Komunikaty PR

Ponad 73 proc. MŚP nie planuje cyfryzacji procesów w ciągu najbliższych miesięcy

2023-10-24  |  10:00

Technologia wciąż zmienia sposób, w jaki funkcjonują przedsiębiorstwa. Pozostanie przy rozwiązaniach analogowych sprawia, że firmy są mniej konkurencyjne i efektywne. Mimo to prawie trzy czwarte MŚP (ponad 73 proc.) z sektora handlowo-usługowego nie planuje cyfryzować żadnych obszarów w ciągu najbliższych miesięcy. W badaniu Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv najczęściej deklarowaną przez przedsiębiorców przyczyną takiej decyzji jest to, że tego nie potrzebują (prawie 60 proc.) bądź ich biznes jest zbyt mały (27 proc.). Z kolei najwięcej firm planujących cyfryzację zapowiedziało, że będzie ona dotyczyć komunikacji z klientami (55 proc.).

- Tylko co czwarta przebadana przez nas firma planuje wdrażać rozwiązania związane z cyfryzacją w ciągu najbliższych miesięcy. Z wszystkich ankietowanych branż najbardziej zainteresowani automatyzowaniem procesów są przedstawiciele działalności profesjonalnej, naukowej lub technicznej np. prawnicy, architekci (30 proc.). Jednak nawet w ich przypadku chęć cyfryzacji nie jest zbyt powszechna – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Najwięcej firm planujących cyfryzację zadeklarowało, że będzie ona dotyczyć obszaru komunikacji z klientami (55 proc.). Na drugim miejscu znalazło się przetwarzanie i przechowywanie danych oraz obieg dokumentów (prawie 51 proc.). Według raportu „” kolejne wymieniane obszary to rozliczanie płatności z klientami i kontrahentami (46 proc.) czy procesy księgowe i finansowe (44 proc.) bądź bezpieczeństwo (44 proc.). Najmniej firm interesuje się usprawnianiem komunikacji wewnętrznej (prawie 30 proc.).

Dlaczego przedsiębiorcy nie chcą cyfryzować swoich firm?

Prawie 60 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego nie zamierzają cyfryzować procesów w swoich firmach, ponieważ twierdzą, że tego nie potrzebują. 27 proc. natomiast uważa, że ich biznes jest zbyt mały, a prawie 22 proc., że cyfryzacja została już wdrożona w obszarach, które tego wymagały. Co ciekawe, niemal 19 proc. twierdzi, że ich firma jest już wystarczająco cyfrowa. 18 proc. badanych uważa natomiast, że są to za duże koszty.

- Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że cyfryzacja może wspomóc ich w lepszym dostosowaniu się do zmieniających się warunków na rynku. Wpływa ona bowiem na przyspieszenie zadań do tej pory wykonywanych „ręcznie”, optymalizuje i usprawnia administrowanie. Co więcej, często poprawia również proces obsługi klientów, którzy stają się coraz bardziej wymagający. Niebagatelne znaczenie ma także bezpieczeństwo danych. Cyfryzacja może uchronić nas od trudnych sytuacji losowych jak np. pożar czy zalanie. Pomóc tutaj może digitalizacja danych i rozwiązania chmurowe – dodaje Krzysztof Polończyk.

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.

Próba n = 500.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.