Pepco otworzyło pierwszy sklep w Bośni i Hercegowinie

Anna Malanowska
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
anna.malanowska|alertmedia.pl| |anna.malanowska|alertmedia.pl
+48 506 144 074
https://alertmedia.pl/
Pepco, jedna z największych i najszybciej rozwijających się sieci sklepów typu value retailer w Europie, debiutuje na rynku Bośni i Hercegowiny. 14 września marka oficjalnie otworzyła swój pierwszy sklep w Sarajewie, a w ciągu pierwszego roku obecności na bośniackim rynku planuje także pojawić się w kluczowych miastach i regionach kraju, w tym m.in. Mostarze i Livnie. W uroczystej inauguracji wzięła udział Sekretarz Ministerstwa Gospodarki oraz dziennikarze największych bośniackich redakcji.
Bośnia i Hercegowina stała się 19 krajem, w którym dostępne są sklepy Pepco. Marka działalność rozpoczęła 14 września, otwierając pierwszą placówkę w samym sercu tego niezwykłego kraju - Sarajewie – dynamicznie rozwijającej się stolicy, w której żyje około 300 tysięcy mieszkańców. Warto podkreślić, że plany bośniackiej ekspansji Pepco zakładają również otwarcie sklepów w takich miastach, jak: Mostar, Livno, Gradačac, Kakanj, Čitluk i Lukavac.
Jak zaznaczyła Elma Perteši-Žunić, Sekretarz Ministerstwa Gospodarki, wejście Pepco na rynek B&H stanowi znakomity przykład tworzenia korzystnych warunków dla biznesu w regionie. Podkreśliła także, że działalność marki, znanej z produktów o dobrej jakości w niskich cenach, nie tylko przyczyni się do rozwoju rynku pracy w Bośni i Hercegowinie, ale również - jako godny zaufania partner i inicjator działań CSR - Pepco będzie wspierać lokalne społeczności, stając się nieocenionym wsparciem dla całego regionu.
Pepco, które ma swoją europejską centralę w Poznaniu, posiada obecnie ponad 3000 sklepów zlokalizowanych w całej Europie. W ostatnim czasie sieć otworzyła nowe placówki w Niemczech, Grecji i Portugalii.
„Cieszymy się, że możemy przywitać Bośnię i Hercegowinę w rodzinie Pepco. Widzimy duże zainteresowanie ofertą Pepco w krajach bałkańskich. Łącznie w Chorwacji, Słowenii i Serbii mamy już prawie 300 sklepów. W dwóch pierwszych krajach funkcjonujemy od 2017 roku. Znajomość naszej marki wśród mieszkańców Bośni i Hercegowiny była już dość wysoka jeszcze przed komunikacją o naszym wejściu na ten rynek, ponieważ robili zakupy właśnie u swoich sąsiadów. Dlatego witamy ten nowy rynek z optymizmem” – mówi Anand Patel, Managing Director w Pepco.
Pepco odnosi ogromny sukces na nowych rynkach i zdobywa serca konsumentów w ekspresowym tempie. W krajach, gdzie sieć istnieje już od przynajmniej 3 lat, aż 90-96% kobiet zna tę markę, a większość z nich uważa Pepco za lidera w obszarze zakupów odzieży dziecięcej. Trzeba dodać, że Pepco jest także wiodącym sklepem w kategorii ubrań i akcesoriów do domu.
„Każdego miesiąca klienci odwiedzający nasze sklepy dokonują ponad 28 milionów transakcji. Z naszego bogatego doświadczenia wynika, że po otwarciu sklepu w nowym kraju obserwujemy regularny wzrost zainteresowanie naszą bogatą ofertą, co pozwala nam szybko rozwijać biznes - i taki jest nasz plan dla Bośni i Hercegowiny. Będziemy wszędzie tam, gdzie klienci nas potrzebują, otwierając nasze placówki zarówno w galeriach, jak i retail parkach i na ulicach handlowych” – zapewnia Tomislav Bekavac Head of Region w Pepco.
W Bośni i Hercegowinie Pepco planuje otworzyć w ciągu pierwszego roku swojej działalności około 30 sklepów i zatrudnić 120 pracowników.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 43 000 osób.
Pepco
Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 29 tysięcy pracowników w 19 krajach w całej Europie.
Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku, firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki, w tym roku również portugalski a we wrześniu bośniacki.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.