ciągu pięciu lat otworzy się minimum 20 lokali. Berlin i okolice Madrytu tam również jeszcze w 2023 roku będzie kilka nowych lokalizacji. Franczyzobiorcy z Gorzowa Wielkopolskiego, Pogórza (2 nowe punkty) Płocka podpisali umowy na kolejne lokale w swoich miastach jako uzupełnienie sprzedaży .
Franczyzobiorczyni z Ostrołęki swój lokal otworzyła 1 kwietnia i nie był to primaaprilisowy żart.
- Nie żałuję, a wręcz przeciwnie. To jedyny tego typu lokal w naszym mieście. Nie wykluczam kolejnych, bo to naprawdę mądry biznes i niepowtarzalny koncept – mówi Agnieszka Wojtalewska.
- Franczyza Fit Cake to dojrzały model łączący lekkość konceptu z biznesową niezależnością, a nasi franczyzobiorcy są najwspanialsi na świecie – podsumowuje Rafał Kościuk .
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.