Komunikaty PR

Partnerstwo jako sposób na osiągnięcie zrównoważonych celów w biznesie

2023-07-29  |  01:00
Biuro prasowe

Coraz więcej firm zaczyna dostrzegać znaczenie partnerstw jako skutecznego narzędzia do osiągnięcia ekologicznych i społecznych celów biznesowych. Współpraca z podmiotami, które podzielają wizję zrównoważonej przyszłości, a także posiadają komplementarną wiedzę i kompetencje może stać się kluczowym czynnikiem sukcesu.

Czerpanie z nauki

Jednym z rodzajów partnerstwa, które może przynieść wiele korzyści, jest współpraca z jednostkami naukowymi (Uniwersytety, Politechniki). Tego rodzaju kolaboracje umożliwiają firmom korzystanie z ekspertyzy naukowców i badaczy oraz dostęp do nowych technologii i często innowacyjnego sprzętu (np. laboratorium). Wspólne projekty R&D prowadzone z naukowcami mogą przyczynić się do opracowania nowych ekologicznych technologii, materiałów czy procesów produkcyjnych. Ponadto, partnerstwo z jednostkami naukowymi często wiąże się z możliwościami dofinansowania projektów, co umożliwia firmom sprawniejsze zrealizowanie kosztownych inicjatyw badawczo-rozwojowych, których efektem są nowe, zrównoważone rozwiązania.

Ramię w ramię z klientem

Partnerstwo z klientami (prosumentami) to kolejny istotny aspekt w kontekście osiągania zrównoważonych celów biznesowych. Współpraca z klientami umożliwia firmom lepsze zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań oraz pozwala na dostosowanie produktów i usług do wymagań (w tych np. ekologicznych). Raport Global 2023 Gen Z & Millennial Survey, opracowany przez Deloitte, wskazał, że zmiany klimatu są jednym z głównych powodów stresu dla tych pokoleń. Wyniki raportu jednoznacznie wskazują, że młodzi ludzie starają się angażować w świadome i zrównoważone konsumowanie. Przykładają dużą wagę do etyki i wartości związanych z ochroną środowiska. Poprzez dialog i wspólne kształtowanie produktu finalnego, firma może uwzględnić sugestie klientów dotyczące wyglądu, specyfikacji czy zastosowanych materiałów, dążąc do stworzenia bardziej ekologicznego produktu.

Partnerstwo biznesowe

Warto wspomnieć również o partnerstwie z podmiotami specjalizującymi się w dziedzinach wspierających zrównoważony rozwój, czy dekarbonizację. Dobrym przykładem są spółdzielnie lub Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, które często nawiązują współpracę z firmami zajmującymi się rekonstrukcją systemu ciepłowniczego. W efekcie - wspólnie mogą dążyć do zlikwidowania użytkowania paliw kopalnych, zwłaszcza węgla, i podnieść efektywność wytwarzania i przesyłu ciepła. - Tego rodzaju partnerstwa umożliwiają firmom korzystanie ze specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, co przyczynia się do osiągnięcia bardziej zrównoważonej infrastruktury energetycznej – wyjaśnia Sławomir Madejski, Prezes Zarządu CEDR Energo. Kolejną zaletą może być finansowanie – często bowiem partner jest głównym inwestorem, a spółdzielnia jedynie konsultantem, doradcą w procesie tworzenia koncepcji. W grę wchodzi także konsorcjum, które może być pomocne w procesie występowania o dotacje.

Jak podkreśla Sławomir Madejski: Ograniczanie obciążenia środowiska naturalnego w produkcji ciepła i energii elektrycznej stało się priorytetem dla przedsiębiorców, włodarzy miast, czy spółdzielni. Koncentracja na innowacyjności oraz tworzenie ekologicznych rozwiązań stanowi klucz do ochrony naszego środowiska i zdrowia. Wykorzystywanie energii odnawialnej, inwestowanie w inteligentne technologie oraz rozwijanie efektywnych systemów wytwarzania energii to droga do zrównoważonej przyszłości.

Jak stwierdził Arystoteles - „Całość to więcej niż suma jej składników”. Właśnie dlatego partnerstwo staje się interesującym kierunkiem działań dla wielu polskich firm. Współpraca z jednostkami naukowymi przyczynia się do rozwijania innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań, a także zapewnia dostęp do dofinansowania. Partnerstwo z klientami umożliwia tworzenie ekologicznych produktów, dostosowanych do potrzeb rynku. Natomiast współpraca z innymi podmiotami specjalizującymi się w określonych dziedzinach umożliwia firmom korzystanie z wiedzy i doświadczenia. Wszystkie te formy partnerstwa mają ogromny potencjał dla przemysłu, społeczeństwa i środowiska naturalnego, przyczyniając się do tworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.