Komunikaty PR

Polski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes

2020-09-30  |  16:00

Dotyczy: Informacja prasowa dot. raportu „Polski rynek startupowy nie jest ukierunkowany na biznes” przygotowanego przez Rebels Valley oraz Fundację Digital Poland

Wyniki raportu wskazują, że pomimo iż znacząca część dużych przedsiębiorstw chwali się ciągłym monitoringiem rynku technologicznego a osiem na dziesięć korporacji chce współpracować ze startupami, to długofalowych efektów biznesowych ciągle nie widać.

Rosnąca ilość spotkań startupów z korporacjami nie przekłada się na budowę wartości biznesowej – wynika z przygotowanego wspólnie przez Rebels Valley i Fundację Digital Poland raportu oceniającego stosunek kilkudziesięciu korporacji do zawierania współpracy z młodymi spółkami technologicznymi. Większość startupów nie ma szans na nawiązanie długofalowej współpracy z partnerami korporacyjnymi – zazwyczaj wygasa ona w ciągu 12 miesięcy. 

- Niestety, słowo startup nie kojarzy się w Polsce z tym, z czym powinno, czyli budowaniem dodatkowej wartości, czyli de facto budowaniem pieniędzy – mówi Tomasz Kowalczyk, partner w Rebels Valley odpowiedzialny za innowacje i wzrost wartości biznesowej. – W rezultacie klienci korporacyjni nie patrzą na startupy jako rzetelnych, długookresowych partnerów. Projekty startupowe niestety często dostają łatkę „PR-ową”, mają przede wszystkim dobrze prezentować się komunikacyjnie.

Chociaż znacząco więcej niż połowa badanych firm utworzyła wewnętrzne jednostki dedykowane poszukiwaniu startupów to najpopularniejszym modelem identyfikowania młodych spółek są konferencje technologiczne czy konkursy startupowe. Co alarmujące, tylko 10% odpowiedzi wskazywało na aktywność sprzedażową ze strony startupów. Bierność tej grupy potwierdzona została dodatkowo opinią nt. poziomu dojrzałości polskiego rynku startupowego – żaden z ankietowanych nie uznał naszego rynku za dojrzały a  zdecydowana większość określiła go jako przeciętny.

Co ciekawe, wśród największych barier, które wpływają na brak sukcesów na linii korporacja-startup niechlubne pierwsze miejsce zajęły ex aequo – brak doświadczenia sprzedażowego po stronie młodych spółek oraz niska elastyczność i sztywne realia korporacyjne, utrudniające nawiązanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi.

 

Autorzy raportu:

Rebels Valley to butik doradztwa technologicznego pomagający czołowym globalnym korporacjom we wdrażaniu nowych rozwiązań cyfrowych, także tych oferowanych przez startupy. W latach 2018-2020 zrealizowane projekty objęły swoim zasięgiem ponad 30 polskich i międzynarodowych korporacji oraz 70 MŚP.

 

Fundacja Digital Poland zamienia cyfrowe wyzwania w szanse dla polskiej gospodarki. Pozycjonujemy Polskę jako wiodący ośrodek innowacji cyfrowych na świecie. Edukujemy Polaków i pokazujemy, że cyfryzacja to szereg korzyści.

 

Pozostali partnerzy raportu:

Crido

Baker McKenzie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.