Promotech. Nowy prezes, nowe wyzwania
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
- Wraz ze wspólnikiem - Bohdanem Zaleskim, zdajemy sobie sprawę, że kierowanie taką firmą jak Promotech nie jest łatwe – ze względu m.in. na wielkość i różnorodność asortymentu, jej globalny zasięg, jak również relacje międzyludzkie – mówi Zbigniew Gołąbiewski współwłaściciel i członek zarządu Promotechu. – Przekonaliśmy się o tym, gdy 16 lat temu zdecydowałem się przekazać stery młodszemu następcy – dwóch kandydatów zewnętrznych nie podołało tym obowiązkom i złożyło rezygnację. Rękawicę podjął dopiero Marek Siergiej, który nie tylko sprostał wyzwaniu, ale zrobił niewiarygodnie dobrą robotę, wprowadził nowoczesne formy zarządzania, postawił na promocję marki Promotech i sprawił, że mamy obecnie tak silną pozycję na rynku. To właśnie Marek Siergiej, który już jakiś czas temu, wchodząc w wiek emerytalny, zaproponował nam kandydaturę swojego następcy – człowieka z firmy, Artura Zawadzkiego i zobowiązał się pomóc w przygotowaniu go do przejęcia stanowiska prezesa. Również my – jak właściciele włączyliśmy się do tych przygotowań – skierowaliśmy go na studia podyplomowe z zarządzania, przedstawiliśmy mu wskazówki, plany i wytyczne dotyczące prowadzenia spółki. Za tą kandydaturą jednoznacznie też opowiedziała się rada pracownicza spółki.
Od szefa produkcji do prezesa
Artur Zawadzki ma 47 lat i 16-letni staż w Promotechu – zanim został dyrektorem operacyjnym w firmie, pracował na stanowisku dyrektora produkcji.
Wcześniej pracował w Biazet SA, m.in. na stanowisku kierownika produkcji. Jest absolwentem Politechniki Białostockiej (inżynieria protetyczno-ortopedyczna oraz komputerowe wspomaganie projektowania), ma też za sobą kurs „Management w oparciu o standardy HBP”.
Nowy prezes przejął stery na początku kwietnia w sytuacji, gdy kondycja firmy – mimo ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego – była bardzo dobra: sprzedaż za pierwszy kwartał tego roku wyniosła blisko 19 mln zł (wzrost o 10 proc. rok do roku), a planowane przychody na koniec tego roku maja sięgnąć rekordowego poziomu – 80 mln. zł. Artur Zawadzki z optymizmem więc patrzy w przyszłość i zapowiada, że zamierza kontynuować dotychczasową linię zarządzania firmą: dalszy rozwój i promocję marki własnej Promotech, a także budowanie pozycji firmy, jako innowacyjnego i globalnego lidera branży w zakresie urządzeń niszowych, produkowanych pod potrzeby klienta. Jego pomysł na Promotech to zarządzanie oparte na otwartości i współpracy z poszanowaniem wartości firmy i pracownika.
- Dynamika i efektywność działania, profesjonalny wizerunek, jako marki globalnej i dostarczanie klientom nie tylko produktów, ale też wartości dodanej w postaci rozwiązań, które pozwolą im przezwyciężyć napotykane wyzwania i zaspokoją ich potrzeby w różnych procesach technologicznych – to w dużym skrócie nasza wizja i plan działania – reasumuje Artur Zawadzki.
Potencjał w automatyzacji i zaangażowaniu pracowników
Najbliższe wyzwania to bardziej dynamiczny rozwój automatyzacji i mechanizacji spawania oraz ukosowarek – segmentów, w których zarząd widzi obecnie największy potencjał.
- Jeśli chodzi o rynki zagraniczne – planujemy dalszy rozwój sprzedaży naszych spółek – córek, głównie Promotech FM (rynek indyjski) i Promotech Deutschland (region DACH, czyli krajów niemieckojęzycznych - Niemiec, Austrii i Szwajcarii); wciąż jest też potencjał do wykorzystania na rynku amerykańskim, na którym działamy za pośrednictwem spółki Steelmax. Obecnie te rynki są dla nas priorytetowe – dodaje Artur Zawadzki.
Nowy prezes zdaje sobie sprawę, że - by firma odnosiła sukcesy - musi też dbać o załogę i inwestować w ludzi - w najbliższych planach jest m.in. rozwój i wzrost zatrudnienia w działach związanych z automatyzacją spawania i oprogramowania, a także podnoszenie kwalifikacji pracowników, w tym działu konstrukcyjnego oraz kadry zarządzającej.
- Jeśli chodzi o wynik finansowy to – docelowo - ważny będzie nie tylko systematyczny wzrost przychodów. Bardzo istotna jest rentowność i to również ten wskaźnik będzie priorytetowy w najbliższej przyszłości – dlatego wprowadziliśmy dodatkowy, partycypacyjny i motywacyjny system premiowania pracowników, związany z wynikiem firmy, a mający na celu podniesienie zaangażowania wszystkich zatrudnionych. Myślę, że to bardzo dobry pomysł, by każdy pracownik był zainteresowany rozwojem firmy i partycypował w jej sukcesie – dodaje Artur Zawadzki.
Nowy prezes Promotechu ma żonę Izabelę i dwoje dzieci - Michała i Magdalenę. Jego hobby to podróże, fotografia, sport i literatura.
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
![Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_933068579,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.