Komunikaty PR

Pepco otworzyło pierwszy sklep w Bośni i Hercegowinie

2023-09-18  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Anna Malanowska
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
anna.malanowska|alertmedia.pl| |anna.malanowska|alertmedia.pl
+48 506 144 074
https://alertmedia.pl/

Pepco, jedna z największych i najszybciej rozwijających się sieci sklepów typu value retailer w Europie, debiutuje na rynku Bośni i Hercegowiny. 14 września marka oficjalnie otworzyła swój pierwszy sklep w Sarajewie, a w ciągu pierwszego roku obecności na bośniackim rynku planuje także pojawić się w kluczowych miastach i regionach kraju, w tym m.in. Mostarze i Livnie. W uroczystej inauguracji wzięła udział Sekretarz Ministerstwa Gospodarki oraz dziennikarze największych bośniackich redakcji.

Bośnia i Hercegowina stała się 19 krajem, w którym dostępne są sklepy Pepco. Marka działalność rozpoczęła 14 września, otwierając pierwszą placówkę w samym sercu tego niezwykłego kraju - Sarajewie – dynamicznie rozwijającej się stolicy, w której żyje około 300 tysięcy mieszkańców. Warto podkreślić, że plany bośniackiej ekspansji Pepco zakładają również otwarcie sklepów w takich miastach, jak: Mostar, Livno, Gradačac, Kakanj, Čitluk i Lukavac.

Jak zaznaczyła Elma Perteši-Žunić, Sekretarz Ministerstwa Gospodarki, wejście Pepco na rynek B&H stanowi znakomity przykład tworzenia korzystnych warunków dla biznesu w regionie. Podkreśliła także, że działalność marki, znanej z produktów o dobrej jakości w niskich cenach, nie tylko przyczyni się do rozwoju rynku pracy w Bośni i Hercegowinie, ale również - jako godny zaufania partner i inicjator działań CSR - Pepco będzie wspierać lokalne społeczności, stając się nieocenionym wsparciem dla całego regionu.

Pepco, które ma swoją europejską centralę w Poznaniu, posiada obecnie ponad 3000 sklepów zlokalizowanych w całej Europie. W ostatnim czasie sieć otworzyła nowe placówki w Niemczech, Grecji i Portugalii.

Cieszymy się, że możemy przywitać Bośnię i Hercegowinę w rodzinie Pepco. Widzimy duże zainteresowanie ofertą Pepco w krajach bałkańskich. Łącznie w Chorwacji, Słowenii i Serbii mamy już prawie 300 sklepów. W dwóch pierwszych krajach funkcjonujemy od 2017 roku. Znajomość naszej marki wśród mieszkańców Bośni i Hercegowiny była już dość wysoka jeszcze przed komunikacją o naszym wejściu na ten rynek, ponieważ robili zakupy właśnie u swoich sąsiadów. Dlatego witamy ten nowy rynek z optymizmem” – mówi Anand Patel, Managing Director w Pepco.  

Pepco odnosi ogromny sukces na nowych rynkach i zdobywa serca konsumentów w ekspresowym tempie. W krajach, gdzie sieć istnieje już od przynajmniej 3 lat, aż 90-96% kobiet zna tę markę, a większość z nich uważa Pepco za lidera w obszarze zakupów odzieży dziecięcej. Trzeba dodać, że Pepco jest także wiodącym sklepem w kategorii ubrań i akcesoriów do domu.

„Każdego miesiąca klienci odwiedzający nasze sklepy dokonują ponad 28 milionów transakcji. Z naszego bogatego doświadczenia wynika, że po otwarciu sklepu w nowym kraju obserwujemy regularny wzrost zainteresowanie naszą bogatą ofertą, co pozwala nam szybko rozwijać biznes - i taki jest nasz plan dla Bośni i Hercegowiny. Będziemy wszędzie tam, gdzie klienci nas potrzebują, otwierając nasze placówki zarówno w galeriach, jak i retail parkach i na ulicach handlowych” – zapewnia Tomislav Bekavac Head of Region w Pepco.

W Bośni i Hercegowinie Pepco planuje otworzyć w ciągu pierwszego roku swojej działalności około 30 sklepów i zatrudnić 120 pracowników.  

***

Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 43 000 osób.

Pepco

Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 29  tysięcy  pracowników w 19 krajach w całej Europie.

Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku, firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki, w tym roku również portugalski a we wrześniu bośniacki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Praca

Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób

Baza magazynowa zbóż w Witoldowie to obiekt zarządzany od 30 lat przez spółkę Top Farms Wielkopolska, która prowadzi działalność na gruntach dzierżawionych z Zasobów Skarbu Państwa. Teraz baza ma zostać rozebrana, a wydzierżawiona ziemia – trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka Top Farms wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich strategicznych obiektów rolniczych. Brak decyzji KOWR jest zagrożeniem dla stabilności dużych, nowoczesnych gospodarstw towarowych, a tym samym również dla bezpieczeństwa żywnościowego Polski.

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Bankowość

Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne

Na podstawie ostatnich wypowiedzi prof. Adama Glapińskiego, przewodniczącego Rady Polityki Pieniężnej, ekonomiści oczekują, że już na posiedzeniu 7 maja może zapaść pierwsza od ponad półtora roku decyzja o zmianie poziomu stóp procentowych w dół. RPP dostosuje się w ten sposób do polityki głównych banków centralnych oraz słabnącej presji inflacyjnej. Zdaniem prezesa Q Value będzie to działanie w dobrym kierunku, choć spóźnione i być może spowodowane czynnikami politycznymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.