OKNOPLAST FOR ART: Ogłoszenie Laureatów Drugiej Edycji
Z radością ogłaszamy laureatów drugiej edycji międzynarodowego konkursu OKNOPLAST FOR ART, zorganizowanego przez OKNOPLAST we współpracy z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK. Konkurs stanowił okazję dla artystów z Unii Europejskiej do wyrażenia swojej kreatywności poprzez stworzenie prac artystycznych z wykorzystaniem okna dostarczonego przez OKNOPLAST.
- Tworzenie na oknie stanowiło niecodzienne wyzwanie dla artystów. Jednakże po poprzedniej edycji OKNOPLAST FOR ART przekonaliśmy się, że ten pozornie ekstrawagancki pomysł przynosi niezwykłe rezultaty artystyczne. Sukces drugiej edycji nie był dla nas całkowitym zaskoczeniem, mimo to, zainteresowanie konkursem i poziom prac przerosły nasze oczekiwania. Chcemy serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom za udział oraz za artystyczne zaangażowanie. Ponadto, pragniemy wyrazić naszą wdzięczność dla jury za profesjonalizm, który towarzyszył mu w trakcie wyłaniania laureatów” - mówi Magdalena Cedro-Czubaj, szefowa marketingu OKNOPLAST.
W konkursie wzięło blisko 300 utalentowanych artystów, których prace dowiodły jak istotne znaczenie dla sztuki współczesnej mają różnorodność form i innowacyjne podejścia do tematu. Po długich obradach, jury wyłoniło zwycięzców oraz przyznało wyróżnienia dla kilku wyjątkowych projektów. Poniżej przedstawiamy listę nagrodzonych:
I Miejsce:
Tytuł pracy: bez tytułu
Autor: Michał Rejner
Michał Rejner (1995) – punktami wyjścia do artystycznej refleksji często są dla niego tematy społeczne. W swoich pracach porusza problemy wykluczenia, nietolerancji rasowej, utraty godności przez jednostkę ludzką, nierówności ekonomicznych, bezdomności czy samotności. Mając na celu wzmocnienie wydźwięku dzieł – artysta posługuję się zróżnicowanymi mediami i technikami. Korzysta w równej mierze z wartości płaszczyzny i sugestywności artystycznej instalacji. W pracach przestrzennych sięga po przedmioty wyciągnięte z życia innych ludzi i wykorzystując proces twórczy, zainspirowany konkretnym miejscem i problemem, przeobraża je w conceptual sculptures. W swoich instalacjach porusza tematy bliskie każdemu człowiekowi, stawiając go w bliskim kontakcie z dziełem – poprzez dotyk i energię swoich prac zaprasza widza do poznania ich idei, jak i doświadczeń z materiałem. Traktuje otwartość na eksperymentalne praktyki warsztatowe oraz gotowość do „chwytania inspiracji na gorąco” jako niezbędne składowe elementy swojej praktyki twórczej.
Kraj: Polska
II Miejsce:
Tytuł pracy: Halina Parapetowa
Autorki: Ewa Bone i Ewa Kozubal
Ewa Bone (1977) – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (2003), dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Wojciecha Kujawskiego. W latach 2003-2004 asystentka w pracowni rzeźby Mirosława Bałki.
Ewa Kozubal (1978) – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (2004), dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Jana Berdyszaka, wyróżnienie za najlepszy dyplom w konkursie im. Marii Dokowicz.
Artystki od 2000 r. tworzą duet artystyczny. Wyrażają się poprzez rzeźbę, instalację, happening. Współautorki czterech Festiwali Sztuk Audiowizualnych w Tucznie, reżyserki licznych warsztatów twórczych i wydarzeń kulturalnych w strefie miejskiej. Kilka lat współpracowały z KontenerArt w Poznaniu oraz alternatywnymi teatrami przy realizacji scenografii i happeningów. Autorki figury Rzecznika prasowego na Bulwarze w Gorzowie Wielkopolskim, zwanego powszechnie Januszem Gorzowskim i pomnika Krzysztofa Jarzyny ze Szczecina Szefa Wszystkich Szefów stojącego na terenie Łasztowni w Szczecinie.
Kraj: Polska
III Miejsce:
Tytuł pracy: I want my wasted minutes back
Autor: Marta Ciołkowska
Marta Ciołkowska (1993) – artystka wizualna, twórczyni wideo, instalacji, rzeźby i grafiki, zgłębiająca tematykę wpływu człowieka na środowisko oraz wpływu rozwijającej się technologii na współczesnego człowieka. Absolwentka Architektury Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych im. Strzemińskiego w Łodzi (2017), studiowała także na Akademii Sztuk Pięknych w Katanii. W ostatnich latach brała udział w różnorodnych wystawach i festiwalach krajowych i międzynarodowych. Jej prace były pokazywane m.in. w: Muzeum Sztuki Współczesnej MACRO w Rzymie, Instytucie Sztuki i Kultury w Barcelonie. Była rezydentką PLAN8T Artist/Architect In Residence (P8AIR) (Changsha, Chiny), Cittadellarte Fondazione Pistoletto – UNIDEE Residency Programs (Biella, Włochy), KARP Residency (Kamina - Lomé, Togo), Tiliade Association (Oasis Des Âges, Francja) i GugArt2024 Guido Gobino (Turyn, Włochy). Jej prace pojawiały się w licznych katalogach i publikacjach, na wystawach zbiorowych i indywidualnych.
Oficjalne wręczenie nagród oraz prezentacja wyróżnionych prac nastąpią podczas wernisażu 13 czerwca 2024 roku w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.
Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom oraz wyróżnionym artystom! Stworzone prace stanowią niezwykłą inspirację dla świata sztuki współczesnej.
Więcej informacji o wernisażu oraz pracach laureatów będzie dostępne na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych OKNOPLAST i MOCAK.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.