Polski start-up The Village wygrał w europejskim konkursie
Polski start-up The Village oferujący platformę umożliwiającą otwarcie własnego miejsca opieki dla dzieci do lat 5, zdobył tytuł Impact Deal of the Year podczas prestiżowej gali CVCA&Slovca Awards 2023 w Pradze.
CVCA i SLOVCA to stowarzyszenia, które reprezentują interesy członków z branży private equity i venture capital w Czechach i na Słowacji. Od trzech lat fundusze organizują prestiżową galę dla firm, które zdobywają wybitne osiągnięcia. W konkursie członkowie obu stowarzyszeń każdego roku nominują swoich faworytów w ośmiu różnych kategoriach. W tej edycji tytuł Impact Deal of the Year został przyznany polskiemu start-upowi The Village.
W jury zasiadali przedstawiciele renomowanych funduszy, takich jak Czech Private Equity and Venture Capital Association (CVCA) oraz SLOVCA - Slovak Venture Capital & Private Equity Association, którzy docenili The Village za innowacyjne podejście do biznesu oraz zaangażowanie w promowanie przedsiębiorczości kobiet i nowatorskie podejście do edukacji. —The Village stale dąży do budowania lepszej przyszłości poprzez rozwijanie przedsiębiorczości i edukacji. Nie było by to nas gdyby nie Credo Ventures, Tilia Impact Ventures, 500 Emerging Europe i Movens Capital, którzy odegrali kluczową rolę w naszym sukcesie. Jesteśmy niezmiernie dumni, że zdobyliśmy tę nagrodę, gdyż utrzymanie inwestycji Venture Capital, które zdecydowanie dąży do szybkiego wzrostu, jednocześnie skupiając się na mierzeniu pozytywnego wpływu, stanowi wyzwanie. Nasz zespół doskonale radzi sobie z tą sprzecznością, pracując z determinacją i zdobywając nagrody, co stanowi niezwykły sukces —podkreśla Aleksandra Kozera, CEO The Village.
The Village oferuje platformę, która umożliwia otwarcie własnego miejsca opieki dla dzieci do lat 5. Start-up posiada własny marketplace udzielający pomocy osobom planującym założyć swoją placówkę dla najmłodszych oraz zapewnia kompleksowe rozwiązanie dla rodziców poszukujących wysokiej jakości przedszkoli, oferując platformę edtech oraz treści opracowane we współpracy z absolwentami Uniwersytetu Harvarda. The Village skupia się na rozwijaniu kluczowych kompetencji potrzebnych do życia w XXI wieku, takich jak umiejętności społeczne i rozwój inteligencji emocjonalnej.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.